2021. aug 07.

Office (1. évad) / The Office (US version) (season 1) (2005)

írta: Petra mozizik
Office (1. évad) / The Office (US version) (season 1) (2005)

diversity-day-e1553115759530.jpg

épp Steve Carell-ről posztoltam a Petra mozizik FB-oldalon, amikor beugrott, hogy mennyire gáz: még sosem láttam a ’The Office’ c. sorozatot, ami (részben) a sikere kulcsa volt
OK, előtte is voltak már nagy filmjei és közülük is elsősorban a ’40 éves szűz’ hozta meg neki az ismertséget, de azért a ’The Office’ egy mérföldkő a pályafutásában
mindenki mondta, hogy a 9 évad ott kezdett el elromlani, amikor S. C. kilépett belőle – rossz erről olvasni is, hiszen én még csak az elsőt néztem meg
tényleg zseniális – főleg (és elsősorban) miatta
iszonyú sokat improvizált a forgatások során és a stáb szakadt, mindenki folyton kiesett a szerepéből (kivéve Oscar… ő nehezen… :P)
ez amúgy érezhető is
látod, érzed, hogy ezeket a gagyi beszólásokat, hangutánzásokat, kifacsart mondatokat és szavakat kb. ott találta ki
őrülten nagy figura!!!
biztosan tudjátok, hogy a ’The Office’ egy brit sorozat, Ricky Gervais és Stephen Merchant az eredeti alkotók, az USA-verzió 2005-ben kezdődött, az agytröszt Greg Daniels volt, aki rengeteget dolgozott a ’Saturday Night Live’-nak
van humora, az nem kétséges ;)
(gyorsan hozzátenném, a brit sorozatot sem láttam, szóval nincs összehasonlítási alapom – ezt is S. C. miatt nézem meg + mert legendás)
2013-ig ment, 201 részt ért meg, amelyek 22 percesek – volt pár kivételes rész, amely 28 vagy akár 42 perces volt
az egész olyan, mint egy doksi – mintha lenne egy riporter vagy stáb, aki felvenné, hogyan is működik ez az iroda
vannak interjúk, nyilatkozatok, illetve olyan is, amikor a kamera veszi őket, ők pedig belenéznek a kamerában és úgy beszélnek, viselkednek
igazából nem hozzánk, a közönséghez szólnak, de a kamerának „viselkednek” :D
fantasztikus ötlet!
gondolom, mindenki látta (vagy legalább 1 részt belőle) a magyar változatot, a ’Munkaügyek – IrReality Show’-t
az nagyon hasonló ehhez, csak magyaros
én IMÁDTAM! <3
nagyon érződik a Litkai – KAP humor ;)
OK, nem teljesen a ’The Office’, de nem is baj
visszatérve azonban az amerikai irodai életre… Greg Daniels is megpróbált eltérni a brit változattól, és ahogy mentek előre az évadok, egyre népszerűbb lett a show, számos neves díjat hozott nekik – köztük pl. egy Golden Globe-ot is S. C.-nek
az biztos, hogy kultsorozattá vált és tényleg szinte kötelezőnek érzem, hogy megnézzem
nagyon jót tett a lelkemnek, baromi sokat röhögtem rajta
az 1. évad 6 részből áll, pillanatok alatt „letolja” az ember, de sebaj, mert jöhet a következő pakk ;)
nézzük meg picit a szereplőket, alakításokat
* már feljebb is írtam, Steve C. – mint a főnök, Michael – viszi a prímet
nem kicsit, NAGYON :D
borzalmasan kellemetlen, az arcodba mászó fazon, akinek pusztító a humora
érzéketlen, mindenkit megbánt, nem érzi, hol a határ
máskor meg gyerekes, idióta
folyton produkálja magát, hangot utánoz, új szavakat talál ki, túlgesztikulál mindent
főnökként sem ideális: nem igazán konfrontálódik, nem szereti elvinni a balhét, ha van egy nehéz szitu (pl. valami negatívum bejelentése), sokszor hazudik is, letagad dolgokat
miközben szuper vezetőnek tartja magát, szerinte a kollégái szemében ő egy igazi hős, a követendő példa, egy totálisan gyarló ember, aki megpróbál bratyizni, haverkodni, barát lenni (és nem főnök), de nem megy neki
tényleg rettenet ember, de mivel annyira szeretem őt, mint embert és mint színészt, én mindent elnéztem neki
azt sem bánnám, ha a főnököm lenne :D
valszeg’ kiakasztana 1 perc alatt, de akkor is: szerethetően béna
bizonyos alkalmakkor meg megmutatkozik, hogy van humánus, kedves, emberi oldala – nem sokszor, de néha igen…
szavak nincsenek rá, mennyire jól hozza őt S. C. – bexarás
olvastam, hogy sokaknak az 1. évad nem igazán jött be – nem értem, mi bajuk volt vele, én imádtam minden percét
nem volt sem uncsi, sem erőltetett
* másik nagy kedvencem Dwight, Rainn Wilson hibátlan alakításban
ő az igazi eminens, a s*ggnyaló, aki folyton a főnök után lohol, bólogat és minden feladatot elvállal, csak hogy fontosnak tűnjön (a saját maga szemében)
nem igazán kedveli őt senkit, sőt, Jim szétszívatja (erről még írok) – ő meg naivan bekajol mindent
én baromi sokszor sajnáltam őt ezért
persze, ki van nagyon sarkítva a karakter, de azért nem gondolnám ennyire xararcnak, akit minden percben meg kéne szívatni
