2023. sze 07.

A kör bezárul (minisorozat) / Full Circle (miniseries) (2023)

írta: Petra mozizik
A kör bezárul (minisorozat) / Full Circle (miniseries) (2023)

p24784089_i_h8_aa.jpg

nagyon csípem Claire Danes-t és egyértelműen nem a ’Rómeó + Júlia’ (bár ott meg cuki ;)), hanem a ’Homeland’ miatt
néztem, faltam, meghaltam párszor a történtek, a fordulatok miatt, de Carrie örök
remek sorozat; ha nem is teljesen és mindig kiegyensúlyozottan ugyanolyan jó (azt azért nehéz is lenne tartani 8 évadon át…), de tényleg zseniális!
és ha már róla beszélünk, ’ Az essexi kígyó’-t is nagyon ajánlom
TELJESEN más műfaj (kosztümös, romantikus, misztikus-krimis ;)), de abban is király (no, és a partnere is <3 -> kritika a blogon)
amikor ERRŐL hallottam – hozzátéve, hogy amellett, hogy ő a főszereplő, Steven Soderbergh a rendező – akkor odáig lettem
végre valami, ami megint bonyi sztori, több ága, leágazása van, sokszereplős, és ha nem is terrorista elhárításos, de azért van benne politika, zsarolás, rendőrök, nyomozás…
és a múlt, meg annak a titkai
lehet, hogy elég rövid lesz ez a kritika, ugyanis annyira kitűnő az egész, hogy azt túl hosszan és sokáig nem tudom ragozni
Ed Solomon sztorija lebilincselően komplex – mégis érthető, izgalmas –, de közben drámai, tele van családi sztorikkal – de misztikummal, babonával is
(zárójelben: olyan forg.könyvek kapcsán vált ismertté, mint a ’Bill & Ted's Excellent Adventure’, a ’Men in Black’ vagy mondjuk a ’Now You See Me’ – amelyekből kettő vicces, az utóbbi azonban végül is elég fordulatos, hasonlóan ehhez… de azért nagyon más műfajok, mint ez!! meglepett!)
tökéletes
ahogy a kör is a címében
minden-mindennel összeér, kerek egész lesz, a helyére kerül (ha nem is 100%-osan) – és még úgy is, hogy nincs lezárva a vége (bár szerintem egyértelmű, hogy hogyan dönt majd C. D. ;))
szemet-szemért, fiút-fiúért… de közben a karma egy mocskos dög, „intézi” szépen a dolgokat és nem kéri a beleegyezésünket ;)
nagyon hiszek benne, NAGYON
abba, hogy amit adsz, azt kapod
és ha szemét vagy, gonosz, rosszindulatú – visszaüt, visszakapod (mások ugye úgy is szokták ezt idézni, hogy „Isten mindig x-re játszik” – és ez pont ugyanazt jelenti…)
lehet, hogy te már nem leszel ott, lehet, hogy sosem hallasz róla – de megkapja majd az illető is a magáét
de olyan is volt az életemben (nem egyszer), hogy visszajutott az infó… sok-sok év után
nem mondom, hogy tökéletes vagyok, ó, nem, nagyon nem, sajna a legkevésbé sem látom így magam
és tudom, hogy én is kapom… nem is keveset… és sosem tudom, melyik bűnömért
van, hogy úgy sértünk meg embereket, hogy nem tudunk róla – egyszerűen a természetünkkel, a beszólásainkkal, akármi…
nem gondolom, hogy akkor ez ne lenne bűn, vétség
az viszont, ha az illető JELZI is, hogy ezzel őt megbántottuk, fájdalmat okoztunk neki és még úgy sem kér elnézést valaki… na, az az alja
ott akkor ez a tudás nélküli bántás már TUDOTT lesz
a másik típus meg, amikor direkt bánt meg valaki – azt végképp nem értem
én egyáltalán nem vagyok bosszúálló alkat, sosem tettem ilyet
én az őszinteségben hiszek, a kommunikációban, a megbeszélés erejében
aki ezt elutasítja, azzal nem lehet mit tenni
mert igenis esélyt kell adni arra, hogy valaki elmondhasson valamit, elmagyarázza, bocsánatot kérhessen érte
ha te beb**od az ajtót előtte, az nagyon gáz
mindegy a sérelem oka, az eltelt évek száma – egy bocsánatkérés, a megbocsájtás mindig jó
lelkeket gyógyít
annyi, de annyi félreértésben élük, épp azért, mert nem mondunk ki dolgokat (én sem… a társadalmi elvárások és a „normák” miatt pl.)
magunkba fojtjuk, eltemetjük – de legbelül fortyog, mint a láva a vulkán mélyén
és ugye tudjuk, hogy azzal mi lesz…
egy ponton kitör
lehet, hogy váratlanul, nem akkor, amikor mi akarjuk és számítunk rá…
mert ez ilyen… :P
kitörhet depiben, de egy betegségben is
és valami vad dologban is, természetesen
de abban sem hiszek (ami pl. itt is van), hogy az erőszakra erőszak lenne a válasz
talán azt hihetitek, hogy itt „hablatyolok” mindenféléről, de mi köze ennek a fimhez?!
minden!
arról IS írom ezeket
múltbéli hibák, félreértések, mások hibáztatása, dolgok eltussolása, erőszak megbosszulása (szó szerint ugyanazzal az erőszakkal…)
de ott a karma, a véletlen
pár jóakaratú vagy rosszakaratú ember
és minden más…
hogy valami érdemi dolgot is mondjak, ne csak az ezo-dumát toljam: Carrie, akarom mondani, Claire (itt: Sam) mellett szuperül játszik a szereplők 99%-a
nekem a férjjel (Timothy Olyphant) volt némi bajom, de rajta kívül mindenki csodás – a kevéssé ismert, „no name” karakterek is
TOP kedvencem volt a „postás zsaru”, Harmony, azaz Zazie Beetz, aki az elején őrjítően idegesítő, de aztán nagyon gyorsan megszerettem, ugyanis baromian okos, naggggyon jól átlát mindent és mindenkit, nem fél senkitől, rohadtul vágja a dolgokat és mindig igaza van :D
(szerepelt már a ’Bullet Train’-ben és a ’Deadpool 2’-ben is – hogy csak 2 olyat említsek, amikről én is írtam)
és hogy stílusosan, a körökről idézzek az egyik kedvenc filmemből (’Eső előtt' – kritika a blogon ;)):
„Az idő nem hal meg, a kör nem gömbölyű.”
ha pedig a Karma kopogtat, Gyerekek, én azt mondom, engedjétek be, akkor is, ha valami szépet hoz, akkor is, ha a legnagyobb sh*tstorm közepébe kerültök
arccal előre, felemelt fejjel, hajrá! <3

(Fotó: rottentomatoes.com)

(2023. szeptember 7.)

Szólj hozzá

Rómeó és Júlia Men in Black Steven Soderbergh Deadpool Now You See Me Homeland Claire Danes Timothy Olyphant Full Circle A kör bezárul Bill & Teds Excellent Adventure Ed Solomon Deadpool 2 Zazie Beetz Homeland: A belső ellenség Az essexi kígyó Rómeó + Júlia Eső előtt Bullet Train The Full Circle