2022. nov 13.

Játsszunk gyilkosost! / Bodies Bodies Bodies (2022)

írta: Petra mozizik
Játsszunk gyilkosost! / Bodies Bodies Bodies (2022)

bodies_bodies_bodies_a24_trailer_cover_cinfacts.jpeg

egy kedves ismerősöm, Bori ajánlotta a figyelmembe ezt a filmet, mondván, egy repülőn, hazafelé utazva látta és kíváncsi a véleményemre
nos, Borikám – jót ajánlottál, köszi! ;)
eleve, nekem az A24 egy elég jó garancia a horrorok terén (mint gyártó), de ez a sztori nagyon pöpec módon lett összerakva
fiatalos, „netflixes” (természetesen van benne meleg-szál, jelen esetben leszbikus, több is…), abszolút pörgős és kitalálhatatlan
elvileg (számomra) teljesen ismeretlenek a színészek, egyedül a nagyon szexi (és mindenkinél jóval idősebb) Greg (Lee Pace) egy befutott színész – játszott a’ The Hobbit’-ban is, de nekem semmit nem mondott a neve, sem az arca…
a többiek közül még talán Maria Bakalova (Bee) lehet ismerős azoknak, akik látták a legfrissebb Borat-filmet (én igen – kritika a blogon), hiszen abban főszerepet kapott, sőt, Oscar-jelölést is (!!), mint Best Supporting Actress
ami azért nem semmi…
bevallom, egyáltalán nem ismertem fel, hogy ő az… a szereplőgárda megnézésekor derült ki számomra
amúgy szuperül játszik, de szerintem a többiek is
mindenki hozza azt, amit kell
igazából nagyon egyszerű a történet: pár fiatal (sok lány és két fiú, közülük Greg az idős, aki az egyik csaj Tinderen felszedett pasija) elvonulnak a másik srác (David) házába (nagyon gazdagok, szuper a ház, a szülők nincsenek otthon)
isznak, buliznak, drogoznak, táncolnak, megőrülnek
miközben kint beüt egy hurrikán, tombol a vihar és egy ponton elmegy az áram + nincs se telefonvonal, se net
még mielőtt ez bekövetkezne, önszántukból is sötétségre „ítélik” magukat, ugyanis elkezdenek egy gyilkosos játékot játszani (ez a ’Bodies, bodies, bodies’)
húznak cetliket, aki az X-et húzza, az a gyilkos, de persze nem szabad elmondania
majd lekapcsolják a villanyt, mindenki szétszéled, elbújik, bármi (szabad világítania a mobiljával, zseblámpával stb.)
a gyilkosnak az a célja, hogy egyesével „leszedje” az áldozatokat
meg kell érintenie őket a sötétben, lehetőleg a hátukon, és akivel ez történik, annak ki kell feküdnie, nem mozdulhat meg
ez így megy egészen addig, amíg valaki (szó szerint) bele nem botlik egy „holttestbe”… akkor felkapcsolják a villanyokat, összegyűlnek és megtippelik, ki a gyilkos
Greg lesz az első halálos áldozat – és nem akarom lelőni a poént, sem utalni semmire, de már ezt IS zseniálisan megcsinálták
a lényeg az, hogy elindul egy egymásra mutogatás, vádaskodás, „te voltál!" "nem, mert te voltál!" "te nagyon hallgatsz!” stb., stb.
nem árulok el titkot, ha azt mondom: nem derül ki, ki a gyilkos
a társaság összeveszik, csajok-pasik, pasik-pasik, kapcsolatok kerülnek szóba, barátságok, van némi vita, sírás is, és részben szétszéled a társaság
majd EZEN A PONTON üt be az igazi vihar, se áram, se net – de akkor még a többség azt gondolja, hogy valaki (pl. David, a ház lakója, ismerője) zárta le az áramot, direkt, szivatásból…
és itt becsap az őrület
ki itt van, ki ott van, lesz egy igazi, minden kétséget kizáróan valós hulla (pont David) és szép lassan elkezdenek fogyni a csajok is
vajon ki tette?
az, aki a játékban is a gyilkos?
hiszen úgy tűnik, abban a sorrendben halnak meg, amilyen sorrendben elkezdték egymást gyanúsítgatni
de felmerül Max neve is, egy srác, akinek itt kéne lennie, de nincs itt és pl. neki is elég sok oka lehet utálni Davidet + vica versa
lehet, hogy visszajött az éj sötétjében és ő szedi az áldozatokat?!
el tudjátok képzelni, hogy ebben az óriási házban, a tök sötétben, mindenki szanaszét van, ki ruhát megy váltani (mert véres), ki WC-re megy, ki az áramot csekkolni és a többi?!
ahelyett, hogy kb. mind együtt maradnának, egy helyen
