2021. okt 31.

Gyilkos Halloween / Halloween Kills (2021)

írta: Petra mozizik
Gyilkos Halloween / Halloween Kills (2021)

a792ead9-7d73-4dac-a140-76509da7d951-halloween_kills.jpeg

nem tudom, összesen hány Halloween-filmet láttam
ezt az utolsó kettőt (2018, 2021) biztosan, szerintem az elsőt mindenképp, és talán a köztesekből is 2-3-at, amikor a TV épp leadta
a franchise 1978-ban kezdődött, eddig 12 mozi jött ki, a legfrissebb (’Halloween Kills’) most, idén ősszel, és ha minden igaz (reméljük, hogy így lesz!!!), az utolsót (’Halloween Ends’) jövőre láthatjuk
hahaha… hiszi a piszi... de amúgy tényleg jó lenne, ha befejeznék már...
szerintem már kissé uncsi, és nagyon-nagyon sok bőrt lehúztak róla
tudjátok, azzal nincs bajom, hogy van egy hentelős horror, kell ilyen, sokan szeretik
hagyománya van annak is, hogy u.az az ember/mumus visszatér és újra ül – a nagy kérdés inkább mindig az, hogy hogyan meneküljön meg a rész végén, hogyan élje túl és miért nem lehet már végre megölni?!
ebben, a mostani részben ez „csúcsra lett járatva”
picit olyan az egész, mint a ’South Park’ – ott voltak a srácok, minden újabb évadban mentek előre egy iskolafokot (második, harmadik stb.)
aztán, amikor látták és eldőlt, hogy a rajzfilm-széria ennyire népszerű, és újabb, meg újabb folytatás készült hozzá, egy ponton már nem rugóztak ezen, hogy ki hányadikba jár
itt meg minden akörül forog, hogy hogyan lehet Michaelt elpusztítani, hiszen ez nonszensz, hogy mindent túlél – MINDEN halálnemet…
valszeg’ ez lesz majd a nagy truváj a befejező részben
mert az, hogy itt vagy 50-en rámennek, ütik-verik, lelövik, akármi – és nem!! feláll!! és ő mészárol le mindenkit
áááá…
a sztori ott folytatódik, ahol az előző rész abbamaradt: Laurie (Jamie Lee Curtis), a lánya, Karen (Judy Greer) és az unokája, Allyson (Andi Matichak) elmennek a leégő háztól, L.-nak kezelésre van szüksége a kórházban, szóval mind oda mennek
Michael Myers azonban kiszabadul a lángok közül is, "hálája jeléül" minden tűzoltót megöl és indul vissza Haddonfieldbe, a régi házához
közben – bárki aki az útjába akad, válogatás nélkül – mindenkit megöl, igen sokféle módon… :P
visszaugrunk a múltba, a ’78-as filmhez, amelynek a története 1963-ban játszódik – van némi múltidézés, korhű ruhák stb.
a legdurvább, hogy kiderül, M. M.-t már korábban megölhették volna (na persze, kérdés, hogy meghalt volna-e…), de egy zsaru (Leigh Brackett, a korábbi helyi seriff) elrántotta az épp lőni készülő másik rendőr kezét, ezért csak letartóztatták M.-t, majd pszichiátriára vitték, ahonnan – mint tudjuk – kiszökött
akivel moziztam, nem nagy ’Halloween’-fan vagy ismerő, de kiderült, én sem
amikor kérdezte, hogy ezek a képek az eredeti filmben is benne voltak, én azt mondtam, hogy nem – és szerintem amúgy nem is… (újra kéne néznem)
ott az volt – emlékeim szerint -, hogy M. M. megölte a nővérét, gyerekként, majd felnőttként visszatért és elkezdett gyilkolni
Laurie megúszta, dulakodtak, meg is sebezték egymást, de M. elmenekült – és a végén ott volt a jól ismert (és szinte védjegynek számító) lihegés
nekem ez a jelenet nincs meg, hogy megöl egy zsarut a nővére szobájában, a másik megússza, majd lent, a ház előtt elfogják, valaki le akarja lőni, de ez a zsaru (Brackett seriff) végül is megmenti M. életét
(ezt amúgy ebben, a ’Kills’ részben vallja be Laurie-nak a kórházban)
ugye jól emlékszem, hogy ilyen nem volt?! ez nektek is új volt?! elvesztem a szálak és az idősíkok között...
