2020. sze 24.

Schitt's Creek (season 2) (2016)

írta: Petra mozizik
Schitt's Creek (season 2) (2016)

article_full_1x.jpg

azt kell, hogy mondjam: a 2. évad egy olyan minőségi ugrást hozott, amire még csak nem is számítottam!
míg az első eléggé elcsépelt és egyszerű volt, itt VÉGRE van történet, vannak sztorik, SOKKAL viccesebb és a karaktereink elkezdtek változni, ÉLNI!
lehet, hogy az 1. tudatosan volt gyengécske, bár ezt nem hiszem :)
itt viszont valami csoda történt...
lehet, hogy bevettek új írókat a sztoriba, passz, a részek rendezői nemigen változtak, szóval, csak ez lehetett
vagy ugye: ráéreztek az ízére
esetleg: tényleg egy tudatos döntés ez az építkezés
teljesen evidens, hogy afelé megyünk, hogy ez a négy beképzelt, önző, önmagától elszállt ember megváltozzon, beilleszkedjen, kedves legyen, egymásra találjanak, mint család, illetve, hogy megtalálják a boldogságukat, ami már allűröktől és érdekektől mentes
az a fajta túljátszás és erőltetett gesztusok már szinte alig vannak jelen, amik az elsőben voltak (de pl. amikor Ted gyászolja, hogy Alexis szakít vele és ráborul Johnny-ra zokogva, na, az még nagyon AZ! :P de tényleg egyre kevesebb ilyen van, vagyis inkább nem jellemző)
ezt a 2. évadot imádtam!
kacagtam, potyogtak a könnyeim számos jelenetnél
egyszerűen fantasztikus minden!
míg az elsőre ha adtam volna 4-5-öt (10-ből), ez azért egy erős 8-9-es
masszív, nem?
és tudjátok, hogy mennyire kritikus vagyok :P
lássuk, mi történik kedvenc szereplőinkkel:
* Johnny elkezd agyalni, tervezni, hogy milyen bizniszt indítson be – az első évadban pont ezt (is) kritizáltam, hogy engem mennyire zavart ez, hogy meg sem próbálnak bármit is csinálni…
J. „bérel” (ingyen) egy irodát Bob autószerelő/használtautós műhelyében
vagyis a sok eszköz és csavarkulcs között lesz egy asztala, ahová minden reggel „be”megy és jegyzetelget egy noteszba
de inkább rajzolgat, én úgy láttam :P
mivel Bob szinte sosincs ott az üzemben, J. pedig nem ért az autókhoz, sajnálattal elküldi az ügyfeleket
Bob ezt nehezményezi, mondván, legalább kimehetne hozzájuk, így J. magába néz (ha már ingyen kapja az „irodát”) és elkezd foglalkozni velük, segít
ez olyannyira jól sikerül, hogy egy kocsit el is ad
annyira büszke voltam rá!! mondom, kijött az üzleti véna!
de sajna kiderül, hogy az a kocsi szerelésre várt, egyáltalán nem volt eladó :D
szeeeeeegény, annyira sajnáltam
pedig igazán jót akart tenni
mindamellett, hogy továbbra is azt hiszi, hogy neki áll a világ, neki mindent IS meg lehet tenni, azért látjuk, hogy próbálkozik
a feleségének meglepi szülinapi bulit szervez és az évfordulójukra is emlékszik
tök szereti az asszonyt, ez biztos
J. erőlködik és ez jó...
az utolsó részben pedig, wow, le a kalappal, amit tesz ezen a bizonyos évfordulós vacsorán <3
nagyon meglepett vele
ez igazán emberi és nagyvonalú gesztus volt Roland és a város felé…
* David igazán kedvencemmé nőtt ebben az évadban (természetesen csak Moira után, de azért eléggé megközelítette ;))
szerintem ő fejlődött a leginkább és nagyot „ugrott” előre
Stevie-vel bírtam a folyamatos csipkelődésüket és még mindig nem eldöntött, hogy akkor együtt vagy külön, de hozzátenném, D.-hez szerintem pasi illik, nem lány :)
ennek ellenére ő és S. egy nagyon jó páros, jó barátok, cukik, bírom őket
az viszont, hogy D. munkát szerez, illetve, amit ott véghez visz (a csekk-sztori), az nem semmi!!
