2022. ápr 09.

A Bridgerton család (2. évad) / Bridgerton (season 2) (2022)

írta: Petra mozizik
A Bridgerton család (2. évad) / Bridgerton (season 2) (2022)

https_cdn_cnn_com_cnnnext_dam_assets_220309103413-bridgerton-season-2-kate-anthony-edwina.jpg

mielőtt nekiálltok a kritika elolvasásának, javaslom, hogy keressetek rá az 1. évadról írt szösszenetemre (a blogon), ugyanis abban kb. mindent leírtam (na jó, belinkelem ide, hogy keresni se kelljen ;) https://petramozizik.blog.hu/2021/01/17/a_bridgerton_csalad_1_evad_bridgerton_season_1)
a sorozat hátteréről, a könyv részeiről, a tesókról, a zenékről, a ruhákról... minden benne van
most is tartom az ott leírtakat
ugyanaz a véleményem, és nem akarnám magamat ismételni
vagyis: nekem ez túl habos-babos, cukormázas, de ettől még remek sorozat, látványos, modern, miközben kosztümös
továbbra is jó hallani a mai pop- és rockslágereket ebben a klasszikus köntösben (a legerősebb nekem rögtön az elején volt, a Nirvanától a „Stay Away” – az akkor ment, amikor Anthony „interjúztatta” a feleség-jelölteket :) :D; de szuper volt Harry Styles „Sign of Times”-a is az esküvő (… nem spoilerezek…) alatt)
visz magával, falod a részeket, és bevallom, néha jól esik ilyeneket nézni
de – és itt ismét ARRA, a fenti kritikámra utalok – ahogy a végén írtam: „ebben a téli hidegben jól esett… viszont azt elérték vele, hogy most ismét valami nagyon darkosra és vérengzősre vágyjak :D”
most is pontosan így érzek ;)
ott vannak a kedvenc szereplők (nekem továbbra is Eloise és Pen azok…), a romantika, a szokásos férfi és női szerepek, a botrány-újságíró, Lady Whistledown (akinek a valós személye 2 ember előtt is világossá válik – sajnos a 2. nagyon fájdalmas felismerés lesz… :() és a csipi-csöpi sztori
ismét egy olyan, amit láttunk már, hallottunk már, repeat all :P
(nekem ezekkel van bajom amúgy, hogy már unom őket, százszor megnéztük már ezt a romantikus filmekben… de jóóó, mi a csudát várok?! :D)
a gyerekek közül Anthony a főszereplő, aki már az első évadban sem volt a kedvencem; most sem lett az
nekem túl komoly, morózus – és erre megvan minden oka (ebbe részletes betekintést nyerünk), de bocsi, ettől nem kedveltem meg jobban
nem tetszik, ahogy viselkedik, hogy mennyire nem korrekt itt sem (még ha van is rá „OKA” – már ha ez ok…)
itt egy szerelmi háromszögbe csöppenünk: a csodaszép, indiai kishúgnak (új szereplő: ő, az anyja és a mostohanővére), Miss Edwina Sharmának (Charithra Chandran) keres férjet az anyja és a tesója
nem mellékesen, ő lesz a királynő idei kiválasztottja, a „diamon”, aki az 1. évadban Daphne volt
a leányzó tényleg gyönyörű, okos, jólnevelt, kedves, minden rendben vele… csak kicsit naiv, de ez elnézhető neki
imádtam őt
azt meg különösen, amikor rájött arra, hogy mi zajlik a háta mögött (Anthony és a nővére között), és a sarkára állt
(hozzátenném: a könyvben E. nem lesz szerelmes Anthony-ba és rohadt hamar levágja, mi megy a tesója és A. között!!)
annyira korrekt mondatai voltak akkor
igazából felnőtt, kiállt magáért… csodálatosan volt ez a rész megírva
