2021. ápr 08.

A kijelölt túlélő (2. évad) / Designated Survivor (season 2) (2017)

írta: Petra mozizik
A kijelölt túlélő (2. évad) / Designated Survivor (season 2) (2017)

180410-designatedsurvivor.jpg

szomorú vagy sem (amúgy AZ!), de alig vártam, hogy véget érjen ez az évad, és sajnos nagyon komoly esély van rá, hogy sosem nézem meg a 3.-at :(
ami azért rettenetesen drámai, mert az első szuper volt!
a legeslegnagyobb baj vele, hogy míg az elsőben a kisebb izgalmak és történések mellett volt egy mindent átívelő, feszültséget okozó fő szál, ami kb. végig kitartott, itt nincs ilyen
hacsak nem a First Lady anyjának „szápínáját” (erre még adok magyarázatot, nyugi ;)) szánták annak (?!)
ez egyrészt a legkevésbé sem izgalmas vagy fordulatos + a sorozat feléig sem tart – szóval totál fölös kör volt, aminek HATALMAS feneket kerítettek
utána még van 1-1 olyan szálacska (de szó szerint), ami kitart 2-3 részig, a végén pedig egy erőltetett kaparás indul meg, hogy minden részbe valami naggggyon durva (nem! :P) fordulatot tegyenek be (bomba, Hannah, Seth, Emily és a többi…), de ez iszonyatosan izzadságszagú
és még a végén otthagyott Emily-cliffhanger sem izgatott fel, mert teljesen evidens, hogy ez valami félreértés lesz (ahogy Aaront is megpróbálták az 1. évadban besározni – de tudjuk, hogy aki jó, az jó… - és pont ez itt a legnagyobb baj)
pl. hiába tűnik Pres. Moss jó arcnak az elsőben, cool figura, bírtam, de sejthető volt, hogy ő nem tisztán játszik
a szeme sem állt jól, konkrétan
mily’ meglepő (nem! :P), hogy kiderül: rossz arc és xarkavaró…
ez az évad abból áll (és 22 rész ebből durván sok!!!), hogy mindig történik valami hű de nagy szörnyűség (bomba, támadás, infók kiszivárogtatása, természeti katasztrófa, fanatikus szekta… bakker, már nem tudtak mit kitalálni, esküszöm :P), de a rész végére az elnök ezt megoldja
mindig tisztán, őszintén
róla bármi is került ki vagy derül ki – a nép és az emberei kitartanak mellette (blaaaaa :P)
de jóóóóó… elfolyok és megfulladok a csöpögős amerikai álomban és ideákban
brrrr
még mielőtt belemennék a régi és új szereplők elemzésébe, nézzük meg ezt a bizonyos – a sorozat felét átszövő - „szápínát”
„Álljunk meg egy szóra, tanár úr!” mi a csuda az a „szápína”, amit ha kell, ha nem, unos-untalan ismételnek a First Lady és az anyja kapcsán?!
angolul néztem a sorit, felirat nélkül, de x rész után le kellett állnom és rá kellett keresnem erre a szóra, mert ha 500x nem emlegették 1-1 részben, akkor semennyiszer
ha mindig iszom rá, mint a ’Dallas’ során a Jockey-val whiskey-zők, irtó csúnyán berúgok tőle, az tuti :)
szóval: subpoena = idézés (bíróságra)
így már minden vili
mármint a sztorit enélkül is értettem, de egyszerűen meg kellett néznem, mi a franc ez, mert baromi viccesen hangzik kiejtve + rettentően irritált, hogy minek foglalkoznak ezzel annyit
(és bocsi, még az sem hatott meg, ami a 10. részben történt a F. L.-vel – én már rég kiírtam volna, hogy az elnöknek legyen új csaja – de bezzeg azt nem írták bele, fene a dolgukat!)
csak a „szápínára” volt eszük :D
ez tényleg egy szilánkosra lerágott csont volt
rettenetesen untam már, pláne, hogy az egyes részekben sem történt semmi eget rengető, de hogy ezt a xaros idézést húzzuk-vonjuk, mint egy véres rongyot, a First Lady viseli, mint a skarlát betűt… kész!
rettenetesen dühös voltam emiatt!
és utána sem kaptam sok vigaszt
az egyedüli, ami tetszett és megdobogtatta a szívemet, az Kim Raver (és a ’24’-rajongók most velem együtt könnyeznek örömükben <3) felbukkanása és hosszas jelenléte volt
gondolom, a 3. évadban majd összehozzák őket, de még ez SEM motivál arra, hogy megnézzem
szörnyű, hogy ezt a ziccert itt kihagyták, mert nagyon szépen építkezett ez a románc
ennél málészájúbb azonban már ember nem lehet, mint ez az elnök (ja, de, ismerek olyat… :D)
