2021. jan 08.

Locke & Key - Kulcs a zárját (1. évad) / Locke & Key (season 1) (2020)

írta: Petra mozizik
Locke & Key - Kulcs a zárját (1. évad) / Locke & Key (season 1) (2020)

4e37ccbbf835383e9e6775baab64fce4_1.jpg

azt hiszem, nem is indulhatott volna jobban ez az év, mint ezzel a misztikus, kicsit ’Harry Potter’, kicsit meg ’Stranger Things’ szerű sorozattal
a ’Harry Potter’-hez képest nem annyira meseszerű (az, de valahogy mégsem…), a ’S. T.’-hez képest meg sokkal szoftosabb, nincs benne annyi horror, depi, dark dolog
az uccsó részben jön egy démon-sereg, de csúnya arcot kb. alig látni
mondom és írom mindezt azért, mert szerintem 10-en x éves gyerekek is nyugodtan megnézhetik
nem tudom, milyen besorolást kapott, de szerintem semmi durvaság nincs benne
izgalom? annál inkább!
eszméletlenül imádtam! full addict vált belőlem, és emiatt nem tudok elég hálás lenni Eszternek, aki ajánlotta
tényleg állat!!
bárhogyan is vizsgálunk meg egy filmet – ami sok-sok összetevőből áll – az egyik legfontosabb a sztori
hiszen sokszor látunk olyan remek alkotásokat, amelyekben kb. ’no name’ színészek szerepelnek, mégis ütnek
persze, kell a színészi játék, kell a jó rendező, operatőr, díszletek, minden – de ha maga a sztori ütős, akkor azért általában szokott sikerülni a dolog ;)
itt maximálisan sikerült!
egyrészt ott van ez az emberi történet, a maga drámájával: apa-anya, 3 gyerek: 1 kisebb, 2 kamasz
az apát megöli egy diákja, a család is ott van, xar a szitu, az anya is megsérül stb.
otthagyják a várost és elköltöznek az apa gyerekkori színhelyére, ebbe a kacsalábon forgó palotába/várba, ami – mint kiderül – inkább szellemkastély (nyugi, nem gagyi szellemekkel!!)
szóval, van ez a szál, ennek a drámája
otthagyni a múltat, megpróbálni lezárni, túllépni rajta: de egyrészt nehéz, mert mindenki imádta a pasit, másrészt sokkoló, hogy megölték, harmadrészt: a szemük előtt
de ott van a pasi (apa) múltjának a drámája is…
ahogy kezdenek berendezkedni, ismerkedni a kisvárosban, kiderül ez-az
anno volt egy nagyon összetartó gyerekcsapat (barátok), ahol szintén történt egy dráma (hárman megfulladtak – vagyis nem, de ez a fedősztori)
illetve itt ez a bizonyos ház, a maga titkaival, rejtélyes helyiségeivel éééééés a suttogó kulcsokkal
el vannak rejtve itt-ott és a gyerekeket hívják magukhoz
mindegyik valamilyen szuper dologra képes, de közülük is a legszuperebb, überkirályabb az Anywhere Key, amit ha bedugsz egy bármilyen zárba (lehet ez a szobaajtód vagy egy szekrény zárja), akkor ott teremsz, ahol csak akarsz
bárhol… azonnal…
az egyedüli kritérium, hogy már látnod kellett ezt a helyet (vagy élőben vagy fotón, hogy el tudd képzelni)
húúúú, ki tudnám használni, pláne most, ebben a vírusos időben :P
mennék a tengerhez, de MOST!! :D
a második kedvencem a Ghost Key, amit ha bármilyen zárba illesztesz és elfordítasz, kilépsz a testedből (az lezuhan a földre, mint egy krumpliszsák) és szellemként kiröppensz
szállsz, repülsz, őrületes sebességben és magasságban + látsz másik szellemeket, tudsz velük beszélni
imádnék repülni!! ah! ha állattá válhatnék, tutira madár lennék…
a 3. kedvencem pedig a Head Key, amit a saját (vagy más valaki) tarkójába kell „bedugnod” :D
ha közelítesz a nyakhoz, kialakul ott egy kulcslyuk – állat, nem?! :D
