2020. ápr 13.

Utódlás (2. évad) / Succession (season 2) (2019)

írta: Petra mozizik
Utódlás (2. évad) / Succession (season 2) (2019)

0_qea_r5bhp_vu9jze.jpg

úúúú, Gyerekek! ez mekkora volt!
azt hiszem, sosem daráltam le sorozatot ilyen gyorsan
az első évadból és ebből is a 10-10 részt 2-2 nap alatt (és úgy, hogy erőltettem magamat, hogy keljek fel, csináljak mást is… ment ez volna gyorsabban is :P)
a 2. évadban mondhatni, megrakták a tüzet – szerintem van olyan jó, ha nem jobb, mint az első
egyáltalán nem lankad a figyelmed, egy percre sem
nincs üresjárat
(nekem az első évadban a bachelor’s party picit az volt… de itt nem emlékszem ilyenre)
OK, még így is 10/10-et adtam az 1. évadnak
de nem tudom, akkor erre mennyit kéne, mert tényleg überjó
a vége pedig… uh… konkrétan örömkönnyekben törtem ki, mint egy jó orgazmus után (sorry, de tényleg :))
akkora beteljesedés volt, hogy KÉSZ!
de próbálok csak a végén spoilerezni, OK?! ;)
nézzük inkább, hogy mi történik „kedvenc” családtagjainkkal…
ami nagyon tetszett, hogy (Connort leszámítva – de azért róla is van szó…) minden tesónak sokkal jobban belemegyünk az életébe
az első évadban nekem egyértelműen Kendall volt a főszereplő, itt viszont a többiek is kb. egyenlő arányban részt kapnak
ami szintén hatalmas előrelépés, hogy két szereplő is kisebb „jellemfejlődésen” megy keresztül:
ugyan Logan (apuka) az első évadban is folyton arra hivatkozott, hogy ő mindent a családért és a gyerekeiért tesz – ami nettó bulls*it, lássuk be -, itt egy picit mintha visszavenne, és akár érzelmeket is láthatunk rajta
valós féltést, valós aggodalmat, valós szeretetet
no, nyugi-nyugi, azért nem javul meg emberünk, ettől nem kell „tartani” :D :D
csöppet sem!
továbbra is egy rohadt nagy szemétláda, egy bunkó, egy féreg, egy magától elszállt vénember, aki nem képes kiengedni a kezéből a vezetést
olyan, mintha néha tényleg szeretné átadni a stafétát, de ez egy látszat
full átlátszó…
(a másik, akikre gondolok, ő Roman – róla később…)
maradva Logannél – ha már belekezdtem -, iszonyat undor rögtön az elején, hogy ugyan elküldi Kent egy rehabra, viszont 2 nap után ismét berántja, méghozzá teljesen elnyomva, ledegradálva, megalázva, csak azért, hogy az Ő kedvére tegyen… világos…
az, amit pedig a vadászós részben csinál, az egyszerűen emberhez méltatlan
viszont még durvább, hogy mindenkire annyira hat, annyira leborulnak a „nagysága” előtt, hogy simán azt teszik, amit mond, kér
az a rész annyira gyomorforgató, mintha kb. vmi horror „előjátéka” lenne, de tényleg
úgy indul, mint egy Agatha Christie-nyomozás (mindenki itt van, az összes szereplő, senki nem megy sehová, amíg az öreg „ítéletet” nem hirdet, kb.), utána azonban jön az alja…
szó szerinti, emberhez nem méltó megalázás és megaláztatás
mint valami utolsó főiskolai koleszban a beavatás…
pfujj
ha már vadászat! teljesen ledöbbentem, hogy Magyarországra jöttek, és le a kalappal a stáb előtt, hogy tényleg találtak pár magyart, aki valós magyar mondatokat használt háttérzajként
király volt :)
a valósághoz hozzátartozik (kinyomoztam), hogy NEM itt forgatták a jeleneteket, sajna, hanem Huntingtonban (Oheka Castle)
szánalmas az is, ahogyan a vadakat eléjük hajtják – kb. semmi dolguk, csak lőni kell
