2018. okt 19.

Castle Rock (1. évad) / Castle Rock (season 1) (2018)

írta: Petra mozizik
Castle Rock (1. évad) / Castle Rock (season 1) (2018)

castle-rock.jpg

tudjátok, hogy hatalmas Stephen King-fan vagyok!
sok-sok mindent olvastam tőle; van, amit többször is
nem mindent, de sokat
különösen a régi, nagy klasszikusok a kedvenceim, mint a 'Ragyogás', a 'Tűzgyújtó', a 'Holtsáv', vagy a 'Cujo'
őrült a pasi, de zseni is egyben
ez pedig együtt jár, mint tudjuk ;)
megnéztem a 2016-os '11.22.63' sorozatot is, ami szintén az ő művén alapul és a Kennedy-gyilkosságról szól, egy kis időutazással vegyítve
nem volt rossz ;)
EZT a sorozatot azonban úgy vártam már, mint a messiást
Bill Skarsgård miatt - ez alap
de Sissy Spacek felbukkanása is egy kisebb csoda
Andre Holland pedig egyszerűen jól játszik
ja, és ott van Melanie Lynskey, aki nekem csak Rose marad a 'Két pasi meg egy kicsi' miatt :) :P
J. J. Abrams neve pedig némi garanciát jelentett arra, hogy nem lesz ez rossz... ;)
az, hogy a helyszín Castle Rock, az szuper, hiszen több regény is itt játszódik - nem is listázom őket... sok!
mikor még nem indult el, valahol azt olvastam, hogy több S. K. könyvre is lesz majd utalás benne
hááát, én olyan sokat nem találtam
max. a kisegér az elején a 'Halálsoron'-ból
néha eszembe jutott a 'Rémkoppantók' is, a fura erdei történések miatt, de itt végül nem űrhajót találtak a föld alatt, hanem csak a HANG szólt... :) :P
nos, nézve a részeket, tök tetszett az egész, de sokkal több horror is lehetett volna benne
többet vártam, bevallom (párhuzamosan néztem az 'Éles tárgyak' sorozattal, és az sokkal jobban lekötött)
egy idő után kezdett izgalmassá válni, voltak benne jó húzások (pl.: az 5. évad vége), meg olyanok is, amiket nem értettem, vagy túlzónak éreztem (a Kid (Bill S.) a tetőn; vagy amikor Ruth a folyóba ugrik)
a 6. évadnál már kezdtem full kilenni, hogy MI A FRANC történik itt
kb. úgy éreztem, hogy nem köt le, hanem idegesít ez a kavarás
előjött egy kis 'Twin Peaks'-hangulat, meg nekem a 'Westworld'-re is eléggé hajazott abból a szempontból, hogy jobbra-balra ugráltunk az időben (és mint kiderült, a térben is :P)
néha a 'Lost'-ban éreztem magam, sőt magam is lost voltam
abban a sorozatban is úgy megkavartak mindent, hogy már abba fáradtam bele...
abba is hagytam a nézését
(ahogy az említett 'Westworld' 2. évadát is :P)
David Lynch megirigyelhetné ezeket a fordulatokat, amik itt voltak, ember!! eddig azt hittem, hogy ő az érthetetlen művész, de az itteni alkotók is belehúztak, nyugalom! ;)
mondjuk, Sissy P. abban a részben remekelt, amikor az ő "világairól" volt szó, a sakkfigurákkal
ott nagyon sok mindent megértettem és elfogadtam
a 8. részben felbukkanó 2 ember sztoriját egyálatlán nem tudtam képbe helyezni
hogy jött ez most ide? OK, megvették a házat, szálló lett belőle, a pasi valszeg' bekattant a Kid portréit látva, de még így is kilógott az egész sztoriszál a sorozat ívéből
semmi közük az egészhez!! max. annyi, hogy Jackie (Jane Levy) több szerepet kapott, és valszeg' a 2. évad középpontjában ő lesz majd (ahogy utalt erre a legutolsó rész mid-credits teasere is)
a 9. és a 10. rész azonban eléggé összeállt, és a legvégén teljesen a helyére került minden
legalábbis az én fejemben
szóval kedves N. és B. - íme a magyarázatom, amit kértetek tőlem :D
fontos lesz a szereplők neve: Henry Deaver, mint Andre alakítása (nekem csak A. D. lesz) és Henry Deaver, mint Bill alakítása (nálam B. D.), valamint Bill, mint Kid (ebben a világban)
azt gondolom, hogy amikor A. D. gyerekként rájön az erdőben, hogy mire készül az idegbeteg apja (megöli a hűtlen, bűnös anyját) és lelöki a szikláról, akkor megnyílik egy kapu, egy ajtó, amivel ő átkerül abba a világba (gyerekként), ahol Bill él Henry Deaverként (és el is tűnik onnan, a havas szikla tetejéről, mint látjuk)