én annyira szorítottam már az első évadban is valamilyen elnöki szerelmi szálnak (vagy min. megingásnak) az alábbi emberek bármelyikével (van, aki a 2.-ban szállt csak be): Kimble Hookstraten (Speaker of the House), Hannah, az ügyvédnő és végül Kim Raver, a nagy szerelem a ’24’-ből
ez akkora!!! tényleg bekönnyeztem a szép emlékek miatt, amikor megláttam
én, akinek a csengőhangja még mindig és forever és a síromból is ez csörög majd…’24’ <3
no, de lássuk a szomorú részleteket:
* az elnököt (Kiefer Sutherland) nagyjából kiveséztem már – pont u.olyan, mint eddig
néha kicsit megpróbál fenegyerek lenni, az asztalra csapni, de nekem az olyan erőlködés, mint a ’Zoolander 2’-ben Kiefer jelenléte – na, OTT ez vicces, mert annak szánják
önmagát parodizálja
viszont itt sajna ezen nem (kéne) nevetünk
aranyos, bírom, meg minden – de ember nem lehet ennyire hibátlan és okos és őszinte…
azt kimondottan sajnáltam, hogy a gyerekei alig szerepelnek ebben az évadban – szerintem adott volna a karakter árnyalásához, de hát ő az elfoglalt elnök – nem ér rá apa és férj lenni
* a First Lady (Natascha McElhone) sem változik sokat az 1. évadhoz képest – annyi, hogy a SZÁPÍNA miatt több szerepet kap
de utáltam, ahogy kardoskodott a kedves, okos és hozzáértő ügyvédnővel – mondván, ő is ügyvéd – és mindenáron védte az anyját
nekem jelentéktelen volt ez a nő, azok ellenére is, hogy a ’Californication’-ben tök bírtam + érdekes arca van, talán még szépnek is nevezhető… szubjektív… :)
* az, hogy Virginia Madsent, mint Kimble Hookstraten, the Speaker of the House-t kiírták, arra szavakat sem találok
irtó nagy hiba volt
piszok jó szereplő volt, jól is játszott, és lett volna még benne lehetőség
én mégis csak belőle csináltam volna valahogyan alelnököt
* Maggie Q, mint Hannah Wells még mindig szuper
neki létjogosultsága van itt lenni, az tuti
ő is egy mindig vagány, mindig a jó oldalon álló karakter, aki nem fél áthágni a szabályokat, ha a cél azt diktálja (ha annyira nem is durván, mint K. S. a ’24’-ben, mint Jack Bauer :D)
egyszerűen TUDOD, hogy sosem lesz rossz, sosem áll át – még ha úgy is tűnik
a szerelmi szála az angol (kettős)ügynökkel nem hatott meg semennyire, a cuki angol akcentus ellenére sem
nem-nem
neki Chuck-kal (Jake Epstein) kéne együtt lennie, aki őrületesen és nagyon feltűnően szerelmes belé, de H. le sem xarja és ezt észre sem veszi (?!)
szerintem nem fair, hogy a vagány nők nem veszik észre az IT-s lángelméket
és ez egyszerűen nem is igaz
nekem pont bejön, ha valaki ennyire okos (és ennyire más, mint én :))
sajnos a szemem elé került az infó, hogy Chuck nem szerepel a 3. évadban – egy újabb indok, hogy ne nézzem meg… :(
* Emily (Italia Ricci) – nem tehetek róla, még mindig nem bírom
nagy úrinő lett belőle, csini ruhák, erős smink
úgy vonszolja magát, mintha kb. ő lenne az elnök
nem tetszett, ahogy Aaronnal bánt és ahogyan a „kapcsolatuk” alakult, majd u.ezt eljátszotta Seth-tel is
fujj!!
egyszerűen nem tudok róla jót mondani
OK, végzi a munkáját, ő hibázik is (legalább emberi), ért ahhoz, amit csinál, de egy törtető, munkamániás kelletlen nő
nincs barátja, pasija és úgy tűnik, a családja sem kedveli (az apja jól átcseszi, az tuti :()
igazából sajnálom
ja, és teljesen biztos voltam benne, hogy nem lesz baja, amikor meglőtték – de hogy kb. két percet sem töltenek azzal, hogy izgivé tegyék ezt a részt vagy jelenetet?! – ez már nonszensz
de mit várunk attól a sorozattól és rendezéstől, ahol elindul egy jelenet, a szereplők vannak x ruhában, tél van, esik a hó – snitt – új rész… a szereplők u.azt a napot/jelenetet folytatják, u.abban a ruhában vannak – de kint TAVASZ van
OK, ha a mostani időjárásból indulok ki, ez akár igaz is lehetne :) :)
de itt ez vicc
