2021. feb 14.

A kijelölt túlélő (1. évad) / Designated Survivor (season 1) (2016)

írta: Petra mozizik
A kijelölt túlélő (1. évad) / Designated Survivor (season 1) (2016)

designated-survivor-season-1-promo.jpg

nem tudom, hogy a csudába maradhatott ki ez eddig az életemből, hiszen nagyon szerettem a ’24’-et és a ’Homeland’-et is…
ha nem is pont u.olyanok, de hasonló a stílus + minden idők legjobb ff.-ügynöke (mert a nőit azért viszi Carrie ;)), nagy kedvencem, Jack Bauer is visszatér, csak itt ő lesz az elnök, hahaha :D
mindenesetre nagyon-nagyon köszönöm az ajánlást; bevált, imádtam és hamarosan jön a 2. évad is ;)
sőt, azóta már én is tovább ajánlottam ezt másoknak, és ők is falják ezerrel :D
egy picit azért szeretnék kitérni erre a másik kettő terroristás-elnökös sorozatra is, ha nem bánjátok…
* a ’24’ örök kedvencem marad, olyannyira, hogy még mindig a CTU a csengőhangom, és ezen nem is szeretnék változtatni a jövőben sem
(amúgy nem tudom, feltűnt-e bárkinek is (rajtam kívül), de itt, ’A kijelölt túlélő’-ben is hallható ez a csöngés az első részekben, a Fehér Házban – ez a mai napig létező csengőhang az USA-ban, bizonyos irodákban)
2002-ben indult (szóval ne keressetek róla kritikát a blogon… :(), 8 évadot élt meg
2008-ban volt egy ’Redemption’ c. rész, úgy egymagában… hívjuk filmnek
utána jött még csak a 7. és 8. évad
2010-ben ért véget…
aztán – mindenki örömére – kijött még egy évad, 2014-ben, a ’Live Another Day’, ami Londonban játszódott
kicsit fura volt az már nekem, de persze örültem, mint majom a farkának, hogy újra VAN ’24’
Kiefer Sutherland az ügynökök ügynöke, aki pacsiban van az amerikai elnökkel (legalább is az elsővel, Palmerrel :P), kb. akkor hívja, amikor csak akarja
mindent kinyomoz, megold
elkap minden terroristát és bűnözőt, minden vallatást, kínzást túlél, nem lehet megölni sem :D
emellett rettenetesen agresszív néha, a szabályokat áthágva vallat, üldöz, kínoz (ő is)
de ő az ULTIMATE AGENT, szóval neki bármit lehet
és el is nézzük ezt neki :D
nagy kedvencem volt még Mary Lynn Rajskub (Chloe), az ő jobbkeze, a tech-zseni, kicsit fura, magának való, sokszor duzzogó csaj
rengeteg ember jött-ment, sokan meg is haltak
népszerű mondás volt a sorozat kapcsán, hogy ne nagyon szeress meg bárkit is, mert lehet, hogy a következő részben már nem lesz ott
az egyik legnagyobb élményem az volt, amikor az 5. évadban szereplő Jurij Szuvarov feleségét alakító (magyar származású) Kathleen Gati volt az interjúalanyom egy műsorban
oda meg vissza voltam… :)
ő is mondta, hogy nagyon titkos a forgatókönyv, okkal ;)
a legfontosabbat ugyanis nem mondtam még: a ’24’-ben úgy pörögnek az események, mint sehol máshol
minden évad minden része tele vak akcióval, történéssel – annyival, ami biztosan nem férne bele 1 napba (mert ugye minden nap 1 rész)
Kiefer S. jellegzetessége pedig az, hogy van 1 tekintete és mindig azt látjuk – mintha kb. nem Donald S. (ég és föld!!!) fia lenne, hanem Chuck Norrisé :D
ez a pillantás kicsit olyan szűkített, mellette a száj összeszorul… sokszor ez társul valami idegességgel, kisebb rángásokkal
és a beszéde is kb. mindig u.olyan
