2023. jún 03.

Utódlás (4. évad) / Succession (season 4) (2023)

írta: Petra mozizik
Utódlás (4. évad) / Succession (season 4) (2023)

succession-season-4-cast-poster-key-art-64342c21e3eb0.jpg

ó, Istenem, miért kell véget érnie valaminek, ami ennyire jó?!
persze, persze, tudom és értem: ez a dolgok rendje
semmi nem tart örökké…
de mégis… ez tarthatott volna még egy kicsit :P :D
természetesen csodálatos a befejezés, én ugyan nem tudtam volna így lezárni, sőt, igazából megtippelni sem tudtam, hogy mi lesz, merre viszik majd a sztorit
csak egyben voltam biztos: egyikük sem érdemli meg ezt a céget, a hatalmat, a dicsőséget
azt gondoltam, hogy az „öregek”, meg Matsson valami módon kigolyózzák a 3 tesót, de reméltem, hogy hosszú távon ez JÓT tesz majd velük és látjuk, merre megy tovább az útjuk (szóval nem a döntésnél ér véget, hanem látjuk még az életüket)
na, bele is mélyülök és természetesen most sem leszek spoiler-mentes, szóval, aki még nem látta (létezhet ez?!) a 4. évad végét, az ne olvasson tovább…
óriási rajongója vagyok a ’Succession’-nek, a kezdetek óta
millió embernek promóztam, toltam, remélem, volt, aki elkezdte nézni emiatt
szerintem zseniális
nagyon jók a karakterek, az őket alakító színészek, a nyelvezete (szigorúan angolul…), az utalások az aktuálpolitikára, a médiára, erre az egész digitális őrületre, ami körülvesz minket…
eszméletlen a sztori, amerre viszik a szálakat… minden!
amúgy mindenki egy s*ggfej, érdekember, csak a hatalmat, a pénzt, a sikert akarja és ennek érdekében bármit megtesz
ha kell, a saját családtagját, testvérét, férjét löki a busz alá, döfi a hátába a kést…
igazából mindenkinek azt szoktam mondani, hogy olyan, mint a ’Dallas’ – egy családtörténet, üzlet, érdekek… csak itt MINDENKI Jockey Ewing :D :D
nincs Bobby, nincs Pamela…
nincsenek kedves emberek, nono!
itt mindenki kőbunkó :D (és nem úgy, hogy suttyó vagy buta, hanem bunkó (gonosz) a másikkal szemben)
nem tudsz senkit sem kedvelni, nem igazán látsz igaz szeretetet vagy szerelmet, nincs nagyon jellemfejlődés
:D
tudom, ez nem hangzik túl szépen; mondhatni: miért nézek egy ennyire kiüresedett emberi kapcsolatokkal bíró bandát?! jogos a kérdés…
azért, mert Jesse Armstrong egy istenkirály! úgy megírta ezt a sorozatot, hogy nem lehet leszakadni róla
kevésszer van olyan, hogy én valamit részenként nézzek (korábban csak a ’Trónok harca’ volt ilyen), vagyis, hogy amint kijön a vasárnapi rész, hétfőn már rágjam a körmeimet és várjam, hogy nézhessem este
na, a ’Succ.’-nel ez van
ez volt… most is, a 4. évadnál is
betegesen imádtam
minden korábbi szezonról írtam, az 1. és a 2. is csodálatos volt (mármint azon a módon, ahogy fent leírtam :P nem ÚGY csodálatos :)), a 3.-kal nekem volt némi bajom, én ott egy kis lassulást, megfeneklést éreztem, de szerintem mindez előkészítette a mostanit!
evidens volt számomra (de sztem. ezzel nem vagyok egyedül), hogy az öregnek „meg kell” halnia
csak úgy mehet ez tovább... az lesz a nagy fordulat... hogy a tesók elkezdenek küzdeni a javakért és közben megölik egymást :)
de az, hogy ILYEN HAMAR és ÍGY hal meg… az az egész 3. rész… atttttyaúúúúristen!!! K.O.
