2022. már 06.

West Side Story / West Side Story (2021)

írta: Petra mozizik
West Side Story / West Side Story (2021)

042020-westsidestory-tout.jpg

’West Side Story’ – kicsit nézzünk mögé ;)
Arthur Laurents könyvéből készítette a musicalt Leonard Bernstein, a szövegét pedig Stephen Sondheim írta
az eredeti, 1957-es Broadway produkciót Jerome Robbins rendezte és koreografálta
732 előadás volt
a musicalt 6 Tony-díjra jelölték és ebből egyet nyertek el, a koreográfiáért
a siker nem állt meg itt, hiszen Londonban is elkezdték játszani
millió előadást megért, világszerte
azt szerintem mindenki tudja, hogy a sztori William Shakespeare 'Rómeó és Júlia’ drámáján alapul
csak mindez Amerikában, két bandával, akik bizonyos területekért harcolnak az 1950-es évek New York-jában
a két tini-banda pedig: a Sharkok, akik Puerto Ricó-iak, míg a Jetsek fehér bőrű amerikaiak
készült belőle egy film is ’61-ben – ezt sokan ismerik, szeretik (én is… és ezt tartott vissza, hogy ezt az új adaptációt megnézzem…)
a mozit Robert Wise és a korábban említett koreográfus, Robbins rendezte
11 Oscarra jelölték, ebből 10-et el is vitt
gondolom, mindezekből látszik, hogy ez egy nagyon jó darab, jó a történet, jók a zenék, szuperül megcsinálták
nekem ezek szentek és sérthetetlenek
mi a csudának nyúlnak hozzá?!
jóóó, persze, tudom a választ: PÉNZ
illetve, a habos körítés: "hogy a fiatalok is megismerjék őket, mert ők nem láthattál az eredetit"
most hová ne fussak, hogy nem látták?!?!
mutassuk meg nekik, nézessük meg velük!
én sem a moziba kerülése napján láttam a ’Star Wars’-t, hanem sokkal később, amikor már fiatal voltam
de semmit nem vesztett az értékéből
ahogy az eredeti ’W. S. S.’ sem, vagy mondjuk az eredeti ’Ben Hur’… és sorolhatnám…
minden értek, hogy miért „kell” ez, csak elfogadni nem tudom
ennek a filmnek a létezését sem
EZT Steven Spielberg rendezte meg, Tony Kushner forgatókönyve alapján, a koreográfus Justin Peck volt
tényleg nagyon sokáig húztam, hogy megnézzem
fent leírtam, miért
az Oscar közeledtével azonban szeretem kipipálni az összes jelölt filmet, és annak függvényében tippelni, szurkolni
gondolom, hallottatok róla, hogy ezt, a 2021-es változatot is millió jelöléssel megszórták (7!!), köztük a legjobb film, a legjobb rendezés is ott van
a mindenféle technikai (hang stb.) kategóriák mellett szerintem 2 olyan díj van, amit igazán megérdemelnének: a legjobb kosztüm (Paul Tazewell) és a legjobb női mellékszereplő (Ariana DeBose – Anita szerepében)
jó az operatőr, jó a design – ott is esélyesek, de a kosztümök, azok színei, amilyen „szerepet” kapnak a filmben, az csodálatos
nagyon eltalálta a tervező
Ariana alakítása pedig valami zseniális
kitűnik, kiragyog a filmből – pedig nem egy könnyű szerep
konkrétan, pont nem érdekel, mi van Tony-val és Mariával, a két főszereplővel… engem legalább is hidegen hagyott...
ha Anita ott van, csak őt figyeled
ha nincs ott, kb. várod, hogy mikor jön, ő majd hogyan reagál ezekre
nagyon-nagyon nagyszerű a (megírt) karakter is, de DeBose alakítása teljesíti ezt ki
a Golden Globe-ot és a Screen Actors Guild Awards-ot már megkapta érte (+ sok más, kevésbé ismert díjat is), szerintem az Oscar is jön majd… ;)