akinek a fejét „megnyitod”, azzal egy ajtón keresztül - vele együtt (itt is ott marad a test, és „kiszáll” belőle maga az ember) - be tudsz sétálni a fejébe, ami valamihez hasonlít: egy ház, egy szoba, egy pláza (a kiscsaj fejében egy pláza van, mellékesen u.az, mint a ’Stranger T.’-ben… ;))
ez nem csak azért izgi, mert látod, mire gondol, és az ott testet ölt (pl. az érzelmei is: a félelme, a dühe), hanem mert az emlékeibe is bele tudsz nézni (vagy adott esetben a saját emlékeidbe – ha a saját fejedbe mész bele)
fergeteges!
tutira sok olyan emléke van mindenkinek, ami nem éles, sőt, az sem biztos, hogy PONT ÚGY történt… az agy „kiszínez”, „átrendez” dolgokat
a sorozatban felbukkan x db kulcs (passz, olyan 10 kb.), de ennél sokkal-sokkal több van - ugyanis mindez egy képregényen alapul, ahol ennél jóval több szerepel
gondolom, majd jönnek elő szépen; mert lesz 2. évad, az már tuti!
meg is őrülnék, ha nem lenne!! :D
azért IS fantasztikus ez a sorozat, mert nagyon körülményesen indult a sorsa: mármint, hogy sorozat legyen vagy film, ki streamelje, hol menjen
volt itt kérem Fox, Hulu – és végül ebből lett a Netflix, ami nagy főnyeremény mindannyiunk számára <3
az egy dolog, hogy jó a sztori, jól van felépítve, kidolgozva (írtam is, ez alap – és ez itt egy erős, stabil alap), de mellette minden „kis” dolog is tökéletes
a szereplők (nekem az anya a legkevésbé, de ez személyes ízlés…), a díszlet, a színek, minden…
ééééés a betegesen jó soundtrack
tudjátok, hogy nagy zene-buzi vagyok – filmekben is imádom, ha jó a soundtrack, de mostanában ez már szinte kötelező elem a sorozatoknál is (elég ha csak a ’Dark’-ot említem)
a minap belegondoltam, hogy mekkora király meló lehet ez: sorozatok részeihez, a történethez igazítva zenéket keresni
lehetőség szerint olyanokat, amelyek hangulatukban és (ez is jellemző) dalszövegükben passzolnak az adott szituhoz
imádnám csinálni!
mondjuk, amilyen ügyesen és alaposan ezek az emberek (vagy ember?!) rátalálnak dalokat, az nem semmi!
kb. egyik előadót sem ismerem
ritka, ha igen
azt hiszem, talán Dido-t ismertem fel (egy romantikus jelentben, hol másutt?!), illetve Billie Eilish-t a ’you should see me in a crown’ (direkt kisbetű, ő is így írja) c. dalban, annál a résznél, ahol a démon a fejére teszi a koronát
remek választás, mit ne mondjak…
ez tényleg egy szakma, és aki itt csinálta ezt, annak tapsolok, de nagyon ;)
frankón voltak olyan pillanatok, amikor leállítottam az adott részt és rákerestem, mi az a dal + olyan is volt már, hogy valamin dolgoztam és a háttérben, a fülemben az egész soundtrack pörgött
sok szuper szám van, a legnagyobb kedvencem a Trills-től a ’Speak Loud’, illetve a Foals-tól az ’Exits’ – VILÁGOS, hogy egyiket sem ismertem előtte!! :D
említettem a szereplőket: közülük is kiragyog a cukiságával és a tehetségével Bode (akinek a nevének jelentése: előjel; jósol, jövendöl) - Jackson Robert Scott, akit az ’It’ új feldolgozásában láthattatok
megzabáltam! annyira jó arc és okos, ügyes
mellette top kedvencem volt a démon, vagyis az ’Echo’ - Laysla De Oliveira, akit pedig az általam nagyon favorizált ’A díszvendég’ c. művészfilmben láttam
csodaszép nő
de akkor még nem mondtam semmit, hiszen – mint kiderül – az ő neve Dodge és SPOILER!!!! Lucas is