persze lehet, hogy épp szünet volt a sorozatban (nemzeti ünnep, hosszú hétvége, bármi) és elfelejtették, hogy milyen évszak volt előtte
amatőr!
kár, hogy nem írtam fel a két rész számát, de ez tény, Gyerekek! megtörtént!
* Aaron (Adan Canto) továbbra is csúcs, szexi, ügyes, okos
ő nagy öröm itt, Hannah mellett
örülhet, hogy nem lett semmilyen viszonya Emily-vel, ezzel a Jégkirálynővel!
de az, amikor a végén Emily ott flörtölgetett vele, meg kérdezte, hogy gondol-e kettejükre?! – uh, de kivoltam
levertem volna a nőt!
mit képzel?! (miközben ugye „elvileg” Seth-tel van – bár ezt ki tudja?!)
Aaron főnyeremény – lehetne inkább ő az alelnök, nem ez a senki, kitudja honnan feltűnt, két mondatot ha elmondó nőci, akit az elnök választott!!
* Seth (Kal Penn) – bocsánat, őt sem bírom
nekem túl sok
folyton pofázik és pörög
* az új csávó, a tanácsadó, Lyor (Paulo Costanzo) szintén borzalmas, nem tudok, mit mondani
ott van a ’Succession’ sorozat, ahol mindenki egy alpári bunkó, gonosz, számító ember – és mégis imádod, falod
mintha mindegyikük Jockey lenne a ’Dallas’-ból :D
jó!!!
itt is sok embert utáltam, de inkább azért, mert szimpinek akarják beállítani, okosnak, szupernek – de közben egy irritáló IZÉ
* az elnök személyi testőre, LaMonica Garrett, vagyis Mike – na, ő EMBER
benne semmi mű nincs
őt nagyon szeretem, továbbra is
* President Moss-ról (Geoff Pierson) már írtam – ő az, aki vagány, jó arcnak tűnik, de úgyis tudjuk, hogy rosszfiú
és lám, az lesz
nagyon rossz
uncsiiiiii
* és az új szereplők közül – rá is utaltam már – (Kim Raver mellett, természetesen – ő TOP!!!) nagyon szerethető és kedves az ügyvédnő, Kendra (Zoe McLellan)
neki nem értettem a kis románcát az elnök öccsével – inkább a góré kéne neki szerintem ;) – de még ezt sem rontotta el
jól játszott
és amúgy az elnök öccsét alakító – és mérsékelten szexi - Breckin Meyer sem rossz
eleinte megy a tesz-vesz, hogy akkor ő most segít-e vagy árt, hol ott van, hol eltűnik – szerintem adhattak volna neki erősebb, több szerepet – összességében jó arc
és tényleg elnézem neki és Kendra-nak ezt a liezont
* megpróbáltak még egy nagy durranással behozni egy színész-legendát, akinek kb. kötelező miden elnökös filmben és sorozatban szerepelnie :)
kitaláljátok, ki ő?!
hát persze, hogy Michael J. Fox, akiről sajnos nem tudtam eldönteni, hogy a betegsége miatt játszik így, vagy ő alakította ilyenné a figurát
amennyiben az első – mindent értek és elfogadok
amennyiben az utóbbi – rettenet és erőltetett
nagyon nem jött be
sem ő, sem a karakter, sem az alakítás :(
őt is több részen át húzzák-vonják, hogy a végén bemondjon egy nagyot – naná, arról, hogy az elnök mekkora jó ember
bláááá :P
utálom ezeket!
és azt hiszem, nagyjából a végére is értem… ennyike…
egyértelműen jó arc: Hannah, Aaron, Kendra, Kim Raver (Andrea Frost a szerepe szerint), Mike és 90%-ban az elnök öccse
de ez azért nem a szereplőkön ment el
hanem a rétes-hatáson
és jó a rétes, sok ízt szeretek is belőle, de ha csak nyújtjuk és nyújtjuk és nyújtjuk és mindig túróval kenjük meg, az baromi uncsi :(
még két meglátás a végére:
közhelyes: a halál előtt voice message-et hagy az, aki meghal – aki pedig itt marad, újra és újra meg tudja hallgatni
temetés esőben
komolyan?! nem láttunk még 100 ilyet?!
+ kiszámítható is: sok-sok helyen
amikor azt gondolják, hogy mennyire furfangosak – te már akkor rég vágod, mi a szitu (pl., hogy ki és mivel/hogyan hallgatta le az elnök beszélgetéseit az oval office-ban)
nem szerettem, untam, elég volt :(
(Fotó: tvguide.com)
(2021. április 8.)
Szólj hozzá

24 Californication Natascha McElhone Dallas Kal Penn Breckin Meyer Paulo Costanzo Virginia Madsen Kim Raver Kiefer Sutherland Maggie Q Jack Bauer Michael J. Fox Zoolander 2 Designated Survivor Zoe McLellan Succession LaMonica Garrett A kijelölt túlélő Adan Canto Italia Ricci Jake Epstein Geoff Pierson