nem mennek, nem keresnek nyomokat, semmi…
csak gyilkolnak
de az még szánalmasabb, amit az országunkról mondanak: „It’s a nice place to shoot a gun where no one cares what you hit.” (Gerri mondja Kennek, amikor rákérdez, miért ide jönnek vadászni)
jó, mi?? :(
csakúgy, mint legutóbb, ismét belemennék a személyes sztorikba, mert úgy picit könnyebb írni a sorozatról, mintsem részenként végigvenni, hogy mi történt (meg olyat én nem nagyon csinálok…)
* Connor – ismét egy kicsit a háttérben marad az ő szála, ami nem is baj
Willával, az ő kis (prosti) barátnőjével a városba költöznek (a sivatag közepéből), hogy a politikai karrierjére koncentrálhasson, Willa pedig kedvére írja a színdarabot
egyszerűen nonszensz, hogy bár 1 apró törekvés van rá, hogy lebeszéljék C.-t arról, hogy elnöknek induljon (amit Rome tökéletesen el is mond neki, hogy MIÉRT nem kéne… hiszen zéró múltja és tapasztalata van…), de nem értem, hogy miért nem állítják le korábban
a videót is, meg mindent
az, hogy az apuka a végén szól csak be neki, meg elmondja, hogy vicc, amit csinál + megalázza őt (mármint az apát), teljesen ellent mond annak, amilyen Logan (mindenkit gyorsan és hatékonyan „kinyír”)
nem tudom, miért hagyja
C. teljesen jelentéktelen, Willa is csak a pénzért és a támogatásért van vele, de amúgy is egy „senki” (már bocsi…)
a legjobb rész, amikor a bort TURMIXOLJA, mondván, így az igazi, és jobban kihozza az ízeket
hahaha
ki kell próbálnom ;)
* Rome – ahogy írtam feljebb, kimondottan fejlődik a jelleme
míg az első évadban tényleg egy üresfejű kis senki volt, vicces beszólásokkal, itt végre bizonyítja, hogy ért is valamihez
azokat a durva (de nagyon igaz) beszólásokat, amiket tol, neki elnézik, de pl. Shivnek nem (sztem. mert ő nő)
azt nem nagyon értettem, hogy a Japában történt rakéta-robbanást hogyan úszhatta meg ennyire szárazon…
azt hittem, erről szól majd az ő szála az idei évadban
de nem…
helyette nagyon jó tárgyalásokat bonyolít, igazi sikereket ér el
de ami ennél is erősebb: jól átlát szitukat, kiismer emberket
ennek ellenére persze továbbra is egy kis lúzer, nem nagyon durrant nagyokat, sőt, a jót akaró próbálkozásai (apja kegye és sikere érdekében) is bedőlnek (remek példa, amikor a papa szülinapjára a ROSSZ focicsapatot veszi meg neki… no komment…)
nem is nagyon nyeri el az elismerését – vagy csak részben -, de azért a végére ez megváltozik
míg Ken és Shiv teszi a dolgát, annak minden kockázatával, Rome szép csendesen „felúszik”…
bírom a humorát, és ebben az évadban nagyon megkedveltem
jól megírták a szerepét
különösen a szexuális frusztrációját – amire már az 1. évadnál is utaltam
van egy csodaszép barinője, akivel nem szexel
de soha…
nem tudom, hogy ez az apja (és tegyük hozzá: az anyja sem egy egyszerű eset) elnyomásából fakad, vagy a magasságából (nagggggyon alacsony szegényke), sztem. is-is, de tény, hogy teljesen beteg
vagyis picit kattant
igazából semmi baj nincs azzal, ha valaki nem akar szexelni, csak m*szturbálni, gondolom…:D
és azt sem a szokásos módon :D :D
nem akarnék mindent ellőni, mert ezt tényleg látni kell (nem úúúúúgy…:P)
amit Gerrivel művel, az parádés
iszonyatosan bírtam ezt a szálat
de valszeg’ azért, mert én is beteg vagyok (ha nem is ilyen módon...)
