2022. már 05.

Eufória (2. évad) / Euphoria (season 2) (2022)

írta: Petra mozizik
Eufória (2. évad) / Euphoria (season 2) (2022)

0x0.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott...
van, hogy az ember nem jókedvében néz valamit
tudja, hogy felkavaró lesz, drámai, nem lesz egy perc öröme sem – mégis nézi
klasszikus ’házhoz menni a pofonért’ eset
márpedig az ’Euphoria’ első évadát fájdalmas volt nézni
nagyon
iszonyat nehéz volt
sokkoló
de közben meg érdekelt!
és amikor egy olyan ragyogó tehetséget nézhetsz, mint Zendaya, akkor bevállalod ezt is
most visszaolvastam az írásomat, és meglepődve tapasztaltam, hogy a Jules-t alakító Hunter Schafert még nála is jobban istenítettem
hogy mennyire ragyogott, mennyire üde színfolt volt – holott ez volt élete első filmje
ehhez képest ő ebben az évadban alig kap szerepet, kb. :(
ami az első évadban pozitívum volt: a dübörgő zene, a RAP, a storyline, Rue-Jules kapcsolata – az itt eltűnt, vagy a háttérbe került
helyette inkább kapunk olyasmit, amit esetleg ott hiányolhattunk (már aki…): a Cassie-Maddy-Nate szerelmi háromszöget – de azt doszt!
az első évadban Cassie végig enyelgett azzal az afroamerikai sráccal, de véget ért – itt meg besétál M. és N. ideálisnak egyáltalán nem mondható (sőt, kutya-macska) viszonyába
szerintem jóval kevesebb a dráma (az első évadban meg mondjuk kicsit sokalltam, és úgy éreztem, hogy túl van tolna – nincs a világon ennyi lecsúszott, boldogtalan ember :D)
viszont, amit ott nagyon hiányoltam! Fez és Ash „tesósága”, fiatalkora az évad elején fókuszba kerül, és döbbenet volt nézni
mindent megértettem
ez egy nagyon erős szál, és nekem végig sokkal fontosabb és meghatározóbb volt, mint a szerelmi hármas
mondom, Rue és J. meg szinte alig van…
no, de nézzük meg kicsit jobban az egyes karaktereket:
* Fez (Angus Cloud) egy nagyon jó figura, jó ember – annak ellenére, ahogy él, amit tesz
imádom, hogy ilyen lassan beszél :)
és bármennyire is „rossz arc”, drogdealer, szeretem, hogy nagyon két lábbal áll a földön, simán kiosztja (vagy éppen kidobja) Rue-t, ha arról van szó
* Ash (Javon "Wanna" Walton) nagyon komoly kiskölyök… vagyis egy koraérett gyerek
nem szép, ami vele történik
és rettenet belegondolni is, hogy valaki ennyi idősen ÍGY „kell” hogy éljen…
az meg, hogy miről kapta a nevét… jáááájjj
* Maddy (Alexa Demie) – valaki meg tudná mondani, hogy mitől ekkora nagy szám ez a csaj?!
miért ő a „bandavezér”?
egy agresszor (mondjuk, lehet, hogy pont ezért :P)
ellenszenves, túlsminkelt, magától piszkosul elszálló kis liba, és nem értem, miért hajbókol előtte mindenki
nincs 1 szimpatikus mozdulata sem
az első évadban sem bírtam
* Kat (Barbie Ferreira) – akit nagggyon bírtam az elsőben
mekkora arc! hahaha :D
nos, itt ha kap 3 jelentet, akkor sokat mondok
amit NAGYON sajnáltam
egyrészt megy a szenvedés a hozzá egyáltalán nem illő, kis „pisis” fiúval – nem az ő ligája, lássuk be ;)
de hiányoltam, hogy ezt a netes szexdomina szerepkört sem igazán vitték itt tovább
viszont az egyik TOP (!!!) jelenet az egyértelműen hozzá köthető: amikor egy dothraki harcossal szexel
hahaha
imádtam! annyira vicces!