összesen egy kocsijuk van, amivel a két fő(bb)szereplő, Bee és Sophie (Amandla Stenberg) jöttek; a többieket ugyanis Max hozta el, majd lelépett (a kocsival együtt)
VILÁGOS, hogy a kocsi sem indul be… nem árulom el, miért...
a lényeg az, hogy nézed a filmet, ami pereg, halad, izgalmas
szépen lassan „hullik el” mindenki – vélt vagy valós okok miatt
de ami a fő: kiderül, hogy mindenkinek van baja a másikkal (ó, és nem is kevés!!), valójában mindenki utál mindenkit és 100 oka is lehetne, hogy kicsinálja a többieket vagy legalább egy valakit közülük :) :P
vannak balesetek vagy balesetnek tűnő gyilkosságok, esetleg szerencsétlenségek
nem akarok utalni rá, pontosan mi történik
ez a film túl jó ahhoz, hogy bármilyen spoilert toljak (tőlem szokatlanul ;))
végig agyalsz, kattogsz, latolgatsz, kerülnek elő az egyre csúnyább titkok, a múltbéli tragédiák, megy a vádaskodás és sok esetben a kiközösítés is (nem hagyva, hogy az adott illető elmagyarázzon valamit a saját maga védelmében…)
remek az egész, komolyan mondom!
nem hosszú, mindössze 94 perc és azt hiszem, megérdemlik az alkotók, hogy név szerint is megemlítsem őket:
a rendező Halina Reijn, aki egy holland színésznő-rendező és forgatókönyvíró; ez az első angol nyelvű filmje és well done, le a kalappal előtte
max a 2/3-ánál untam picit, amikor már sok volt az össze-vissza mászkálásból és a „hol van XY?” kérdésből…
de összességében szerintem szépen összerakta
filmre Sarah DeLappe írta, Kristen Roupenian sztorijából
egy hátba veregetés jár az operatőrnek, Jasper Wolfnak is, akinek igencsak ügyeskednie kellett, hogy ezt a minimális fényforrást a lányoknál úgy alakítsa, hogy mi, nézők is lássunk valamit… ne csak árnyakat a sötétben
szerintem szuperül sikerült ez is ;)
a kritikusok elsősorban az Alice-t alakító Rachel Sennott-ot emelték ki, amúgy szerintem is ő volt az egyik legjobb, de talán amiatt, mert neki eléggé erős volt a karaktere, színes, árnyalt – sok más lány viszonylag visszafogottabb, szolidabb volt (Bee és Emma is)
Alice dominált, no meg Jordan és Sophie
de amúgy én szerettem mindenkinek az alakítását, senki nem húzta le, nem volt természetellenes
amit még kiemelnék: bitang erős a zene, egy csomó, fröcsögős, újhullámos hiphop (elsősorban női előadókkal)
sosem hallottam még ezeket a számokat, de talán nem véletlen
MINDEN 2., vagy inkább minden szó trágár bennük, esetleg rasszista, szexista
az elején pl. ez szól: Slayyyter: ’Daddy AF’ – ha csak ezt az egyet meghallgatjátok, máris megértitek, miről beszélek :D :D
(Charli XCX-nek is van egy száma benne, na, őt legalább ismerem és bírom is)
és ilyen a többi is :D
nem az én világom, de szerintem nagyon illettek ide
(akit érdekel, a csoda ház Chappaqua-ban található, New York államban)
visszatérve, és egyben le is zárva a témát: ez egy remek, remek kis film, nézhető, szórakoztató, picit kikacsintós (mai generáció…), kicsit szocio (emberi kapcsolatok), persze horror is (de abból nem a gyomorforgatós) és IZGI!!
ja, és hogy kiderül-e ki kapta az X-et, hogy ki volt a játékban a gyilkos? igen-igen, egy ponton igen
és az, hogy ki a filmben a gyilkos, ki „szedi” az áldozatokat (azokban az esetekben, ahol nem tudjuk, mi történt – önvédelem, baleset… stb.) – well… erre már spoiler lenne a válasz, szóval csendben maradok :D
de nagyon rendben van!
gratula az egész stábnak, ezt érdemes volt elkészíteni ;)
még egyszer köszi a tippet, Bori
(nem tudom, az IMDb-ez miért csak 6 pontos… szerintem egy erős 9-es!)

(Fotó: cinefacts.it)

(2022. november 13.)

Szólj hozzá

The Hobbit Borat Bodies Halina Reijn Lee Pace Charli XCX A24 Amandla Stenberg Pete Davidson Borat Subsequent Moviefilm Borat utólagos mozifilm Borat 2 Maria Bakalova Játsszunk gyilkosost! Játsszunk gyilkosost Bodies Bodies Bodies Myhala Herrold Chase Sui Wonders Rachel Sennott Conner OMalley Kristen Roupenian Sarah DeLappe Jasper Wolf Slayyyter Daddy AF