de!! és ez egy nagy DE!!! ő az a nem túl tehetséges színész, akinek mindent elnézek, ezt is
mert ő Jack Bauer, fiatalságom hőse :D :D (kis túlzással) – és anno nem nagyon volt ilyen pörgős, izgalmas sorozat, mint ez
igazán üdítő volt a ’Szomszédok’ után :D
aki még nem látta, őszintén ajánlom; bármikor újranézném
* ’Homeland’ – ez már egy újgenerációs terrorista-elhárítós sorozat, főszerepben Claire Danes-szel, aki bőven ki tudott nőni Júlia szerepéből
ő Carrie Mathison, szintén egy szuper ügynök, kis defektussal
ami ugye a bipolaritás + egy kis őrültség is, szerintem
mégis, akkor a legjobb, akkor nyomoz kitűnően, ha hagyja ezt „eluralkodni” magán és nem szedi a gyógyszereit (nem túl jó reklám, lássuk be…)
2011-ben indult, 2020-ban ért véget, 8 évadot ért meg
mivel a blog valamikor közben született, az 5-8. évadokról írtam kritikát, sőt, a mai napig a legolvasottabb írásaim között vannak, ergo: nagyon szeretitek ezt a sorozatot
megértem…
én is szerettem <3
a végével nem értek teljesen egyet, de ez a legkevesebb (leírtam a 8. évadnál, miért nem)
szívem legnagyobb fájdalma, hogy nem találkoztam senkivel közülük, miközben Budapesten Saul a New York Kávéházban forgatott, a többiek meg a Keleti pu.-nál
grrrrr… bár jártam volna arra, akkor és ott
vagy lettem volna statiszta
tényleg nagy fan vagyok <3
szerintem szuper a sorozat, izgalmas, bár a 3. évad után (ott van egy szomorú dolog a végén…) volt egy kis törés, de ez érthető
az 5.-től azonban ismét emelkedett a színvonal
* és akkor jöjjön végre a ’Designated Survivor’, 1. évad (2016)
mint említettem, K. S. az elnök
itt egy nagyon kedves, alázatos, csöndes, korrekt, becsületes, őszinte embert játszik, akit mindenki imád
(az arckifejezés maradt u.az :D :D, picit több mosolygással :P)
a többi szereplőről:
* a felesége Natascha McElhone, akit nagyon szerettem a ’Californication’-ben… amúgy sztem. itt is hasonló nőt alakít
talán kevésbé bohém, inkább karakteresebb
nem túl sok szerepe van, nem túl fontos; kisebb villanásai vannak
nem tudom, a későbbi évadokban „feltör-e”, de ha nem, az sem baj
simán kiírhatnák, hogy az elnöknek jöhessen egy újabb szerelem :D :D (erről írok még)
jópár jó karakter van, akik közül nehéz kedvencet választani:
* az egyikük mindenképp Kimble Hookstraten, Speaker of the House, aki Virginia Madsen, igen-igen, Michael Madsen testvére
ő egy nem konkrétan fekete vagy fehér ember, de épp ettől hiteles
régóta benne van a politikában, tudja, mit akar, és azt is, azt hogyan kell elérnie – nagy játékos ;)
közben meg korrekt, becsületes, hitelesen képviseli azt, amiért kiáll
igazán sajnáltam, hogy nem lehetett belőle Vice Pres. – vagy legalább is az 1. évad végéig nem…
és csak remélni tudom, hogy a többi évadban is szerepel; sajnálnám, ha nem
* szintén nagyon bírtam Maggie Q-t, mint Hannah Wells CIA ügynököt
ő mindig jó, mindig ügyes, talpraesett…
nézzétek, aki egy melltartó-merevítővel ki tudja szabadítani magát 10 lakat alól, az AZ :D :D
bírtam, bírom
ő tutira szerepel még
volt és van is bennem egy olyan érzés, hogy őt és az elnököt össze kéne hozni… (vagy Hookstraten-t és az elnököt :D)