őt, mint egy furcsa gyereket, bezárják a ketrecbe abban a másik világban
ott ugye Bill fiatal felnőtt (és ő Henry Deaver)
de azáltal - a ROSSZ, a BŰN miatt, hogy a gyerek lelökte az apját - megnyílik ez a kapu (S. K. könyveiben iszonyú gyakori és "thinny"-ként utal rá mindenki - a legjellemzőbb a 'Dark Tower'-sorozatban), a fiatal felnőtt Bill pedig átkerül A. D. világába, és itt őt kapják el, és szintén ketrecbe zárják
vajon ők a rosszak, vagy csak vonzzák a rosszat?!
hiszen az egyértelmű, hogy ahol a Kid felbukkan, ott rossz történik, még akkor is, ha nem konkrétan ő követi el a bűntetteket
egy a fő: mind a ketten negatív erők a másik világban
nincs ott helyük, vissza kéne menniük
ezt a Kid is sokszor elmondja
vajon hihetünk-e ennek? hiszen mindezt, B. D. alternatív világát mi csak úgy "látjuk", hogy a Kid elmeséli Molly-nak és kéri, bízzon benne
nem lehet, hogy az egészet csak a beteg Kid találta ki és nincs is más világ? lehet, hogy ő a megátalkodott gonosz?!
nem, nem, mi (nézők) úgy vagyunk vele, hogy igaz lehet, amit mond, hiszen annyi mindent tud, annyi az egyezés + Molly-nak is vannak megérzései, látomásai
vegyük úgy, hogy igaz, és valóban vissza kellett volna jutnia a saját világába, a várandós feleségéhez
viszont, akkor mi volt az a torz arc az erdőben (szerintem amúgy a pap (=édesapa) arca villan fel...)??
mert az bizony démoni volt, ördögi (és kb. a legijesztőbb az egész sorozatban)
ezt látva A. D. nem hisz semmilyen sztoriban, sem hangban, sem másik, párhuzamos síkban, és ő maga is bezárja a Kidet, mint az elődje
ő is úgy gondolja, hogy a Kid az ördög
ő, aki halálsoron lévő elítélteket véd, saját maga is fogvatartó, börtönőr lett
az élet, a Sors fintora...
ez így talán érthető
de van 2 olyan dolog, amit sajnos azóta sem vágok:
1. A. D. fia miért hallja a hangot? miért szállt le a buszról és jött vissza?
2. ki a csudák ezek az erdei, fura alakok: a néma öreg, és a fiatal jeltolmács??? OK, ott ez a doboz, ahol hallani lehet "Isten" (??) hangját, de mi a franc történik ott?! elveszettem a szálat, bevallom
ami tuti: a párhuzamos szálak, az egymás életére "rálátás" nem újdonság S. K.-nél; említettem a 'Dark Tower'-t, de ott van a 'Dolores' és a 'Bilincsben' 1-1 jelenete is, amikor a 2 nő ÉRZI egymást
nagyon sok lehetőség rejlik a folytatásban: remélem, még inkább árnyalják B. D. életét (azt az oldalt), és kiderül az is, hogy nem hazudott, vagyis ténylegesen létezik az az élet, és ő meg itt ragadt
az alkotók elmondták, hogy a városban több sorsba is bepillanthatunk majd, és emiatt mondtam, hogy szerintem Jackie Torrance (igen, igen, a 'Ragyogás'-ból ismert Jack Torrance az ő nagybátyja) lesz majd a főszereplő
biztosan nyomozgat, írja majd a horror-sztorikat :P
ez a tippem
de csak remélni tudom, hogy ettől a Kid/Henry Deaver-száltól nem válunk meg teljesen
mindig nehéz egy sorozat több részéről értelmesen írni - most sem sikerült, de röviden a lényeg:
jó, de lehetne több horror benne
kár volt 1-2 mellékzöngét és mellékszálat beleerőltetni
kicsit korábban is elkezdhették volna megvilágítani, hogy mi a franc van itt, mint az utolsó percekben
nekem túl sok mindenre "hajaz" a sorozat - nincs akkora egyéniség benne
viszont nézhető, izgi és lehet kattogni rajta
HA nem olvastad el a magyarázatomat... mert akkor már nem lesz min :D
 
(Fotó: spoilertv.com)
(2018. október 19.)
Szólj hozzá

sorozat series Jane Levy Stephen King Lost Két pasi meg egy kicsi Halálsoron David Lynch Sissy Spacek Ragyogás 11/22/63 Bill Skarsgard Twin Peaks J. J. Abrams Cujo Holtsáv Dolores Bilincsben Castle Rock 11.22.63 Bill Skarsgård Dark Tower Westworld Tűzgyújtó Éles tárgyak Andre Holland Melanie Lynskey Rémkoppantók