2018. feb 17.

Csábítás / The Beguiled (2017)

írta: Petra mozizik
Csábítás / The Beguiled (2017)

beguiled-trailer-37738af4-c7dd-4053-b704-a03437a0cc1d.jpg

olyan, mintha követném Nicole Kidman és Colin Farrell munkásságát - pedig nem így van
a véletlen úgy hozta, hogy leforgattak együtt egy közös filmet ('Egy szent szarvas meggyilkolása' - írtam is róla ;)), majd rá 6 hétre szintén együtt forgattak egy filmet - ezt
nekem mondjuk 1 hét telt el a kettő megnézése között és nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom - EZT a filmet sokkal inkább megnézném újra, mint a szarvasosat
holott, az sokkal jobb
na, magyarázom! ;)
volt egyszer egy Thomas Cullinan, aki '66-ban írt egy regény, 'The Beguiled' címmel
ebből '71-ben forgattak egy filmet Clint Eastwood főszereplésével
sajnos nem láttam, de illet volna :P
most meg jött Sofia Coppola (igen, a NAGY Coppola lánya), aki ismét leforgatta ezt
de mint mondta, ez nem egy remake, hanem ő a regény alapján készítette el a filmét; vagyis inkább reboot (szerű... :P)
tényleg baromi kár, hogy mégsem láttam az "eredetit", mert valahogy azt feltételezem, hogy az jobb lehet ennél
MINDEN lehetőség megvolt arra, hogy király, feszült sztori legyen - de sajna nem az
tele van szuper színészekkel (a kicsi lányok is nagyon jók, nem csak a 3 nagy név: Nicole Kidman, Kirsten Dunst és Elle Fanning)
persze, ott van maga Farrell is, de nekem ő sajna nem tetszett annyira; nem volt túl hiteles
pláne a részeg/üvöltözős jelenetekben
a 'Szent szarvas'-ban sokkal jobb volt!
(Nicole viszont mind a kettőben tökéletes)
azt hittem, hogy egy nagyon fülledt, erotikus film lesz
OK, kéjenc vagyok - mondhatnátok :) -, de nem azért nem jó, mert nincs benne sok szex
valahogy annyira adná magát ez a téma: 1 pasi 7 nővel 1 házban... heteken át
mindegyikük oda van érte, világos - a maga módján
és minden nő picit másként viszonyul hozzá...
de mégsem ütött akkorát, mint vártam
ami pozitív, az a hangulat: a színek, a fények!!! (Philippe Le Sourd) és a ruhák!!! (Stacey Battat), de maga a feszültség hiányzott nekem
szerintem talán pont azért, mert nincs meg a kémia a nők és C. F. között
a nők/lányok részéről jól látszik a vonzódás, meg minden, de valahogy C. F.-nek nem hittem el
sem azt, hogy tényleg kellenek neki ezek a nők (vagy bizonyos nők), sem azt, hogy taktikázna, hogy itt maradhasson
valaki másnak kelett volna játszania :(
(Chris Pratt-ről szó volt :P)
csíptem, ahogy elkülönültek a női karakterek - pl. a ruhák kapcsán
apró részletek, de számítanak
meg az is, hogy egyedül Elle Fanning-nek volt mindig kiengedve a haja
ő a vadóc, az igazi csábító... (de lehetett volna még ennél is durvább... sokkal!!)
és érdekes megfigyelni, hogy a végén, a vacsoránál már neki is fel van tűzve a haja - nem véletlen... ott már ő is "oda" tartozik, a többiekhez
tényleg azt érzem, hogy ezek a csajok mindent megpróbáltak, de mégsem volt meg sem az igazi vonzódás, sem a csábítás, sem az izgalom (C. F. "lázadása" inkább nevetséges, mint félelmetes) - nekem legalább is nem
mások persze lehetnek más véleményen - ahogy voltak is
hiszen Cannes-ban S. C. lett a legjobb rendezőnő 2017-ben
ez nagy szó, hiszen nem nagyon szoktak nők nyerni
amúgy nagyon kedvelem őt, mint rendezőt
ezt a filmet is elsősorban miatta néztem meg; követem a munkásságát
kicsit nekem az 'Öngyilkos szüzek' világát idézte
de tőle amúgy toronymagasan az 'Elveszett jelentés' a TOP favorit
az egyik kedvenc filmem
és nagyon szeretem a 'Made in Hollywood'-ot is, amiről írtam kritikát (Elle Fanning zseniális benne!!)
a 'Marie Antoinette' nem ért el akkora sikert, de nekem még az is elment...
ez viszont sajnos valahogy nem állt össze :(
kár! :(
(Fotó: chicagoreader.com)
(2018. február 17.)
Szólj hozzá

Clint Eastwood Nicole Kidman Colin Farrell Francis Ford Coppola Marie Antoinette Kirsten Dunst Chris Pratt Sofia Coppola Elle Fanning Csábítás Made in Hollywood Elveszett jelentés The Beguiled Thomas Cullinan The Killing of a Sacred Deer Egy szent szarvas meggyilkolása Philippe Le Sourd Szent szarvas Stacey Battat Öngyilkos szüzek