2023. feb 05.

Az ember, akit Ottónak hívnak / A Man Called Otto (2022)

írta: Petra mozizik
Az ember, akit Ottónak hívnak / A Man Called Otto (2022)

10243131.jpg

mielőtt feltennétek a két ide passzoló kérdést, már meg is válaszolom őket :)
nem, nem láttam ’ Az ember, akit Ovénak hívnak’ című svéd filmet (2015), ami alapján EZ a mozi készült
nem, sajnos nem olvastam a film alapjául szolgáló regényt sem (u.ezzel a címmel), melynek írója Fredrik Backman
tudom, hogy mindkettő szuper, zseniális, imádnivaló
ezekről mind tudtam, amikor EZT leültem megnézni a moziba Z.-val, a.k.a. E. K.-val, de tudatos döntés volt
egyrészt, mert imádom Tom Hanks-et (OK, ki nem?!), másrészt, mert azt hallottam, hogy ez a film nagyon is jól sikerült, sőt, sokak szerint jobb, mint az eredeti
ez nem olyan, mint ’A tetovált lány’, aminek szerintem kár volt elkészíteni az amerikai változatát – még akkor is, ha nem volt bántóan rossz... de azért messze nem ért fel az eredetihez :P
és tudom, hogy akár most is megnézhetném a svéd filmet, fent van, elérhető, magyar szinkronnal
de annyira, annyira szerettem EZT, hogy nem visz rá a lélek
lehet, hogy a világon minden közhelyet elpuffogtatnak és láttunk is már hasonló (de nem pont u.ilyen) sztorijú filmet (’Lesz ez még így se’), mégis annyira jók voltak az arányok, annyira jó volt Hanks, de ami még fontosabb: annyira jók voltak a szereplők (főleg a mexikói szomszéd nőci - Mariana Treviño), hogy én maximálisan a szívembe zártam
amikor ültünk E. K.-val és néztük a film előtti előzeteseket, azt hittük, eret vágunk magunkon, annyira depisek és borzalmasak voltak
mondtam is, hogy azt hiszik rólunk, akik beültünk megnézni az ’Otto’-t, hogy mi ILYENEK vagyunk, akik majd ezeket a felajánlott filmeket akarják megnézni?! vajon mit gondolnak?! hogy csakis emészthetetlen, elvolt művészfilmeket fogyasztunk?!
(OK, én nézek olyanokat is, de az ’Otto’ pont nem ilyen!! én teljesen más trailereket tennék be elé…)
ez egy cukiság
ez egy szívet melengető, lelket simogató, hol picit szomorkás, hol picit drámai, de leginkább nagyon vicces film
amin lehet rettenet sokat nevetni, pár könnyet is elmorzsolni
és a maga egyszerűségében gyönyörű
és nemes, azt hiszem...
még akkor is, ha kitalálható a vége – nem is várt itt senki valami hatalmas csavart vagy fordulatot
csodaszép és tökéletes
és ebből nagyon, NAGYON sok kéne! <3

(Fotó: therexberkhamsted.com)

(2023. február 5.)

Szólj hozzá

Ottó A tetovált lány Jack Nicholson Tom Hanks Lesz ez még így se Otto Fredrik Backman Ove En man som heter Ove Az ember akit Ovénak hívnak Az ember akit Ottónak hívnak A Man Called Otto Mariana Treviño Mariana Trevino