ha VALAMIÉRT érdemes volt ezt a filmet megnézni, az ő…
ha darabjai akarnám szedni – mindjárt megteszem -, van sok + és sok – is a moziban
a – oldal:
* Ansel Elgort, mint Tony
nekem nagyon gyenge
ő is és az éneklése is
egyszerűen nem hiszem el neki a vagány, a menő oldalt
ezt a fiút én szerettem, szeretem a ’Csillagainkban a hiba’ filmben: cuki, kedves, vicces, szexi – jól állt neki
semmi baj nem volt ’A beavatott-sorozat’-tal sem, abban is elhittem neki, amit játszott
és kifejezetten jól állt neki a ’Baby Driver’ (kritika a blogon)
ezzel itt most nem tudott mit kezdeni
nagy falat volt neki
szerintem…
* Rachel Zegler, mint Maria
nem bántom nagyon a kis hölgyet, hiszen ez volt az első filmszerepe
nagyon szép lány, nagyon szép hanggal
viszont annyira gyengus volt nekem ő is
(mondjuk, Anita mellett – akinek mindig a környezetében van – elég nehéz lehetett JÓNAK lenni… :P)
* a rendezés néha nagyon jó, pl. a nyitó képekben, amikor a két banda üldözi egymást, menekülnek, kerítéseken ugrálnak át – ott S. S. és az operatőr is bravúros, viszont sok más jelenetben nagyon-nagyon közhelyes minden (beállítás, fények) – erre a legjobb példa a szerelmesek templomi esküje, "esküvője"
csöpögős volt, ömlött le a cukormáz a vászonról :P
a + oldal:
* DeBose – toronymagasan
* a ruhák – de ez is írtam már
* a koreográfia – bravó-bravó! itt TÉNYLEG „mindenki táncol”, nem úgy, mint egyes TV műsorokban, ahol ezt szajkózzák :P
* Riff karakterében Mike Faist, akinek ugyan kicsit magas a hangja, viszont nekem nagyon hozta a figurát (és nem mellékesen dögös pasi; nézzetek meg róla olyan fotókat is, ahol hosszú a haja… grrrr)
5 éves kora óta táncol és ez LÁTSZIK minden mozdulatán – iszonyatosan jó! <3
bírtam őt
* természetesen nagyon szimpi Valentina (az eredeti filmben ez a karakter Doc) szerepében Rita Moreno, aki 90 éves!!
amikor nézed, azonnal érzed, hogy ő nem csak egy „valaki”, egy random színésznő
ő volt az eredeti, ’61-es filmben Anita, amiért elnyerte az Oscart… és mennyire csodaszép lesz látni, hogy most DeBose is megkapja ;)
érzékenyen, kedvesen játszik
* a dalok/táncos betétek közül TOP az „America” – irtó cuki, amikor a gyerekek is köztük táncolnak a végén <3
illetve a zsaruknál a „Gee, Officer Krupke” – amit ott letolnak a srácok, az fergeteges
a romantikus, csöpögős dalok mindig NAGYON romik, túl romik, amitől én rosszul vagyok
nekem nem kell fehér ruha, sem fehér, libegő függöny ahhoz, hogy elhiggyem, szerelmesek…
mint látjátok, elég vegyesek az érzelmeim
én messze nem szálltam el annyira ettől az alkotástól, mint sokan, de pl. akik nem néznek musicaleket (én sokat…), nekik lehet egy „wow”-érzésük, amit megértek
ezt és ÍGY azonban sokan tudják
gratula a stábnak, főleg a koreo és táncok miatt, DeBose pedig kapjon Oscart ezért! az kötelező!!
(Fotó: vanityfair.com)
(2022. március 6.)
Szólj hozzá

Star Wars William Shakespeare Steven Spielberg America Rómeó és Júlia Leonard Bernstein West Side Story Gee Robert Wise Rita Moreno Ben Hur Stephen Sondheim A beavatott Ansel Elgort Csillagainkban a hiba A beavatott-sorozat: A lázadó Baby Driver Romeo and Juliet Rachel Zegler Ariana DeBose Rómeó + Júlia Arthur Laurents Mike Faist Jerome Robbins Tony Kushner. Justin Peck Paul Tazewell Officer Krupke