annyira szürreális volt… egy csomó ideig azt hittem, hogy nem is igaz, csak a gyerekeivel akar kicseszni...
woooo!
de az, ahogy történik, hogy szinte nem is látjuk Logant, közben meg a másik helyszínen megy ez az esküvő-hacacáré! kész voltam!
amúgy meg ez az évad is annyira hozza mindenkinél azt, amilyen
benne van a humor (főleg Roman részéről – akit nagyon csípek… de persze ő is csak egy kis szemét… :P; de ha mondjuk Kerry potenciális tévés karrierjére gondolunk?! hahaha… az is milyenn volt?! és szerencsétlen Gregnek kell megmondania neki… :D)
a szürrealitás (pl. a karaoke estnél)
Ken ismételt és sokadig felemelkedése, a speech azon az esten (ahol a meghamisított videót játsszák le – amit szintén lótifuti Greg intézett el, hahaha (a végére esküszöm, megsajnáltam a csókát… pedig masszívan utáltam, 4 évadon keresztül… :P)), utána az, amikor bemegy a tengerbe fürdeni
mekkora pillanat! mennyire átéreztem! (és mennyire Kosztolányi Esti Kornélja jutott eszembe… meg a saját első (és igazából minden más) emlékem a tengerről)
a könnyedség, a szabadság érzete – az, ahogy a víz fenntart
ahogy levesz rólad minden terhet
ahogy megtisztít
ááá
(és amúgy szuper, hogy később megint van egy fürdőzés, egy éjszakai… az a tesókkal)
Roman minden húzása, a kapkodásai (kirúgja Gerit… hahaha… ez komoly?!; az, hogy tervezi, Kennel kimegy a színpadra megtartani az előadást, de abból is kihátrál), de közben meg a nyomulása Menckennél, a beszéd gyakorlása a temetés előtt a szobájában – az megint MEKKORA!!!!
majd utána a brutális bukása, az összeomlása (ami amúgy full emberi, hiszen ő a halál bejelentése óta tartotta magát, maximálisan… ezért is merte elvállalni a beszédet), a végén meg az, ahogy ül a bárban és Geri (!!) kedvenc italát issza… és mosolyog… - na, sztem. ő ott került egyensúlyba, arról nem is beszélve, hogy a 3 (de mondhatom, hogy mind a 4) tesó közül ő értette meg kb. egyedül, hogy ez miért van jól így és hogy ennek ÍGY KELL lennie…
Shiv, szegény Shiv, akit csak részben tudok sajnálni, mert értem, és nőként pláne értem, hogy milyen rohadt nehéz lehet ebben a bizniszben érvényesülni, megbecsülést, tiszteletet kivívni magadnak
csak éppen, amikor saját magad alatt ásod a gödröt, amikor hol ide csapódsz, hol oda – annak nem lesz jó vége
vagy tarts ki 1 valami/valaki mellett, vagy érd be egy kisebb mellékszereppel, vagy esetleg várj… kivárással hátha előrébb jutsz…
de az, ahogy a tesói ellen fordul, ahogy összejátszik M.-nal (ezzel a bolonddal, komolyan?! jó arc, laza, vágom, hogy „ilyeneknek” áll most a világ, de ha már csak azt az 1 véres sztorit (Ebba kapcsán) meghallja az ember, NEM gondolhatja azt, hogy EZZEL az alakkal összeáll vagy bármit is akar!!)
sztem. tényleg magának kereste a bajt (mármint Shiv) – bocs, hogy ezt mondom
az egész évad egyik legjobb, legkomolyabb jelenete Shiv és Tom veszekedése, ott a teraszon, amikor mindent a másikra öntenek és iszonyat gusztustalanul viselkednek egymással (mondjuk, Tom végre felszólalt és nem nyelt!)
én tök megértem, hogy Tom a 3. évad végére összeállt Logannel és lexarta Shivet – S. már sokkal előbb lexarta őt + ocsmány dolgokat művelt, mondott…
Tom csak próbált túlélni… és ne feledjük, még a börtönt is bevállalta volna (remegve, de be…)