na, igen, ő való neki ;)
de az, hogy ennyire lexarták őt, nem vitték tovább a karakterét, csak ez a gagyi szakítás Ethannel… erőltetett volt
ja, amúgy amikor az a sok csaj „ott van” a szobájában és mindenféle tanácsokkal ellátják, ők valódi influenszerek (Jewell Farshad, Bree Kish, Amanda LaCount)
* Nate apja, Cal (Eric Dane) – megtudjuk, hogy telt a fiatalkora, hogyan kanyarodott a pasik felé (IS)
nem mondom, hogy ez uncsi volt, de az ő élete helyett szívesebben néztem volna, mi van Rue-val…
túl sok volt nekem ez a ’memory lane’…
a meltdown-ját azért bírtam
hahaha
na, az nagyon „eufóriás” volt, passzolt ide
az utolsó jelenete Nate-el… nekem nem tetszett
gagyi volt
nem értem ezt a sok ömlengést
de amúgy a pasit még mindig jobban megértem (így, az összes deficitével együtt), mint Nate-et, aki borzalmas
* Nate (Jacob Elordi) – hiába helyes srác, mert tényleg az, nekem fullba tolja a pszichopatát
már olyan ’American Psycho’-szinten…
egy percig sem hiszem el neki, hogy ő most jó útra tért
visszaadja a CD-t Jules-nak, apucit meg megbünteti
nekem egy ketyegő bomba…
kizárt, hogy mostantól ő a jógyerek
kizárt!!
ez a Cassie-Maddy kör is rettenet – ahogy viselkedik mindkettejükkel
nem értem, ez a két liba minek fut utána
utálom a srácot, és mindent, amit képvisel
* Ali (Colman Domingo) – túl jó arc ahhoz, hogy ennyire keveset szerepeljen
felháborító!
és nem hiszem el, hogy NEM néz bele Rue bőröndjébe…
* Laurie (új szereplő) (Martha Kelly) – rémisztő a nő!! full para!
és nagyon jól hozza ezt…
nem igazán szeretnél vele bizniszelni
de azt sem, hogy ő „ápolgasson” téged
hahaha :P
és vele kapcsolatban a lényeg – ami szerintem az évad leggyengébb húzása: nem hiszem, hogy egy ilyen kaliberű drogdealer csak hagyja, hogy Rue azt tegye, amit tesz (nem spoilerezem el, de köze van egy bőröndhöz, meg sok-sok droghoz…)
ez rettenetes, hogy ezt így hagyták „elmenni”
gondolom, majd a következő évadban előjön, de szerintem nem passzolt a végére ez a „hurráoptimizmus” – ahelyett, amikor lehetett volna ezzel kapcsolatban egy jó cliffhanger
pl., hogy Rue-t lekapcsolják az utcán és belökik egy furgonba
L. nem hagyja, nem hagyhatja, hogy egy ilyen kis senki, mint R. (hozzá képest…) csak úgy elsétáljon
basszus, egy városban laknak, vannak emberei, ismeri a nevét, az arcát
ez teljesen hihetetlen volt így!!
* jöjjön a másik új szereplő, Elliot (Dominic Fike), aki egy ismert dalszerző, énekes
nos, kapott is kerek 4 percet 1 dalra az uccsó részben (ennél többet szerepel azért, de én reméltem, énekel is majd)
ami szintén az egyik TOP pillanat volt (a dothraki szex mellett ;))
ő pont egy olyan csávó, akiért simán bomlottam volna középsuliban
kis elmerengő, lelkiző, gitár a kézben – ki ne olvadna el ettől?! ;)
csodás volt ez a dala, meg a srác is az
még akkor is, ha úgy fúrja Rue-t (Jules-szal), hogy ő maga addict marad… kicsit hipokrata, de szerintem van esély rá, hogy Rue-val újra jóban legyen
az viszont, hogy Jules-ra rápattant – nekem érthetetlen volt
* Maddy főnöke, a nőci, akinél baby-sittel (Samantha - Minka Kelly)
nem nagyon értettem, mi a szerepe
flörtöl Maddy-vel?!
vagy mire ment ki ez az egész?!