* abszolút jó arc, megbízható ember LaMonica Garrett, vagyis Mike, az elnök védője (Secret Service) – nagyon kedveltem a hozzáállását ehhez a melóhoz
pl. amikor nem ment az elnökkel a repülőn – mennyire kivolt, hogy nem védheti…
korrekt arc ;)
* bírtam Chuck-ot is (Jake Epstein), aki Hannah barátja, kollégája; IT zseni
szorítottam, hogy jöjjenek össze
C. szerintem nem bánná
viszont, ha H.-t az elnöknek „tartogatják”, akkor ne jöjjenek össze :D
* ott van még (az évad utolsó 1/3-ában) egy korábbi elnök, President Moss (Geoff Pierson), aki naggggyon más elnök volt, mint K. S., viszont a politikus mivolta, a „szakma” ismerete (:)) nagyon sokat segít Kirkman elnöknek
Geoff P. azért vicces itt, mert szerepelt a ’24’-ben is, ott is elnökként – ő volt Pres. Keeler, akinek amúgy nem sok kapcsolata volt Jack Bauerrel (ő követte Palmer elnököt)
* szuper és nagyon vágja a politikát Aaron Shore (Adan Canto), az elnök Chief of Staff-je, akire sajnos ráterelődik a gyanú a robbantás kapcsán (hogy benne volt), meg amúgy is...
néha próbálják úgy beállítani, mintha sáros lenne
közben ő is, csakúgy, mint Hooks., érti, hogy mi a szitu, mit hogyan kell kezelni, kommunikálni
sztem. borzalmas volt, amikor felmondott, az meg még inkább, ahogy arra Emily (még lesz róla szó) reagált
nagyon sajnáltam…
iszonyatosan korrekt srác
furcsa volt azt is, ahogyan azt kezelték, hogy Hooks.-nél kezdett ez dolgozni – Emily és az elnök is
én erre kicsit jobban rámentem volna
nem is tudom: pl., hogy ő maga bemegy az elnökhöz és elmondja neki, nem csak úgy „kiderül”… igazából szinte semmi súlya nem volt, sem meglepődés egyik részről sem… semmi
abban biztos vagyok, hogy neki még fontos szerepe lesz itt, hiszen az elnök is ezt ígérte ;)
* picit megosztott a véleményem Kal Penn-ről, aki amúgy a való életben is politizált (amellett, hogy színész), Obama mellett
szóval, érti a dörgést
ez látszik is amúgy
jól játszik, minden OK, de mégsem a kedvencem
* akit azonban a legkevésbé kedvelek, ő az említett Emily, az elnök régi bizalmasa, mondhatni, a jobb keze, és miután Aaron offol (a körülötte lévő botrány miatt), ő lesz a Chief of Staff
ettől nagggggyon boldog lesz
őt Italia Ricci alakítja, akinek SEMMI köze Christina Riccihez, basszus, pedig még hasonlítanak is egymásra!!
Emily nekem nagyon törtető
és a romantikus viszonya is megkérdőjelezhető Aaronnal
valami van, aztán amikor Aaron szünetel egy kicsit, nem is keresi, nem hívja, semmi (kb. örül neki, hogy az övé lett a pozi)
amikor pedig A. visszatér, politikailag kér tőle segítséget…
ott van még az a szikra (főleg A. részéről), de nem bontakozik ki
OK, ezt valszeg’ a 2. évadra húzzák, de nekem akkor is gáz a viselkedése
mint nő, értitek…
nem bírom, na
nagyjából ők a főbb szereplők, de persze millióan pörögnek még a sorozatban
tetszik, hogy van egy fő vonal (a robbantás – ki tette, ki a bűnös stb.), illetve minden részben kisebb-nagyobb megoldandó problémák is
a robbantás kapcsán kb. mindenki gyanús – ezt nagyon jól megcsinálták
hiszen hamar kiderül, hogy van egy patkány a Fehér Házban, valaki belülről (is) tolta ezt az egészet – de vajon ki lehet az?!