a terhesség, a folyamatos kibékülés-összeveszés, a viták, közben meg a „legyünk mégis együtt”-szex... mindezek közepette vergődni, azt akarni, hogy valaki elismerjen, felnézzen rád és maradj erős is – le a kalappal
ez tényleg nem könnyű
nem irigylem…
de mivel sosem voltam karrierista, nehezen is képzelem bele magam a helyzetébe…
mindhárman eszméletlen jól játszanak és habár kicsit valahol mindig is Kennek szurkoltam (nem mintha ő megérdemelné… vagy nem mintha ne lenne gáz ember :P) – márpedig Jeremy Strong nagyon jól hozza az erőt, az eltökéltséget, de ugyanennyire jól (sőt, az áll hozzá közelebb :P) az elveszett, támogatásra és szeretetre szoruló kisfiút (szomorú kutyus arc) és a teljesen depis, a gödör mélyén fetrengő embert is – ebben az évadban azt hiszem, a trófea Romané, vagyis Kieran Culkiné
emberfeletti, amit letol, és szerintem pont a változás, a fordulat miatt (amikor megtörik)
Kennek és Shivnek is több arca van, hol erősek, hol retek módon ki vannak bukva, hol gyengék, hol bizonytalanok, hol üvöltenek, mégis, nagy változást nem láttam bennük
Rome azonban… amit itt produkál… ááá!
bírtam eddig is, full beteg elme, mint pasi (szexuális vonal) nekem ő tök bejön – bocs, én sem vagyok 100-as, nekem szomorú Ken nem izgató :D
viszont új oldalait láttam, az emberi oldalait, és annyira komoly volt ezt megélni…
a temetéses rész is nagyon erős – nem csak Rome kibukása miatt
mikor a feleségek/nők beülnek egymás mellé az első sorba :D, vagy a nagypapa (Greg szála) beszéde…
iszonyat ciki az az egész parádé, amikor mindenki lerohanja Menckent, mindenki bemutatkozik, nyal neki – akkor nagyon sajnáltam Kent
talán lett volna esélye, ha nem rohan oda az egész bolond család
és az, hogy végül Math.-t választja?! bevallom, engem kicsit meglepett, de értem az okait
rengeteg fordulat, sok durva dolog történik
Greg dörgölőzik mindenkihez, jelent a „kenro team”-nek (egy ponton nevezi így őket) és elárulja azt az egyetlen embert, aki annak ellenére, hogy folyton megalázza, megszégyeníti, sőt, egyszer még meg is dobálja mindenfélével, mégis csak az egyetlen volt, akitől valami kis pozira és pénzre számíthatna
ő lesz Júdás, igen
és nem értem, Tom és Math. miért nézi el ezt neki
vili, így Tom majd még inkább alázhatja, az alattvalója, a szolgája lesz egy életen át… de nekem nem kéne egy ilyen ember barátsága
amúgy is: nagyon, NAGYON szánalmas volt végig, amit csinált
értem én, hogy a kulimunkát elvégezte, Tom tényleg kedvére rángathatta, minden xart vele csináltatott meg… Greg meg végig hitte, hogy ő itt kikaparhat valami gesztenyét?!
és persze beszéljünk Tomról is, az igazi „black horse”-ról, akit Logan az elején gyűlölt, alázott (a vadászós rész, ami Magyarországon van (ezt mondják, de nem itt vették fel) szerintem A legdurvább rész az összes közül!!!!)
mindenki lenézte, csak Shiv béna férjeként tartották számon, aztán szépen csak felmászott azon a bizonyos létrán, ahogy írtam, bevonult volna a börtönbe is Loganért, dolgozott, melózott, természetesen nem mindig a papírforma szerint és törvényesen… (de ki az, aki itt valamit is szabályosan csinált?! :P)
