2023. máj 12.

A fiúk (3. évad) / The Boys (season 3) (2022)

írta: Petra mozizik
A fiúk (3. évad) / The Boys (season 3) (2022)

p21389816_i_h8_ab.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott...

a ’The Boys’ első és második évada után „pihenésre” volt szükségem
nem szakítottunk (mint Ross és Rachel! mert ők igen ;)), értitek, csak egy kis szünet kellett :D
levegő, vidámság…
általában jól bírom a pasis filmeket, sorikat, nem zavar a vér, az erőszak, a durva nyelv, a szex (na, az pláne nem), de ez még nekem is erős volt
olyan szinten durva és agresszív, hogy remélem, tényleg csakis és kizárólag 18+ -os közönség nézte csak meg és mondjuk nem a fiatalok (mondván, hogy ez mennyire menő…)
iszonyatosan maxra van tekerve az erőszakos tartalom, az emberek darabjaikra hullanak vagy robbannak, a szex nagyon explicit és sokszor a furcsa szuperhősök miatt perverz és szürreális is (csak annyit mondanék: polip… :P)
persze, persze, van történet, izgalmak, fordulatok, némi érzelem is (bár az eléggé ovis…), de szerintem elsősorban a fentiek dominálnak
és amikor ezt kapod az arcodba 8 részen keresztül, akkor telítődsz, sőt, igazából undorodsz
ha mondhatom, itt még a 2.-hoz képest is megpakolták a dolgokat, még több ez vagy az… még nagyobb ez és az… még undorítóbb ez és az… még… még… még…
túl sok tanulság vagy tanító jelleg nincs benne, de valszeg’ nem is ezért nézik, nézzük…
van itt kérem, minden, amire nem is számítunk: Judi Dench a sztárvendég Homelander szülinapján (sajnos nem szerepel az adott részben, csak a nevét emlegetik), Seth Rogen cameo (ami nagyon vicces), Gal Dadot Covidos-bezárós-összefogós dalának a paródiája (az ’Imagine’-t éneklik itt is), George Soros emlegetése, Kimiko és Serge musical-betéte (zseniális!!), Jamie, a „vadállat” hamster…
és még sokáig sorolhatnám…
tényleg annyi mindent kapunk, annyi inger és hatás ér… ami nekem sok
de közben jók!
viszont mivel minden részben van vagy 30 ilyen, gyorsan lepörög előtted és már nem emlékszel rájuk
ezt jól mutatja, hogy a nézése közben jegyzeteltem ezt-azt és frankón nem értem, mit írtam le és az mire utal
szóval, van, ami jó, ütős – de hopp, máris pörög tovább minden, újabb dolgokat kapsz az arcodba
lehet, hogy a Gen Z tempója ez, és ez nekem (klasszik X) már gyors :P
de a sok vér és erőszak mellett a poénok is pattognak
az egyik kedvenc részem a Black Noir-os történet volt, full animációban – a vége felé
teljesen olyan volt, mintha a ’Született gyilkosok’ animációs részeit nézném vagy pl. Tarantinónál a ’Kill Bill’-ben O-Ren Ishii, a yakuza vezér gyerekkoráról szóló betétet
ezek iszonyatosan jó húzások, rendezői bravúr, komolyan
viszont minden rész ráz, dobál, hol elh*nyod magad a látványtól, hol meg szakadsz a röhögéstől
SŰRŰ
ez a jó szó rá
ez nem rossz vagy jó, ettől tényleg nem lett rossz ez a sorozat vagy ez az évad, de pl. nem várom izgalommal a 4. évadot
pihi kell, sok pihi
és közben sok-sok kedves és + élmény :D
vili, hogy a fókusz majd a Homlander és fia – vajon gonosz lesz-e a kissrác?! – szálon lesz
Butcher és a többiek vajon ismét Supe-okká válnak, vagy leállnak a szerről?!
Hughie nekem továbbra is full t*ketlen, rosszul vagyok tőle, bocsánat – és ezen az a rinya sem segített, hogy „jaj, mindig a csajom ment meg, én meg őt soha…”
és a szuperhős-szérum sem dobta fel ezt – nekem legalább is nem…
a vége meg, amikor Butch kiüti őt, azért, hogy „megmentse” – az kérem, mi volt?! hol és mikor történt?! én nem néztem elég figyelmesen, esetleg kivágták belőle?!
egyszer csak H. felhívja Starlightot, mert B. behúzott neki és lelépett – egy ilyen jelenetet kihagytak, tényleg?! vagy elaludtam közben??
nem megyek végig az egyes szereplőn és az ő jellemfejlődésükön (?!), vegyük úgy, hogy olyasmi nem történik
a The Deep gusztustalan, Homelander erőszakos és egoista, A-Train jelentéktelen, Maeve parkolópályán, Startlight pedig a leggyengébb mind közül és őt sem kedvelem
toronymagasan Kimiko és Serge az a páros, aki érdekel, ahol van szín, van némi mozgástér a jellemükben
a zene, a soundtrack viszont most is bitangerős, nagyon bírtam N. W. A.-től az ’Express Yourself’-et, hogy csak egyet emeljek ki
sajnáltam, hogy Stan (Giancarlo Esposito) egy ponton kiesett, benne volt potenciál… lett volna még
(mekkora, amikor mondja H.-nek a szülinapján, hogy „It’s your party, you can cry if you want to.”)
viszont a supervillain nőci, aki Stan helyébe lép (mert feldobta őt) és Homelanderrel szövetséget köt – vele mi lett?! meg a lányával, akit teletolt anyaggal…
a végére full elhalt ez a szál, egyszerűen nem foglalkoztak vele
és sok ilyen van
pörgés, belekezdés, be nem fejezés
itt vagy, most ott vagy
hol is vagy?
ütnek a szituk, nem győződ kapkodni a fejed, hol kidobod a taccsot, hol gurulsz a nevetéstől… de sok, tömény
szóval, mint látjátok, nem tudtam még teljesen megemészteni, még mindig forog a gyomromban :D
aki az első kettőt látta, úgyis megnézi ezt is, nem igaz?! de!
van egy stílusa, na, ami nem való mindenkinek
néha még nekem sem, mint látjátok… :P

(Fotó: rottentomatoes.com)

(2023. május 12.)

Szólj hozzá

Jóbarátok Judi Dench Tarantino Chace Crawford Giancarlo Esposito Quentin Tarantino Lucy Liu Kill Bill Seth Rogen Karl Urban Dominique McElligott Gal Gadot Jack Quaid Karen Fukuhara Jessie T. Usher George Soros Erin Moriarty The Boys Antony Starr Tomer Capone A fiúk N. W. A. Express Yourself Nathan Mitchell