ami azonban tuti jó, tetszett is, hogy az eredeti film szereplői – ma már idős nőkként és férfiakként – visszatérnek (Jamie Lee Curtis, Charles Cyphers, Kyle Richards, Nancy Stephens és Nick Castle – ő ugye Myers), hogy végleg leszámoljanak a mumussal/árnyékkal
mellettük Tommy Doyle (aki anno Paul Rudd volt!! ;)) és Lonnie Elam karakterei is visszatérnek, de őket nem u.azok a színészek alakítják, hanem Anthony Michael Hall és Robert Longstreet
(amúgy J. Lee C.-nek ez a 6. filmje már, amiben szerepel)
ez a rész/ötlet tetszett, hogy visszatérnek a régiek (nem először…)
viszont az, hogy a kórházban megy a szenvedés – ki hol legyen, szabadon kószál a mumus, hol vagyunk a legnagyobb biztonságban?! stb. – nagyon erőltetett volt nekem
Jamie Lee Curtis belevaló, mint mindig, ő kitépi magából a csöveket, infúziót, felöltözik, megragadja a vére kést és elmegy(menne...) vadászni ;) – de sajnos sosem találkozik szembe M. M.-szel (ha jól tudom, ez az első ilyen ’Halloween’-film, hogy nincs közös jelentük)
közben az emberek a kórházban egy szerencsétlen elmebeteget üldöznek, akiről azt hiszik, hogy M. M. – ez is annyira megalapozatlan és szánalmas…
miközben sosem látták M. M. valódi arcát!!
hagyjuk már!!
úgy felhúztam magam rajta
de a legszánalmasabb az, amivel kezdtem – és bocs az azonnali spoilerért -, vagyis, hogy senki, semmilyen módon nem tudja megölni M.-t
J. L. C. fogalmazza meg ezt a kórházban a zsarunak, hogy a mumus az ő félelmükből táplálkozik
vagyis?! akkor mi a megoldás??
hagyni, hogy hadd éljen a régi Myers-házban, hátha nem megy ki az utcára és nem öl meg senkit?!
lenne azért pár ötletem, amivel el lehetne pusztítani… (ne hari a véres részetekért, de szerintem, ha már egyszer megölték, darabolják fel – bocsiiiii -, olyat talán még nem látott a világ, hogy abból is „összerakná” magát… max. a Terminátor, de ő nem olyan folyékony anyagból van, mint a T-1000-res modell :P)
és ha még 1 igazán szánalmas, oda nem illő dolgot kiemelhetek, az Kicsi John és Nagy John, a két idős pasi, egy meleg pár, akik a Myers-házban élnek (no, nem sokáig…)
annyira túlzó
értem én, PC-k vagyunk, meg minden – nincs is ezzel baj –, de hogy jön ez a ’Halloween’-be?! arról nem is beszélve, hogy maximumra van csavarva az affektálás (magyar szinkronnal néztük), túlzó a mimika, a modorosság
nem vagyok biztos benne, hogy azt a „hatást” (ha volt ilyen a tervben) érte el, amit az alkotók szerettek volna
sőt…
nem ragoznám túl a dolgot, így is épp eléggé sokat szidtam már ezt
múltidézés – OK
hentelés – OK (body count: 28 (a legmagasabb szám az összes film közül))
J. Lee C. – nagyon OK
sztori, „megoldás” – nagyon nem OK
a film tervezett vége az lett volna, hogy L. felhívja a lányát (akit épp megölt M. M.), M. veszi fel a telefont és beleliheg, Jamie L. C. pedig fogja a kést és kirongyol a kórházból, hogy elkapja
ez ugye arra utalt volna, hogy a legutolsó film is ennek a direkt folytatása (vagyis még mindig u.az az este van…), de ezt kivágták
lesz majd egy ugrás az időben, úgy jön képbe a 2022-es, végső mozi
Boldog Halloweent mindenkinek! :D
(köszönet Andinak és a UIP-nek, hogy láthattam a filmet – igazán sajnálom, hogy nem tudtam sokkal több jó szót írni róla…)
(Fotó: eu.detroitnews.com)
(2021. október 31.)
Szólj hozzá

Halloween South Park Judy Greer Jamie Lee Curtis Terminátor Paul Rudd Terminátor 2 Anthony Michael Hall Nick Castle Andi Matichak Halloween Kills Halloween Ends Kyle Richards Robert Longstreet Charles Cyphers Nancy Stephens Gyilkos Halloween