2018. máj 24.

Solo: Egy Star Wars-történet / Solo: A Star Wars Story (2018)

írta: Petra mozizik
Solo: Egy Star Wars-történet / Solo: A Star Wars Story (2018)

solo-star-wars-story-review-2-1200x675-c.jpg

tényleg nem tudok elég hálás lenni Ádámnak és a Cinema City-nek, hogy 3 nappal a premier előtt láthattam az új 'Star Wars' filmet - köszönet!
viszont most muszáj őszintének lennem
ez a film egy mese
gyerekeknek való - vagy CSAK nekik való...
ennek a sztorinak vajmi kevés köze van egy IGAZI S. W. filmhez :(
egyáltalán nincs benne feszkó, vagy izgalom
semmi dark side...
és most nem azt mondom, hogy feltétlenül kell Darth V., vagy a rohamosztagosok, vagy a lépegetők, de az, hogy semmi sötét nincs benne...
hejj, az azért sovány
nem tudok, és nem is akarok SPOILER-mentes lenni (sosem szoktam, mint tudjátok), úgyhogy, aki gondolja, álljon meg itt az olvasásban!
persze, cuki, hogy megtudjuk, hogyan lett Han-ból Solo
meg jó látni, ahogy "összeismerkedik" Chewbacca-val
vagy ahogyan megkapja a legendás pisztolyát
sok a humor
ez nekem mégis kevés volt
egy percig sem izgultam
azt sem mondom, hogy untam, mert nem... jó volt nézni, de ennél többet nem adott
pedig minden ott van, aminek lennie kéne
OK, elfogult vagyok a TSodálatos nevű Alden Ehrenreich kapcsán... (a Coen-tesók 'Ave, Cézár!' c. filmje úgy pocsék, ahogy van, de ez az ifjú felragyogott abban a moziban! imádtam!)
itt is egy csibész (űr)cowboyt kell játszania, ami megy neki
jóképű, cuki, elszánt, és én simán láttam benne Harrison Ford-ot is ;)
nincs bajom - hisz tudjátok, imádom!! - Woody Harrelson-nal sem
folyamatosan színen van, csupa A-kategóriás filmben játszik "majdnem" főszereplőket (de valahogyan mindig ott van a főszereplők mellett...)
szuper pasi, tehetséges
Emilia Clarke ('Game of Thrones'), Thandie Newton ('Westworld') szintén hasítanak mostanában
mindenki jó
a legjobb azonban - fejhosszal - Donald Glover, mint a fiatal Lando
Istenem, mennyi elegancia, mennyi huncutság, mennyi stílus!
eleve már a színész egy karakter és jelenség
elég megnézni a dalát/klipjét (mert énekel is) - azzal is mekkora balhét kavart
vagy amilyen ruhákban megjelenik a bemutatókon, a vörös szőnyegen
ő minden, csak nem kommersz
hatalmas egyéniség
kap is majd valami külön filmet - maximálisan pártolom!!
és akkor még nem beszéltem az ő robotcsajáról, L3-37-ről, akinek "melle" is van... eMELLett (bocsi :P) iszonyatos nagy feminista, öntudatos, rebellis, a gazdájának folyton beszóló droid
hatalmas figura
ha csak róluk szólt volna a film, zabáltam volna
de ugye akkor nem 'Solo' lenne a címe... :)
most nyugodtan mondhatjátok, hogy ha ennyire tetszett minden (hiszen nonstop csak dicsérek), akkor mi a franc bajom van?! jogos kérdés
a rendezés és a forgatókönyv
sosem tesz jót, ha egy projekt (kb.) felénél kiszáll a 2 korábbi rendező "creative differences"-re hivatkozva (magyarul: utálták a stáb többi tagját :P) és megkapja valaki más
adott esetben az Oscar-díjas Ron Howard, aki 80%-át újraforgatta a jeleneteknek
vagyis ez az ő filmje
sosem tudjuk már meg, hogy mi lett volna, ha Phil Lord és Christopher Miller marad...
az biztos, hogy itt most nem volt elég egy Oscar ahhoz, hogy megmentsük a mozit
nem tudom, miért nem, mert amúgy R. H.-dal nekem nincs bajom (mondjuk, nem is a kedvencem...)
de feltételezném róla, hogy jól dolgozik
amire inkább gyanakszom, hogy eleve gyatra forgatókönyvet kapott...
miért nincs benne akció?!
az egyedüli izgalom, amikor Darth Maul megjelenik egy pillanatra (amúgy ez rendben van?? kronológiailag ez okés?? S. W. rajongók, légyszi, nézzetek utána! nekem picit gyanús...)
a végén meg Han és Qi'Ra bánatos tekintetete a szétválás után... brrr... rémálmaimban se jöjjön vissza, ha lehetséges!
annyira eltúlzott!
mivel lesz még 2 rész (de MIÉRT????), abban valószínűleg Han majd tök befordul, hogy elárulta élete nője és szerelme és azért lesz ilyen smirgli-ember, mint amilyen a 3 "original" részben
de most mondjam azt, hogy kb. máris értem, máris magam előtt látom és sajna nem érdekel az a 2 rész?!
nagyszerű év volt 1977 - egyrészt, megszülettem én... :)))) másrészt, pár napos baba voltam, amikor bemutatták a VILÁG egyik legjobb és legmeghatározóbb filmjét, épp máj. 25-én. vagyis HOLNAP, amikor EZ a film debütál világszerte
szép tisztelgés - de csak ennyit tudok mondani
hiába a jó színészek, meg az, hogy az utolsó 1/3-ban folyton csűrik-csavarják a szálakat (ki ide áll, ki oda, aztán mégis csak a másik oldalra, és végül mégsem...), ez nem volt túl nagy élmény
szép a látvány, minden szép és jó, de közben mégsem
attól tartok, hogy ez még a gyerekeknek is "kevés" lesz, ennél még ők is több látványhoz és izgalomhoz "szoktak" az utóbbi évek S. W., vagy Marvel/DC-filmjei kapcsán :P
(ami nem biztos, hogy jó, de így van, az tuti)
azért nézzétek meg, nem akarom a kedveteket elvenni tőle... tényleg nem
ez csak egy vélemény, egy ember ízlése :)
egy utolsó feladvány: aki ki tudja deríteni nekem, hogy ki az a színésznő, aki Enfys Nest-et alakítja, kap egy... izé, nem tudom mit, valamit! jöhet velem mozizni legközelebb! ;)
sehol nem tüntetik fel, sehol nem írják le a nevét - nem értem miért
pedig az már korábban is kiderült, hogy csaj játssza majd
a fiatal, nagyon szeplős lány úgy néz ki, mint valami Benetton-modell ;)
nagyon szép és ügyes is
kíváncsi lettem volna, ki ő, illetve, hogy játszott-e már valamiben korábban
hajrá, jó munkát, és az erő legyen veletek - meg a 'Solo' stábjával is - rájuk fér!!! :) ;)
(Fotó: digitaltrends.com)
(2018. május 24.)
Szólj hozzá

Star Wars Woody Harrelson Harrison Ford Han Solo DC Marvel Christopher Miller Phil Lord Solo Game of Thrones Thandie Newton Emilia Clarke Paul Bettany Coen Alden Ehrenreich Ron Howard Coen testvérek Donald Glover Ave Cézár Westworld Solo: A Star Wars Story Solo: Egy Star Wars-történet