nagyon, NAGYON sokat nevettem rajta
igazi kis undok dög, de én a legtöbbször bírom az ilyen karaktereket (Jockey Ewing-effektus)
(ezek közül talán az egyetlen kivétel Chuck, a ’Better Call Saul’-ból, őt velőmig gyűlöltem)
Dwight-nak vannak a legkomolyabb beszólásai és mondatai
TOP kedvencem, amikor a leépítésről van szó: elmeséli, hogy ő már a belépési interjúján javasolta ezt
értitek?! :D :D
hahaha
interjúztatnak egy állásra, te meg azt javaslod, hogy leépítés kéne…
akkora fazon! beteg!
a másik TOP meg, amikor megkapja a ’health care’ feladatot - ez a mondat (direkt leírtam): „In the wild there is no health care.” – magát pedig oroszlánként titulálja
döbbenet dolgai vannak, igazából MINDET írnom kellett volna :D
* Jim (John Krasinski) az ügyeletes jó pasi (amúgy tényleg az) az irodában, az okos, az ügyes, a sikeres
ő van úgy kialakítva, hogy csak szeretni lehessen, kb. semmi hibája nincs
de én nem vagyok annyira oda érte
talán faramuci ezt mondani, de engem baromian idegesített, hogy az egész életét és ottlétét arra tette fel, hogy Dwight-ot szívassa és megalázza
néha NAGYON durva módon
nem tetszett, nem tetszik
gondolom, a folytatásban is ez lesz
full szerelmes a recepciós lányba, aki viszonozza ezt, az alap, de mivel van vőlegénye (3 éve… és azóta sem volt meg az esküvő), azt mondja, hogy Jim neki csak barát, vagy mintha a bátyja lenne
Jim életét üresnek látom
ha ennyire okos – mint amilyennek beállítják -, mi a francért él a pocsolyában, miért nem megy el máshova?!
nem mondom, hogy utálom, mert nem… de nem is a kedvencem
* Jenna Fischer Pam, a recis lány, Jim szerelme
(a pasija neve Roy – ő is itt dolgozik, de egy szinttel lejjebb, a szállítóknál; ő nem irodai munkás)
Pam nagyon intelligens, kb. mint Jim, vagy még nála is jobban
penge a humora, improvizatív, és maximálisan társa Jimnek abban, hogy szétalázzák Dwight-ot
szintén nem értem, hogy ha ekkora ász, miért itt dolgozik, miért ezt csinálja?!
életemben nem láttam még ilyen okos, ász recepcióst…
persze néha próbálják butuskának, naivnak beállítani (Roy-Jim kapcsán, vagy amikor Michael úgy tesz, mintha kirúgná, ő meg beveszi) – azok nem illenek bele a képbe, amit korábban láttunk róla (mert az esetek 98%-ban komolyan beszól a főnökének)
mondjuk azt, hogy ők a 4 főszereplő, de persze többen is vannak az irodában – gondolom, majd jobban megismerjük őket… vagy sem… passz
nem állok neki leírogatni kik ők és mit csinálnak, mert kb. a neveiket sem jegyeztem meg még…
Michael és Dwight a hátán elvinné ezt az egészet…
mind a 6 rész 1-1 téma köré csoportosul:
1. downsizing – leépítés
2. diversity – na, itt vannak durva dolgok, jesszus :D :D
komolyan megy a különböző rasszok, népcsoportok alázása és sztereotipizálása
mondjuk, az amcsik ebben elég szabadszájúan szoktak fogalmazni a különböző stand-upokban is…
az a jelent, amikor mindenki homlokán van egy kártya… ahhh… Michael meg mondja, hogy menjenek bele, nyugodtan legyenek kemények… és akkor jön az, hogy a zsidótól pénzt kérnek, a jamaikaitól meg jó jointot :D
(de Michael gyorsan hozzáteszi, hogy az arabokat nem vette bele, az mégis csak durva lenne…)
ezt még megelőzi, amikor felveti azt a játékot, hogy a diversity kapcsán mindenki mondja el, milyen nemzetiségű emberrel szexelne
KÉSZ! :D
3. health care – Dwight nagy pillanata, amit szegény megszív, a kollégák utálják, Michael meg kihátrál mögüle (mert ő bízta rá a xar feladatot, amit ő nem akart elvállani, mert tudta, hogy népszerűtlen lenne miatta…)
4. tovább pörög a ’downsizing’-téma, és belép a képe az ’alliance’ – itt van Dwight legdurvább megalázása (...az a szőke haj a végén!! :))
5. basketball game – imádtam Michael arcoskodását :D
6. lady with the bags – Amy Adams-szel a főszerepben, aki nagyon csinos…
mindenki rámozdul, naná ;)
jó volt őt látni, de biztosan lesznek még ilyen cameók…
az egész évad szuper volt, és döbbenetes belegondolni, hogy 2 óra alatt letolja az ember – pedig mennyi meló van benne a részükről
respect!
alig várom a többit!
ez most nagyon kellett <3
(Fotó: screenrant.com)
(2021. augusztus 7.)
Szólj hozzá

40 éves szűz Kovács András Péter Amy Adams KAP Litkai Gergely Jockey Ewing Office Steve Carell John Krasinski Jenna Fischer Stephen Merchant Saturday Night Live The Office Ricky Gervais Rainn Wilson Better Call Saul Greg Daniels Munkaügyes IrReality Show Irreality Show Negyven éves szűz