2020. ápr 26.

Into the Dark (season 1) - All That We Destroy (2019)

írta: Petra mozizik
Into the Dark (season 1) - All That We Destroy (2019)

into-the-dark-s01-e08-all-that-we-destroy-main.jpg

az ’Into the Dark’ egy amerikai horror-antológia
2 évaddal (a 2. még tart…), szezononként 12-12 résszel 
minden rész különálló, mintha egy teljes film lenne, más-más rendezőkkel és színészekkel (de azért van ismétlődés)
picit olyan, mint a ’Black Mirror’, illetve az ’American Horror Story’-ra is emlékeztet
a Hulu és a Blumhouse Productions közös projektje (utóbbinak a horrorfilmjei pedig szerintem elég ütősek, szóval jó céget kértek fel erre a melóra ;))
a részeket mindig 1-1 ünnephez kötötték, pl. Halloween, Valentin-nap, Nemzetközi Nőnap stb.
ez (amibe én teljesen véletlenül futottam bele a TV-ben – és mivel tök tetszett a sztori, végignéztem) pont az Anyák Napi film volt az 1. évadból
hahaha
valóban, a fókuszban egy édesanya áll, nem is akármilyen módon
a fia egy szociopata, aki gyerekkorában (elvileg) véletlenül megölt egy kislányt (lelökte egy magas helyről), illetve több állatot is kinyírt (ezek közben, visszaemlékezésekből derülnek ki)
hogy ez mennyire hatott volna a jövőjére, mennyire „maradt” volna ilyen személyiség, nem tudni, mert az anyja kivette a suliból és otthon, egyedül neveli – kvázi bezárva, de az anyai szeretetre hivatkozva
a srác később megöl egy eltévedt lányt is (aki összeveszett a pasijával, az meg kitette a kocsiból a semmi közepén – pechére ott, ahol a beteg anya és beteg fia élnek :P)
az édesanya – mivel genetikus – pedig klónozza ezt a lány, újra és újra, és azzal kísérletezik, hogy a fia vajon ismét megöli-e
egy nagyon fura, gusztustalan, fekete olajjal (nem tudjuk, mi az) megtöltött kádból száll ki minden alkalommal az új „egyed”
szépen lefürdeti, megfésüli és a csaj a fiú szobájában ébred
ő pedig 1-2 kérdés után „leteszteli”, hogy a csaj (Ashley - Aurora Perrineau) mennyire hasonlít az eredetire (szerintem semennyire, hiszen az original lány vagány, rámenős, nyomulós drogos volt (később kiderül, hogy körözött bűnöző is), ez a csaj meg kedves, szolid, megszeppent)
mivel Ashley nem tudja, ki ő, ki ez a fiú és hogyan került ide – ergo: nincsenek emlékei és nem hozza az eredeti figurát sem - a srác (Spencer- Israel Broussard) kinyírja
újra és újra
mindig u.úgy
mint a gyerek, aki elvesztette a babáját, és hiába kap újat, az már nem olyan, mint az eredeti… nem tetszik neki
anyuka, aki mondom, kb. az Év Anyja szeretne lenni, mindent megtesz, hogy tökéletesítse az egyedet
sajnos, nem tudjuk meg hogyan, pedig érdekelt volna
ahogy az sem vili, hogy a srác miért nem mondja el neki, hogy legyen dörzsölt, picit k*rvás, hiszen az eredeti Ashley is olyan volt
ennek ellenére, úgy tűnik, a kísérletezés jól megy, hiszen Spencer mintha változna, pl. átöleli az anyját
értékeli, hogy mindent (= újabb áldozatokat „gyárt” neki, kb. mint valami női Frankenstein) érte tesz
szürreális az egész
nem tudom, a mamának mi a célja…
hogy kiöli a fiából ezt a gyilkos vágyat?!
nem, nem hiszem, hiszen amikor feltűnik egy kíváncsiskodó, idegesítő szomszéd lány, aki full rápattan Spencerre, nem szívesen engedi el vele bandázni, mondván: „kisfiam, őt is kinyírod majd”
(és persze igaza lesz…)
szóval, lehet, hogy genetikus, de hogy nem pszichiáter, az is biztos
nem hinném, hogy ezzel a „terápiás módszerrel” (??) ki lehet gyomlálni ezt a fia karakteréből
van még egy másik szereplő is, az édesapa, aki nincs jelen
anyuka egy hologramos telefonon (kis pöttyöt ragaszt a halántékára és hopp, már benne is van egy másik térben, ahol az apukával sétálgat a fák között) segítségével kommunikál vele, és mindig beszámol az eredményekről
de a végére kiderül, hogy azért ez nem egy túl jó kapcsolat kettejük között – mondjuk, mitől is lenne az?!
nekem ezzel a jövőbéli sci-fi szállal nincs bajom, de ezekben a filmekben sosem értem, hogyan lehetséges az, hogy a kommunikáció (telefonálás) ilyen szinten áll, de az emberek u.úgy élnek, u.olyan ruhákban járnak és autót (!!) vezetnek
csak a digitális világ fejlődik, semmi más?!
a film kicsit fapados, olyan, mintha nem sok pénzből készült volna
no name színészek (OK, bocsi, a srác a ’Boldog halálnapot!’ mindkét részében főszereplő), és egyszerű sztori
mármint: az alaptörténet nekem itt tök tetszett, beszippantott, de mintha nem lenne eléggé kidolgozva
pont az ilyen apróságok miatt, amiket feljebb is említettem
sem a tudományos része, sem pl. az, hogy mitől lesz egyre jobb és jobb (emberibb) a lány
fura, hogy ha bűnöző, miért nem keresték mindenfelé, de pláne OTT, ahol a pasija kirakta a kocsiból
amikor pedig magához tér, és azt a magyarázatot kapja, hogy balesetet szenvedett, a fiú mentette meg és most nem emlékszik semmire, miért nem akar pl. orvost, kórházat, rendőrt, bármit, hogy beazonosítsák
rengetek ilyen kis hülyeség van
lyukak a forgatókönyvben
ezek engem mindig nagyon zavarnak…
ha azonban mindezt csak úgy elengeded, akkor azért lehet élvezni
némileg :D
tényleg kár érte, mert baromi érdekes a felvetés, ahonnan indulunk
a végén persze van egy „fordulat”, ami tök kiszámítható :D
szóval, szerintem még viszonylag kedves dolgokat írtam a filmről
megengedő hangnemben
ennél sokkal-sokkal jobban is le tudnám húzni ;)
az évad értékelésében amúgy ez a rész (8.) a középmezőnyben van, 2 rész (a 4. és a 10.) pedig toronymagasan kiugrik – lehet, hogy megnézem őket
maga a sorozat ötlete tényleg szuper
imádom a horrort
örülök, hogy - ha véletlenül is, de – belefutottam
karanténban elment :P
(Fotó: horrordna.com)
(2020. április 26.)
Szólj hozzá

sorozat series Black Mirror Samantha Mathis Hulu American Horror Story Israel Broussard Frank Whaley Blumhouse Productions Boldog halálnapot! Boldog halálnapot Blumhouse Boldog halálnapot! 2 Into the Dark All That We Destroy Aurora Perrineau Dora Madison