Aaron? Seth? Emily? a régi elnök? esetleg Kirkman felesége? Mike, a biztonsági ember?!
mindenki gyanús :D
nekem Hooks. nem volt az, mert annyira úgy akarják beállítani, hogy "problémás" nő, folyton nyomul, kikér magának mindent (kicsit "pain in the a**"), szóval biztos voltam benne, hogy Ő nem az :P
de persze – ahogy az ilyen sorozatokban ez lenni szokott – a jók jók maradnak <3
nem kell ezen nagyon izgulni…
a „megoldás” tök kiszámíthatatlan – olyan ember a bűnös, aki egy sokadik mellékszereplő, jelentéktelen (már amennyit látjuk, nem a pozija) és semmi nem utal rá, szóval sztem. senki nem tippel rá
ja, meg ugye a Fehér Házon kívül van a nagy fejes, aki szintén csak az évad második harmadában kerül képbe… a semmiből… (a nyomozás során)
ő sem olyan, akit ki lehet találni
bevallom, én jobban szeretem azt, ha ismert, központi szereplő a bűnös, ha róla derül ki, de itt nem akarták bemártani a jó embereket
megértem…
a furcsaságok és a kicsit vagy nagyon nem tetsző dolgok élén Emily áll – leírtam miért, illetve a sorozta elején, rögtön, amikor megláttam K. S. fiát, Leo-t, AZONNAL azt mondtam, hogy „ki ez a latino gyerek? és hogy lehet az elnök fia?!”
viccen kívül…
annyira látszik, hogy nem a család tagja…
mondom, ez az eddigi 10-en x évében nem merült még fel sem benne sem senki másban, hogy miért néz ki máshogyan?!
aztán persze lesz egy szál, ami erre rákapcsolódik – utána már minden érthetővé vált
de én tutira abból is azt hoztam volna ki, hogy NEM az elnök fia… sokkal izgibb lett volna + abból lehetett volna még kihozni dolgokat ;)
várható fordulat volt, hogy az FBI-ügynöknőnek baja lesz; a vékony jégen táncolt
sőt, fura, hogy nem előbb kapták el
de írtam, kiszabadul, nyugalom :)
nekem az egyik TOP-jelenet talán a Town Hall-os beszéd + az utána következő kérdezz-felelek volt
minden részletet, fordulatot nem akarnék leírni a sorozatból + nem is tudnék
szerintem szuper, izgalmas – ugyan sokkal lassabb a tempó, mint a ’Homeland’-ben, a ’24’-nél meg végképp :D annál minden lassabb :P
örömmel és kíváncsian várom a 2. és 3. évadot is, és csak remélem, hogy lesz benne még valami hasonlóan nagy izgalom (durranás :P), mint ez a robbantás, nem csak a „kis” csip-csup ügyek (OK, túlzok…)
nekem a másik kettőhöz képest ez gyengébb sorozat, viszont így is szeretem
jó szórakozást hozzá!
mivel a karantén még kitart egy ideig, úgy tűnik, bele fog férni, hogy végignézzétek
(Fotó: thebloggingdj.com)
(2021. február 14.)
Szólj hozzá

24 Redemption Szomszédok Chuck Norris Californication Natascha McElhone Kal Penn Donald Sutherland Homeland Christina Ricci Virginia Madsen Maggie Q Jack Bauer Michael Madsen Kathleen Gati Live Another Day Designated Survivor Mary Lynn Rajskub Rómeó + Júlia LaMonica Garrett A kijelölt túlélő Adan Canto Italia Ricci Tanner Buchanan Jake Epstein Geoff Pierson Carrie Mathison