tyű! nagyon látszik, hogy mennyire okos és tényleg ért a divathoz + ahhoz is, hogy hogyan kell üzletelni, vagy bizonyos embereket kezelni
bravó!
na, ő jót akar és jó is lesz belőle… (nem sül fel, mint szegény papa az autó eladással :P)
David szuper
ami pedig az utolsó részben történik vele, az ígéretes ;)
jó kis cliffhanger volt
Jake (Steve Lund) pedig nagyon szexi <3
* Moira is sokat változik, fejlődik
mindenek előtt, megpróbál jó anya lenni és pl. egy kicsit törődni a beteg lányával
hahahaha – mondjuk, nem semmi, AHOGYAN teszi ezt
továbbra sem tud semmit a gyerekeiről, iszonyat módon önközpontú – de ezek annyira vicces jelenetek és beszólások
neki vannak a legjobb mondatai, még mindig
egyszerűen imádom a nőt!
világos, hogy Davidnek nagyon stílusosak a ruhái, írtam az 1. évad kritikájában is, hogy mindene designer-cucc (és csakis fekete-fehér), de Moira ruhái… wow…
ideje kiemelni Debra Hanson nevét, aki a sorozat összes ruhájáért felelt
nem semmi a nő
M. pedig akkora díva, hogy kész :D
azok a kalapok, Istenem!
meg mik ezek a selyempizsamák, amikben alszik?! miért húz a felsőre egy MELLÉNYT (amin van egy BROSS)?? kérem?!
hahaha :D
nem értem, de zseniális
ő is csak fekete-fehéret hord és egyszerűen nem hiszed el, hogy ezt lehet még tovább kombinálni, de mivel van még 4 évad – valszeg’ lehet ;)
M. emellett elkezd a kórusba járni – ergo, hobbit talál magának, része lesz a közösségnek, elkezd beilleszkedni, barátkozni
elindul a city council választáson, kampánya van, embereket gyűjt maga mellé
nagyon klassz az út, amin elindul
és bármennyire is cseles, haszonleső, tényleg irtóra bírom :D
* Alexis a két pasi között vergődik
ott van ugye Ted, az állatorvos – aki szerintem tök hozzá illik – ő eljegyzi, viszont A. ugye nagyon vonzódik Mutt-hoz, emiatt pedig szakít Teddel
(aki a kínos jelenete után az évad végére egy tök jó arc lesz)
Ted munkát ad neki, szóval, A. is elkezd vmi. értelmeset csinálni, de továbbra is eléggé buta :)
és azért neki egy állatorvosi recepciós/titkárnői állás is eléggé sok problémát rejt, sejthetjük
Mutt-tal összejön, szuper a szex stb., de amikor Mutt leborotválja (VÉGRE!!!!) a Rumcájsz-szerű szakállát és meglátjuk a gyönyörűségesen csodaszép arcát <3 <3, A. nem tud ezzel mit kezdeni
amit nem igazán értettem…
az a jelent azonban megható volt (a kávézóban), amikor már nem maradt semmi, amiről beszélni tudtak volna és A. is érzékelte ezt
nekem egyértelmű, hogy A.-nek Ted való és valszeg’ össze is jönnek majd még
nem mintha A. megérdemelné
az tényleg egy dolog, hogy szép csaj, de Mutt egy intelligens pasi és Ted sem hülye – nem értem, mit esznek rajta
se nem okos, se nem kedves, semmit nem értékel… (pl.: bicikli), tök üres az egész csaj
neki bőven kell még mit változnia
neki kell a legtöbbet, jelenleg így látom
nagyjából ennyi – mindez sok-sok vicces vagy éppen cuki sztoriba ágyazva…
a sorozat elkezdett egy nagyon jó irányba elindulni és biztos vagyok benne, hogy a vicc-faktor mellett egyre meghatóbb és érzelmesebb is lesz majd, ahogy ezt az évadzáró sejteti
na, így kell befejezni valamit!
a legkevésbé sem volt csöpögős vagy túltolt
nagyon szerettem <3
szerintem hamarosan jelentkezem a 3. évad kritikájával is – látva magamat, látva ezt a tendenciát, amit a sorozat mutat -, falni fogom azt is :D
(Fotó: backstage.com)
(2020. szeptember 24.)
Szólj hozzá

Eugene Levy Emily Hampshire Catherine OHara Dustin Milligan Schitts Creek Dan Levy Annie Murphy Chris Elliott Tim Rozon Jenn Robertson John Hemphill Steve Lund Debra Hanson