* Shiv – belehúz a csajszi, szó se róla
elég sokáig úgy tűnik, hogy neki áll a zászló, de én kb. egy percig nem hittem el, amit az apja mond
totál féltem, hogy átcseszi
ahogy Rhea is (új szereplő, nagyon nem bírom…)
továbbra is érezhető, hogy bármikor átcseszi a férje fejét, kijátssza kénye-kedve szerint, de ahogy az 1. évadban, most is kiderül, hogy azért valahol mégis csak szereti egy kicsit
mert azt azért kijárja apucinál, hogy ne Tom bukjon a végén egy hatalmasat
ez korrekt
de amúgy semmibe veszi, megcsalja, „kiárulja”, ha kell
ahogy feljebb is írtam: ő (és Ken is) beleáll a feladatokba, mindegy mennyire kell bemocskolnia magát
ha benne van, benne van – megcsinálja rendesen
erre a legszebb példa, amikor a hajós incidensek kipattanásánál beszél azzal a nővel
az egyik áldozattal
fú, nagyon furfangos csaj
érti a dolgát – még akkor is, ha teljesen gáz, amit csinál
mármint: a család szempontjából nem az
a morális oldalról nézve viszont durván az
sztem. az apjuk amúgy tényleg őt szereti a legjobban, amit érez is (és néha kihasznál)
neki is vannak durva beszólásai, poénjai, és ezeket nem feltétlenül jókor és jó helyen lövi el (lásd: a 2 nagy család találkozója)
ezzel picit tudtam azonosulni, én is ilyen vagyok, sajna :(
nem mindenki érti, értékeli a sokszor durva humoromat és azt, ha valamit őszintén elmondok
life’s tough, my friends
Shiv sztem. bekeményített és még erősebb, mint a korábbi évadban
most nem volt akkora kedvencem (na, mondjuk a kedvenc azért erős szó…), mint az elsőben
inkább Romant bírtam :P
* Kendall – valami hihetetlenül jól játssza a megfélemlített idegroncsot, akit az apja sakkban tart és nonstop neki „adózik” (lásd: 1. évad végén történtek miatt)
bár kitérünk egy kicsit erre a történetszálra, de még messze nincs vége, ez tuti
nyomasztja nagyon, amit elkövetett (érthető módon) és látszik, hogy szabadulna tőle
nagy teher a lelkén
és ebből is látszik, hogy még nem adta el teljesen az ördögnek (mint az apja), mert benne van bűnbánat, szeretne vallani
csak úgy léphet majd fel a fater ellen a folytatásban, ha ezt kipakolja
nem tudom, megteszi-e
ezzel ugyanis mindig visszarántható lesz a xarba, amit az apja ki is fog használni
Ken most adja a jó katonát, mindent megtesz és úgy, ahogy apuci kéri
ezek közül is a legdurvább a Vaulter bezárása
ahogy ott átvágja a főnököt (Lawrence Yee-t)
rezzenéstelen arccal…
az ő aszexualitása azonban itt erőteljesen megváltozik, méghozzá + irányba
Naomival a szál sztem. tök jó
nagyon egyformák :D
és amit a végén mond neki az apja kapcsán, abban nagy igazság van (sőt, talán ez IS mozdítja ki Kent az önsajnálatból)
azt, hogy a színésznős szálat minek hozták bele, nem értem – nem sok szerepe volt
fölösleges volt
az biztos, hogy Ken tényleg nagyon jó katona, ha annak kell lenni
de azt tudjuk, hogy mélyen, legbelül ő vezetni akar, nem parancsokat végrehajtani (csak ez nem sikerült neki korábban – 2x sem)
minden jó lehetőségét elcseszte
na, most nem fogja :D
és a kritika elején írt kitörő, felszabadító boldogságom is ennek tudható be
nem gondoltam, hogy meglépi
csak szorítottam neki, de nagyon
tetszik ez a párhuzam, hogy azzal indult a szezon, hogy egy TV-nyilatkozatot ad apuci kedvéért
és azzal is zárul
a vége sokkal durvább és csúnyább – hiszen ezzel nem neki kéne buknia
de hiába, apuka őt löki a busz alá
ő meg bevállalja, mert egyrészt mást nem is igen tehet
másrészt, hogy továbbra is törlessze azt, hogy az apja kimentette a seggét a baleset kapcsán
a puskapor a tettéhez a sok nyelés volt, Naomi mondata + az, amikor Logan azt mondta neki, hogy benne sosem volt meg a vezetéshez való jellem, mert nem tud gyilkolni
na, hát most megmutatja, hogy tud
és ezt végre nem cseszi el :D
annyira örültem neki
nonstop mantráztam, hogy „pakolj ki, pakolj ki” :D
de félő volt, hogy öngyilkos lesz amúgy… (lásd: háztetős jelenet – aztán utána az üvegfal ott fent, és akkor már nem tud ugrani)
benne van a karakterében
* hogy a többiekről is ejtsek pár szót: a gonoszkodó mostohaanya, Marcia végre nem a gyerekeket szekálja, hanem az új nőt Logan körül
Rhea jól megkapja tőle, az egyszer szent
hahaha
nagggyon durván beszól neki :D
amúgy ezt nem is nagyon értettem, hogy miért hagyja, hogy Logan más körül legyeskedjen, hiszen korábban ő volt a No.1.