na, és akkor jön a Lucast alakító srác, a mindössze 22 éves ausztrál színész, Felix Mallard
jesszusom! hogyan lehet valaki ennyire szép, dögös és szexi?!
nézzétek el nekem, hogy ennyi idősen itt olvadozom, de tehetetlen vagyok egy ilyen tökéllyel szemben :P
a legjobb Bode, de okés a két tesója (Connor Jessup, Emilia Jones) is – kicsit nekem sztereotip kamaszok, de elnéztem, OK
rajtuk kívül bírtam még a brit fiút (Petrice Jones) az akcentusa miatt és a Rufust alakító Coby Bird-öt is
elejétől nem szimpatizáltam Ellie-vel (Sherri Saum), valahogyan nem bíztam benne – és jogosan
minden baj elindítója ő volt… :(
(bocs, hogy ezt mondom, de így nem is sajnáltam annyira a vesztét… max. Rufus miatt)
illetve u.ilyen bajaim voltak a furcsán semmire nem emlékező nagybácsival (Aaron Ashmore) is – aztán arra magyarázatot kaptunk
viszont azt a beintést a háznak továbbra sem értem
ha nem emlékszik semmire, arra sem, milyen rossz dolgok történtek itt, akkor miért mutatott ujjat a házra?!
illetve az anyát (Darby Stanchfield) említettem már: nekem egyszerűen nem volt szimpi, elég zűrös volt a szerepe szerinti karakter is
ami azonban a kicsinél jobban zavart, az az utolsó részben elkövetett banális butaságok sora volt
egyszerűen nem értem, hogy bizonyos dolgok hogyan és miért történhettek meg
pl.: hogyan hagyhatták a gyerekek, hogy Ellie és Rufus hazamenjen a koronáért (miért nem mentek ők is?!), pláne úgy, hogy Ellie-nél ott volt a beleillő kulcs???
tudhatta, hogy Lucas otthon lesz és pikk-pakk elveszi, majd használja is
őrült nagy hülyeség volt
a kulcsok megtartásával és átadásával (vagy hogy épp kinél, hol van) is volt gubanc
az meg, hogy amikor Dodge ott feküdt, majd megmutatták (kivették) az Omega kulcsot a szekrényből, meg hangosan beszéltek róla… az is zavart
OK, akkor még nem lehetett tudni, hogy ez a Dodge nem AZ a Dodge, bár sejteni mindenképpen lehetett, hogy turpisság van benne :P
de ha mondjuk magához tért volna (ha ő lett volna), simán lenyomta volna a 3 gyereket és tudja, hogy náluk van a kulcs (megtalálták)
azt mondjuk nem is értem – tudva, hogy ő mindezt túlélte és éppen Gabe (is) lett belőle -, hogy miért nem vert le mindenkit és szerezte meg, amit akart?!
gondolom, az a cél, hogy kinyissa az ajtót és minden démont rászabadítson a világra – passz, nem olvastam a képregényeket
OK, ha ez történik, nem lenne 2. évad... :P
apropó, új évad! kicsit tartok tőle, hogy a semmilyen Gabe és a szintén nem túl szimpi Eden milyenek lesznek majd, mint gonoszok
félek tőle, de ettől még várom is az új részeket, a sztorit
remélem, Rufust visszahozzák, ő annyira jó párost alkotott Bode-val <3
mindent összevetve ez egy brutál jó sorozat, felnőtteknek is – megkockáztatom, hogy simán van olyan klassz, mint a ’Harry Potter’
és most nem varázsolni akarok éppen, hanem kulcsokat a zsebembe!! ;)
(Fotó: pinterest.com)
(2021. január 8.)
Szólj hozzá

sorozat series Az Harry Potter It Dark Dido Foals Stranger Things Jackson Robert Scott Griffin Gluck Kulcs a zárját Locke & Key Billie Eilish Emilia Jones Connor Jessup Laysla De Oliveira Darby Stanchfield Locke and Key A díszvendég Guest of Honour Locke & Key – Kulcs a zárját Petrice Jones Aaron Ashmore Hallea Jones Felix Mallard Sherri Saum Coby Bird Trills you should see me in a crown Speak Loud Exits