2018. ápr 14.

Ready Player One / Ready Player One (2018)

írta: Petra mozizik
Ready Player One / Ready Player One (2018)

171230-schager-ready-player-one-hero_1_ygfzzv.jpg

bevallom őszintén, nem vártam sokat ettől a filmtől
hallottam, hogy nagyon látványos - ezt el is hittem (Spielberg neve azért elég jó garancia erre ;)), de azt hittem, valami tini-film lesz
innen már tényleg csak felfelé visz az út ;)
és így is lett, de azért eléggé megosztott
a pro oldalon: látvány, zene (soundtrack + szerzett zene (Alan Silvestri - aki azért 10/10-et alkotott, ismét), humor, 'Ragyogás'
a kontra oldalon: gagyi sztori, butuska befejezés, az "üzenete" és a rengeteg logikátlan húzás
részletezem... (SPOILER-alert)
kezdve a negatívumokkal: PICIT hihetetlennek érzem, hogy az összes főszereplő u.abban a városban él!
WTF?!
egy virtuális térben találkoznak, játszanak, kalandoznak - de hogy kvázi szomszédai egymásnak a valós életben?! mind az 5-en?!
ne vicceljünk már!
továbbá: egy ennyire fejlett, digitalizált jövőben, hogy lehet, hogy a rendőrök még mindig a klasszik fekete-fehér, szirénázó autóval járnak és hagyományos pisztolyt használnak??
szórakozunk?!
az is nonsense, hogy a főgonosznak (akinek rengeteg pénze és hatalma van) nincs a zsebében az egész yard :P
ahogy az is hihetetlen, hogy egy egyszerű furgont és 4-5 embert nehéz a gonoszoknak megtalálni ebben a világban
azt végképp nem értettem, hogy miért indult el a furgon, miért volt mozgásban, miért nem egy hangárban elbújva játszottak/harcoltak?!
ja, és a leggyengébb rész: megy a pisztolyos gonosz ember, Nolan (Ben Mendelsohn), körbeveszi a tömeg, aki rajong a főhősünkért, de senkinek eszébe sem jut a háta mögött, hogy leüssék, lefegyverezzék, hogy ne nyírja ki Wade-et (nem nyírja ki, nyugi, de nem a tömeg miatt!)
banális!!
és amire utaltam: ugyan Parzival baromian nem adja el, vagy rombolja le az Oasis-t (Ontologically Anthropocentric Sensory Immersive Simulation), de mégis fontosnak tartja, hogy kedden és csütörtökön ne játsszon senki, hanem éljen a való életben
értem én... mindent értek
tudom, hogy ebbe az irányba megyünk
de ha csinálunk egy filmet egy ilyen számítógépes játékos világról, ahol mindenki 0/24-ben lóg, onnan szerintem már picit nehéz a visszaút
kíváncsi lettem volna arra, hogy ha nem a virtuális térben élnek ezek az emberek, akkor hogyan telik 1-1 napjuk
kár, hogy erre nem volt sok utalás
lehet, hogy a könyvben van (Ernest Cline írta) - sajna, nem olvastam
és ami számomra a legnagyobb negatívum volt: ki I-R0k (T.J. Miller) a való életben? vagy ő nem létezik a valóságban? ő nem avatar? (bocs a műveletlenségemért...)
engem érdekelt volna, hogy kicsoda "kint", ugyais a kedvenc szereplőm volt
a legjobb beszólásai neki voltak
szakadtam! jegyzetelni kellett volna őket!!
mondjuk, Nolan-nek is volt egy vicces húzása, amikor a képernyőn mutatták neki, hogy a srác élő adásban tolja a lázadást és csak röhögött rajta - az ütött (leírva nem olyan mókás, de a filmben az volt)
kevés számítógépes játékot ismerek - kb. játszottam a Panzer-rel, a Tomb Raider-rel, meg 1-2 autós, golfos játékkal :P
csaj vagyok, OK? :D
már ez is valami!! :)
a fiúknak és a nagyon keményen gépező arcoknak azonban szerintem iszonyat menő lehetett mindent látni + felismerni
nekem bőven elég volt, hogy a filmes "easter egg"-ekre rábukkantam: 'Indiana Jones'-tól a 'Jurassic Park'-ig; 'Vissza a jövőbe' és hasonlók
az egyik legnagyobb azonban a 'Ragyogás'-os rész - hatalmas kedvencem
a könyv ÉS a film is, annak ellenére, hogy sok az eltérés
hiába nem szerette a filmet Stephen King, azért ne felejtsük el, hogy Stanley Kubrick nem egy szolgalelkű rendező - ő a maga, sajátos módján csinálta meg
egyedülálló alkotás, filmtörténelmi mérföldkő - és most nem túlzok...
betegesen JÓ!
az meg, hogy itt a szereplők "belekerülnek" a filmbe (a könyvben ez nem így van; Spielberg hatalmas Kubrick-rajongó, jóban is voltak, mígy K. élt - így ez igazából egy hommage a rendező felé) - ez valami zseniális!
biztosan észreveszitek majd, hogy konkrétan átvettek jelenetek vannak a filmből (eredeti kópiák - pl.: a 237-es szobában a nő)
zabáltam!
az ikrek, a vér a liftből... minden szuper volt
OK, kicsit belekeverték a zombikat is - az nekem már sok volt, de még így is imádtam ezt a kikacsintást
ez egy hatalmas PRO
a humort már említettem...
és a látvány... nos, igen
már az elején beszippant! ha valamit, ezt a filmet KÖTELEZŐ 3D-ben megnézni; tényleg csak úgy van értelme...
őrületesen jó ez az egész világ, engem full behúzna
ahogy az elején megy át a pályákon (yeah - felismertem a Minecraft-ot is! ;)), az valami parádés
a kedvenc jelenetem pedig toronymagasan az autóversenyes volt
tényleg rendben van, szórakozató, egynek BŐVEN elmegy
nagy kár, hogy ennyire egyszerű lett a vége
semmi trükk, vagy csavar, vagy meglepő húzás (max. Ogden Morrow felbukkanása :P)
jaa..., és egy csomó mindent a szánkba rágnak - ezt gondolom, a gyerek nézők miatt kellett :P
picit az is lehúzott
Ti hol akarnátok élni: a Mátrixban (itt: Oasis), vagy a valóságban?! örök kérdés
üssetek meg, én mennék az Oasis-be :D
(Fotó: thedailybeast.com)
(2018. április 14.)
Szólj hozzá

Simon Pegg Indiana Jones Steven Spielberg Stephen King Jurassic Park Vissza a jövőbe Mátrix Ragyogás Stanley Kubrick Ernest Cline Ready Player One Ben Mendelsohn Mark Rylance T.J. Miller Olivia Cooke Alan Silvestri Tye Sheridan Ogden Morrow