megsértődik ezen (valahol jogosan), totál leégeti Logant a 2 család találkozóján (talán nem a legjobb helyen…), utána meg kb. úgy tesz, mintha mi sem történt volna – pár résszel később ismét boldog, mosolyog és tűr mindent (és akkor Rhea még képben van!)
Tom hozza a formáját, továbbra is Shiv marionett-bábja, mindent elnéz és benyel
bár mondjuk Greggel szemben jól fellép – üzletemberhez méltóan, mondhatnám ;)
az egyetlen jó húzása és őszinte reakciója az, amikor a mini-nyaralás (= bűnbak-keresés) során kipakol Shivnek az álságos házasságukról
nem tudom, válnak-e, de sztem. nem fognak…
Greg továbbra sem a kedvencem, béna, felkapaszkodó, álságos alak, aki szintén csak magát védi
teljesen hülye, hogy eladja a lelkét a Roy-családnak
hallgatna inkább nagypapára :P
a végén nem nagyon értettem, hogy most akkor mikor, miért és hogyan állt Ken mellé, de hátha esélye lesz arra, hogy megkedveljem :P
(OK, Ken mindig normális volt vele – lásd.: lakás -, ha valakit támogat, hát őt támogassa, ne Tomot)
arra azért nagyon kíváncsi lettem volna, hogy a bíróságon mit mondott a papírokról
tökre kár, hogy azt nem mutatták
szerintem hiányzott nagyon…
maximálisan Tomnak és neki kellett volna buknia
szegény Bill meg… Istenem! „Kill Bill” – hát igen… simán bedobták volna őt, mint áldozati bárányt, ha Billnek nem lenne a kezében némi bizonyíték ellenük
mennyire undorító már, amikor Bill arcába röhögnek, helyeskednek vele, aztán amikor elmegy, kb. el is temetik 1 mondattal
a forgatókönyvíróknak jár egy hatalmas csillagos 5-ös, hiszen számos csúcspont van: a vadászat, a 2 család találkozója, a bírósági tárgyalás, apuka szülinapja, a családi „vakáció” a hajón… - közülük is a legdurvább a vadászatos rész, ez kétségen felül áll :(
az alkotók nagyon kitettek magukért
betegesen várom a folytatást
és nagyon-nagyon kívánom, hogy Ken egy picit maradhasson a topot
vallja be az autóbalesetet, vállalja érte a felelősséget és rántsa le a fatert a porba ;)
remek-remek sorozat!
totális extázis! <3
(Fotó: medium.com)
(2020. április 13.)
Szólj hozzá

sorozat series Agatha Christie Holly Hunter Sarah Snook Brian Cox Matthew Macfadyen Kieran Culkin Jeremy Strong Nicholas Braun Utódlás Succession Rob Yang Hiam Abbass Jesse Armstrong Alan Ruck J. Smith-Cameron Justine Lupe Annabelle Dexter-Jones