Csábítás / The Beguiled (2017)
olyan, mintha követném Nicole Kidman és Colin Farrell munkásságát - pedig nem így van
a véletlen úgy hozta, hogy leforgattak együtt egy közös filmet ('Egy szent szarvas meggyilkolása' - írtam is róla ;)), majd rá 6 hétre szintén együtt forgattak egy filmet - ezt
nekem mondjuk 1 hét telt el a kettő megnézése között és nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom - EZT a filmet sokkal inkább megnézném újra, mint a szarvasosat
holott, az sokkal jobb
na, magyarázom! ;)
volt egyszer egy Thomas Cullinan, aki '66-ban írt egy regény, 'The Beguiled' címmel
ebből '71-ben forgattak egy filmet Clint Eastwood főszereplésével
sajnos nem láttam, de illet volna :P
most meg jött Sofia Coppola (igen, a NAGY Coppola lánya), aki ismét leforgatta ezt
de mint mondta, ez nem egy remake, hanem ő a regény alapján készítette el a filmét; vagyis inkább reboot (szerű... :P)
tényleg baromi kár, hogy mégsem láttam az "eredetit", mert valahogy azt feltételezem, hogy az jobb lehet ennél
MINDEN lehetőség megvolt arra, hogy király, feszült sztori legyen - de sajna nem az
tele van szuper színészekkel (a kicsi lányok is nagyon jók, nem csak a 3 nagy név: Nicole Kidman, Kirsten Dunst és Elle Fanning)
persze, ott van maga Farrell is, de nekem ő sajna nem tetszett annyira; nem volt túl hiteles
pláne a részeg/üvöltözős jelenetekben
a 'Szent szarvas'-ban sokkal jobb volt!
(Nicole viszont mind a kettőben tökéletes)
azt hittem, hogy egy nagyon fülledt, erotikus film lesz
OK, kéjenc vagyok - mondhatnátok :) -, de nem azért nem jó, mert nincs benne sok szex
valahogy annyira adná magát ez a téma: 1 pasi 7 nővel 1 házban... heteken át
mindegyikük oda van érte, világos - a maga módján
és minden nő picit másként viszonyul hozzá...
de mégsem ütött akkorát, mint vártam
ami pozitív, az a hangulat: a színek, a fények!!! (Philippe Le Sourd) és a ruhák!!! (Stacey Battat), de maga a feszültség hiányzott nekem
szerintem talán pont azért, mert nincs meg a kémia a nők és C. F. között
a nők/lányok részéről jól látszik a vonzódás, meg minden, de valahogy C. F.-nek nem hittem el
sem azt, hogy tényleg kellenek neki ezek a nők (vagy bizonyos nők), sem azt, hogy taktikázna, hogy itt maradhasson
valaki másnak kelett volna játszania :(
(Chris Pratt-ről szó volt :P)
csíptem, ahogy elkülönültek a női karakterek - pl. a ruhák kapcsán
apró részletek, de számítanak
meg az is, hogy egyedül Elle Fanning-nek volt mindig kiengedve a haja
ő a vadóc, az igazi csábító... (de lehetett volna még ennél is durvább... sokkal!!)
és érdekes megfigyelni, hogy a végén, a vacsoránál már neki is fel van tűzve a haja - nem véletlen... ott már ő is "oda" tartozik, a többiekhez
tényleg azt érzem, hogy ezek a csajok mindent megpróbáltak, de mégsem volt meg sem az igazi vonzódás, sem a csábítás, sem az izgalom (C. F. "lázadása" inkább nevetséges, mint félelmetes) - nekem legalább is nem
mások persze lehetnek más véleményen - ahogy voltak is
hiszen Cannes-ban S. C. lett a legjobb rendezőnő 2017-ben
ez nagy szó, hiszen nem nagyon szoktak nők nyerni
amúgy nagyon kedvelem őt, mint rendezőt
ezt a filmet is elsősorban miatta néztem meg; követem a munkásságát
kicsit nekem az 'Öngyilkos szüzek' világát idézte
de tőle amúgy toronymagasan az 'Elveszett jelentés' a TOP favorit
az egyik kedvenc filmem
és nagyon szeretem a 'Made in Hollywood'-ot is, amiről írtam kritikát (Elle Fanning zseniális benne!!)
a 'Marie Antoinette' nem ért el akkora sikert, de nekem még az is elment...
ez viszont sajnos valahogy nem állt össze :(
kár! :(
(Fotó: chicagoreader.com)
(2018. február 17.)