az azonban biztos, hogy nagyon szép nő
olyan ismerős volt az arca, biztosan láttam már valamiben, de nem tudom beazonosítani, mi lehetett az (azok után sem, hogy megnéztem, mikben játszott)
* Jules (Hunter Schafer) – messze nem ragyog úgy, mint az első évadban
sem a sminkje
és hiányoltam a haját is…
szerintem nagyon gyenge vonalat írtak neki és alig szerepel
nem tetszik, hogy Rue háta mögött összeszűri a levet E.-tal, sem az, hogy kb. még mindig ebbe a f** Nate-be szerelmes… vagyis, néha úgy tűnik
az, ahogy elbánnak Rue-val, az sem tetszett
értem én, lehet, hogy csak így lehetett leállítani, de akkor is…
alig vettem észre, hogy itt van, hogy szerepel
* Lexi (Maude Apatow) – az első évadban mindenki azon röhögött, hogy ott van, de amúgy nincs is (mondjuk, nála még rosszabb az a lány a bandában, akinek a nevét sem tudjuk... itt is szerepel 1-2 jelenetben :P)
ehhez képest itt belőle próbálnak főszereplőt csinálni
kiderül, mekkora tálentum, micccsoda író és rendező
emellett pedig tanúi lehetünk a szerelmi szálának is, Fezcoval
nekem egyik sem tetszett
sztem. Fez nem állna le egy ilyen csajjal és oda vissza
a darab meg: durván kitálalós, megalázó volt
kb. mindenkivel szemben
anyja, tesója (Cassie), Maddy-ék bandája, Rue (a drogfüggősége, az apja halála – KI akarná, hogy az egész iskola EZT nézze??), Nate szexuális billegése…
mindenkibe beleszállt
rettenet gáz, hogy így kipakolt mindent
írja meg egy könyvben, álnevekkel… de az, hogy most és itt, amikor a nézők (az iskolatársak) mind tudják, hogy kiről beszél?!
horror…
* Cassie (Sydney Sweeney) – aki továbbra is a megtestesült Amerikai Szépség
azért is hagytam őt a végére, Rue elé, mert nekem ebben az évadban Ő volt a főszereplő
brutál erős a színészi játéka és most nem csak egy szépséges királynőt kell játszania, hanem egy kattant, az őrület határán mozgó csajt
aki éhes a szeretetre… de nagyon…
ahogy mondtam, nagyon túl van tolva ez a szerelmi háromszög, de amit ki lehetett hozni belőle, ő kihozta
és csak miatta volt érdemes ezt a töméntelen mennyiségű drámát követni
iszonyat jó, amikor ideges, dühös, kiborul, hisztizik
alig várom már, hogy elkezdjem nézni a ’White Lotus’-t…
nagyon ügyes ez a csaj!
elhittem mindent neki…
* Rue (Zendaya) – továbbra is bitang jó
elsősorban a megrázó, lecsúszott drogos szerepében
Istenem, amikor eltűnik a bőrönd és rájön, mizu – hogy összeesküdtek ellene
az az egész rész…
a vita, ahogy üvölt mindenkivel (minden második szava a f*cking), aztán elkezd elnézést kérni, sajnálja, majd újra tombol, őrjöng
utána meg, ahogy menekül az anyja elől
és az, AHOVÁ jut és AMI lesz (a para Laurie-nál)
jesszus…
ott nagyon izgultam
kicsit amúgy húzhatták volna még a feszkót, pl. azzal, hogy nem azonnal tud megszökni
de ez ismét ahhoz kapcsolódik, amit feljebb is írtam, hogy ez a szál nagyon nincs elvarrva és xar, hogy nem foglalkoztak vele
kellett volna
a vége nekem túl +
ne mondjuk már, hogy egy ilyen darab után a keblére öleli Lexit?!
(még akkor is, ha őt áldozatként mutatta be – az apja elvesztése miatt)
nem tetszett ez így
összességében úgy érzem, az első évad sokkal erősebb volt (a kis hibái ellenére is), nekem ez picit belaposodott a végére
csak a Fez/Ash-szál dübörgött végig
meg ez az 1-2 TOP pillanat
sok mindenkiért fáj a szívem, aki kaphatott volna több játékidőt
sok más szál meg érdektelen volt
zárásul pedig annyit: nem tudja valaki Rév Marcell operatőr számát?
leborulnék előtte és felnyalnám a földet…
akkora ÁSZ ez az ember
az egész sorozatnak olyan a képi VILÁGA (mert ez konkrétan az), a színei, a fényei, hogy az egy külön szereplőnek minősül
vannak nagyon szép, belassított képek (4. rész), máskor meg a mocsok, a rideg valóság
óriási tehetség ez az ember! bárcsak ismerném! <3
(Fotó: forbes.com)
(2022. március 5.)
Szólj hozzá

Euphoria Eric Dane Zendaya Eufória American Psycho Rév Marcell Minka Kelly Austin Abrams Colman Domingo Dominic Fike Sydney Sweeney Jacob Elordi Hunter Schafer Angus Cloud Barbie Ferreira Maude Apatow Alexa Demie Javon "Wanna" Walton Jewell Farshad Bree Kish Amanda LaCount Martha Kelly White Lotus