aztán amikor az öreg meghalt, a boardtól megkapta, hogy ő egy senki és kb. semmire nem számíthat…
és lám, mi lett?!
van, hogy ha egy béna báb vagy, akit jól lehet mozgatni (Math. egyértelműen félt Shivtől, mert okos…) – ez lehet a nyereményedhez a kulcs
jó szolga vagy, jó kutya vagy (és ismét a vadászat jut eszembe…), nem kérdezel, nincs véleményed, csak csinálod, amit kérnek… nyertél
te leszel a befutó
szerintem senki nem látta ezt érkezni… én biztosan nem
azóta olvastam mindenféle Easter Eggs-ről, eleve, Tom vezetéknevének (amit egy ponton meg akartam guglizni, hogy honnan származik, holland-e vagy esetleg német?!) rejtett üzenetéről (keressen rá, akit érdekel, izgi teória…)… de azért nem sejtettem, hogy ez lesz
nagyon komoly ez az utolsó rész amúgy
a 3 tesó, amikor egy kis örömet átélnek, amikor Ken lesz a király, amikor Rome végignyalja a sajtot :D :D
Istenem! sokszor utáltam ezeket az embereket, nagyon messze áll a stílusom az övükétől, de ott annyira jók voltak
amúgy a forgatás során EZ volt az utolsó jelenet, amit felvettek
olvastam, hogy általában kronologikusan haladtak, de itt változtattak – pont emiatt, hogy valami happy ending legyen <3
legalább nekik, ha már nekünk, nézőknek nem lett az
ezek után amúgy Jeremy Strong haját full leborotválták, mindenki kicsit tolt le róla – erről a neten videó is van, keressetek rá
olyan jó volt látni ezt a vidámságot
ennyi fájdalom után :(
rettegtem, hogy az irodai jelent után (még a szavazás előtt) Rome kb. leugrik a tetőről… az, amit ott Ken csinált vele, hogy felszakította a sebeit, full tudatosan... undorító volt
ahogy letagadta a gyilkosságot… uh
amúgy az nagy volt, hogy ezt ismét felhozták – végig, minden évadon keresztül ott lebegett, mint egy kard a feje felett, de csak megúszta
nem volt fair…
ebből is látszik, hogy nem jó ember, nagyon nem jó – de sebezhető, gyenge, mint mindannyian
Shiv meg a 2 rossz közül a SZÁMÁRA jobb rosszat választja – és ami vele jár: full megalázkodást Tom előtt
az a Tom előtt, akit 100x megtiport, ellökött, akit megcsalt
aki a telefonban már elutasította (sokadjára) a kapcsolatot, az újrakezdést, most meg full nyertesként, mint elnök, mint vezér feszít a kocsiban, Shivnek meg – ha maradni akar – meg kell hunyászkodnia
Shiv férjéből TOM lett… Shivből meg: Tom felesége
kvázi, egy senki
persze-persze, ha jó lesz hozzá, dob majd neki egy csontot, ahogy Gregnek is
látszólag Tom megbocsájt, de tudjuk, hogy ez mivel jár
ahogy írtam korábban is, Rome jött ki ebből az egészből a legjobban, a legegészségesebben, ha lehet ilyet mondani ebben a helyzetben… pláne ezekről az emberekről :D
szomorúan búcsúzom ettől a sorozattól, az alkotóktól, akik előtt le a kalappal!, a stábtól, a helyszínektől, a sok mocsok húzástól, a sok nevetéstől (Rome, Rome, Rome!)
utáltalak benneteket, imádtalak benneteket! <3 :D

(Fotó: digitalspy.com)

(2023. június 3.)

Szólj hozzá

Alexander Skarsgard Esti Kornél Kosztolányi Dezső Dallas Trónok harca Alexander Skarsgård Bobby Ewing Jockey Ewing Sarah Snook Brian Cox Matthew Macfadyen Kieran Culkin Jeremy Strong Nicholas Braun Justin Kirk Utódlás Succession Jesse Armstrong Alan Ruck J. Smith-Cameron Zoë Winters Zoe Winters Pamela Ewing