2023. dec 31.

A fattyú / Bastarden / The Promised Land (2023)

írta: Petra mozizik
A fattyú / Bastarden / The Promised Land (2023)

mediam_417fa102-066e-41e9-aeba-ebe62f9835a8_01.jpg

ezt a filmet – a Vertigónak és Ivettnek köszönhetően – már december 13-án láthattam, sokkal előbb a hazai bemutatónál (2024. febr. 1. a port.hu szerint… amit nem is értek…)
ezért hála és köszönet! <3
a szomszédomat, E.-t vittem el rá, mivel óriási nagy Mads Mikkelsen-rajongó
dolgozott egy ideig a film-bizniszben (ruhák, takarók, függönyök, kellékek gyártása…), és egy olyan filmben is, amiben Mads játszott, itt forgatott Magyarországon (ne kérdezzétek a címét, bocsiii)
ami még ennél is menőbb: egy nap ott varrogatnak lelkesen, mikor Mads személyesen is arra sétált, kávét szürcsölgetve!!!
E. meg teljes lázba jött és mondta neki, hogy imádja (sztem. én sem tettem volna másként… :P :D)
király!
amúgy nagyon kedves pasi, közvetlen, velük is leállt pár szót beszélgetni (arról, hogy mit csinálnak éppen), viszont körbejár róla egy pletyka, amit most nem lenne illő megosztanom (nem akarom kiadni a „forrást”), úgyhogy magamban tartom
mindegy, a tehetségéből, a játékából ez semmit nem von le szerintem
ja, még annyi, hogy nem túl magas ember :P – de igazából ez is oly’ mindegy, nem?!
rengeteg jó filmben szerepelt már, és nagyon bírom benne azt, hogy hiába elismert színész már Hollywoodban is, sosem fordított hátat a hazájának, a mai napig is elvállal dán filmeket
annyira becsülöm őt
szuper a kisugárzása, bármit is játszik – elhiszed neki a gonosz karaktereket is, de azért elsősorban az áll jól neki, amikor kedves, szív-lélek pasit játszik
na, ebben a filmben is az, hála ég – mi, nézők pedig tobzódhatunk abban, hogy mennyire jó ember
OK, persze neki is vannak gyarlóságai, mint mindenkinek (senki sem csak fekete vagy csak fehér), pl. nagyon makacs és erőszakosan is ragaszkodik az elveihez… de mondjuk ez viszi előrébb
tény, amikor a család/boldogság van terítéken, akkor is kapaszkodik a vágyaiba, hogy ő csakazértis bebizonyítsa: megművelhető földet „varázsol” ebből a köves-sziklás, semmilyen talajból
a film amúgy Ida Jessen regényéből készült és 1755-ben játszódik, mint említettem, Dániában
teljes mértékben kitalált történet – bár úgy van beállítva (végefőcím), mintha valós lenne :P
igazi, ízig-vérig kosztümös, történelmi film
mindenféle drámával, fordulattal, izgalommal, nagy összecsapásokkal (nem nagy harcokat értek ez alatt, hanem 2 férfi összecsapását), szerelemmel, emberek kihasználásával és megalázásával, barátságokkal, igazságtalansággal… és sorolhatnám
az a helyzet, hogy nekem jobban tetszett, mint a ’Napóleon’
nem sokkal az után láttam és 100x jobban bejött
itt nem húzzák annyira a dolgokat (bár ez is van 2 óra, de ez ÁLDÁS a mostanában készülő 3 (vagy több) órás filmekhez képest!!), olyan kompakt az egész ;)
azt már tudjuk, hogy ez lesz Dánia jelölése az Oscarra a ’Best International Feature Film’ kategóriában és szívből szorítok nekik
szerintem tanulságos film, igazán szerettem <3
(és most nem is ragozom tovább; ha adják a mozik, szerintem nézzétek meg ;))

ja, és ha ma már nem írnék többet (nem kizárt, hogy még fogok :P): mindenkinek B.Ú.É.K.! <3

(Fotó: blockbuster.dk)

(2023. december 31.)

Szólj hozzá

Napóleon Mads Mikkelsen Ida Jessen A fattyú Bastarden The Promised Land