a nővért és Anthony-t lenézem, elítélem, és nem érdekel a szerelem, meg a nagy románc – MIÉRT nem voltak őszinték?!
elsősorban Kate (a testvér) Edwinával??
annyira undor volt ez
ahogy manipulálta az eseményeket, csak azért, hogy E. és A. végül ne jöjjenek össze, E. mást válasszon stb.
értem én, mindent értek… a szerelem hatalmas erő, bla-bla-bla, de ki csinál ilyet a húgával?! AKIT elvileg véd, szeret, pátyolgat…
hagyjuk már!
borzalmas ez a színjáték, amit a csaj művel, komolyan
A.-t sem becsülöm jobban, ő meg úgy tette a szépet a kihúgnak, úgy kérte meg a kezét (újabb infó: a könyvben SOSEM kéri meg E. kezét!!), hogy már rég tudta, hogy a nővérbe szerelmes
meg ez a huzavona, ami megy: ki lép, mit lép, mit mond, mit szabad, mit nem
brrrr…
ember, legyél őszinte – pláne azokkal, akiket szeretsz, aki a családod, a véred… –, és utána vállald a sorsodat!
szóval, sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy amíg az 1. évadban imádtam Daphne és a Duke viszonyát, azt a szexxxxxi pasit, a sok intim pillanatot – itt nekem ez a páros nagyon nem működött :(
apropó, Duke! milyen már az, hogy Daphne vagy 3-4x is szerepel az idei évadban, ott van a kisbabája is, de a férje SOHA (!!), egy jelenetben sem?!
valszeg’ nem tudták (vagy nem akarták) Regé-Jean Page-et visszahozni, de ez nagyon szomorú és felháborító is egyben!
arról nem is beszélve, hogy hihetetlen is, hiszen ilyen nincs, hogy a Duke ne lenne jelen ilyen fontos családi eseményeken, bálokon… egyiken sem
vicc… csak sajnos nem nevettem rajta
Penelope és Eloise élete-barátsága mellett ami nekem még bejött, az a Marina-szál visszahozása volt (Colin kapcsán), és az ő frappáns mondatai
bravó, ezt jól megírták ;)
a következő évad valószínűleg Benedict-szála lesz majd (a fiútesók közül nekem ő a TOP kedvenc) a könyvek sorrendje alapján: ’An Offer From A Gentleman – Benedict’
összességében – ahogy már fent is írtam erre 1-2 példát – sok mindent átvariáltak a könyvhöz képest: a méhcsípést, ott a lebukást (a filmben nincs, a könyvben van), azt, hogy E. és Kate együtt szenvednek balesetet (nem csak Kate), ja és Eloise sem jön rá Lady W. valós személyiségére – még nem…
engem ezek zavarnak és idegesítenek, mert ÍGY sokkal gagyibb és csöpögősebb lett minden
Edwinának csodás a karaktere, jó ember – és itt ez a naiv kislány kép olyan butuskává teszi…
utána azonban látjuk, hogy amikor a sarkára áll, milyen tartása van – csak éppen ez mindig is ott volt benne! kár volt itt így leminősíteni az elején
Lady W. lebuktatása is gáz, továbbra is kár, hogy ennyire előrehozták… pont az izgalom veszett el, ráért volna a 4. részben, ami Colinról és Penről szól
de ahogy múltkor is mondtam, az első kapcsán: szép, jó, remek, szórakoztató, de nekem SOK, nagyon sok – fáj a fogam tőle, annyira édes
az 1. évad sztorija pedig sokkal jobb volt ennél
ja, és AKAROM a Duke-ot ;) :D :P
(Fotó: edition.cnn.com)
(2022. április 9.)
Szólj hozzá

Harry Styles Nirvana Bridgerton A Bridgerton család Regé-Jean Page Nicola Coughlan Claudia Jessie Luke Thompson Jonathan Bailey Charithra Chandran Simone Ashley Stay Away Sign of Times Luke Newton