2024. júl 19.

Palm Royale (1. évad) / Palm Royale (season 1) (2024)

írta: Petra mozizik
Palm Royale (1. évad) / Palm Royale (season 1) (2024)

apple_tv_palm_royale_key_art_graphic_header_4_1_show_home_jpg_og.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott

nagy elvárásokkal ültem le nézni ezt a sorozatot, mert kedvelem Kristen Wiiget
elsősorban, mint komikát, a Saturday Night Live kapcsán
játszott rengeteg filmben, olyanokban is, amiket láttam (neki sem állok sorolni; sokban…), de mint színésznő annyira nem fogott meg
na, itt viszont tobzódhat, maximálisan
egy butuska, mégis céltudatos, törekvő, de közben naivan kedves szöszi szerepében, aki szeretne feltörni a gazdagok és sznobok közé – bármi áron…
szép hajak, szép ruhák, menő klub, party-k és a többi, ami ezzel jár
persze egy jóképű, snájdig férjjel (Josh Lucas), akivel imádják egymást, dúl a szerelem
igen, aha, jól látjátok...
csupa máz és felszín, ahogy a többi nő élete is - mögötte pedig titkok és rothadás :P
óriási öröm Allison Janney-t látni (Evelyn), aki mint mindig, szuper… és EZ a karakter is jól áll neki
de szerepel még Laura Dern (akit szintén kedvelek; épp nemrég voltak „twinpeaks”-es körmeim, mármint olyanok, amilyenek neki voltak az „új” ’Twin Peaks’-szériában <3), Ricky Martin (aki végre (mondhatom ezt?!) hitelesen alakítja azt, aki ő valójában, semmi „hiding”… :)), Kaia Gerber, az ismert és nagyon szép modell (Mizti szerepében) és még sokan mások
mégis, nekem a TOP Carol Burnett (Norma) volt, toronymagasan <3
akkor IS, amikor csak feküdt a kómában, akkor is, amikor még néma volt… végig...
minden pillanata szórakoztató
úgy is, hogy igazából egy jó nagy xarkeverő, és akár a gyilkosságtól sem riadna vissza :P :D
’Palm Royale’ – az arisztokrácia diszkrét bája… mondhatnánk, de ez minden, csak nem diszkrét :P
zseniális amúgy ez a ’70-es évek vibe, a színek, ruhák, a díszlet és maga az a filter, ami mindenki arcán rajta van és ettől szép, fiatal és ragyog…
Art Directorok többen is vannak, de a Set Design-ért Ellen Reede felelt és muszáj kiemelnem a nevét – bravó!
a ruhák pedig Alix Friedberg hozzáértését dicsérik
ez (ezek) tényleg nagyon nagy + adnak hozzá
ami azonban levesz, az a banális sztori (Abe Sylvia Juliet McDaniel ’Mr. & Mrs. American Pie’ c. műve alapján készítette el)
néha annyira esetlen és béna, jaj
az elején még kedveltem, sztem. vitt a látvány, meg akkor még K. W. játéka is… aztán valahogy annyira legyengült az egész, hogy végtelenségnek tűnt, mire végignéztem (közben több filmet és sorozatot is lepörgettem már, mert ezzel durván leálltam)
már frankón győzködnöm kellett magamat, hogy fejezzem be, hogy végre megírhassam ezt
kb. a 4-5. részre derül ki, hogy mi is van itt tulajdonképpen, mi megy a háttérben, és akkor meg átvált az egész egy ilyen gyilkosos, „ki kit ölt meg (majdnem), és esetleg akar most megölni”-sztorivá, össze-vissza csavarják, bonyolítják, és azt hiszik, hogy a butuska viccelődés vagy a dráma (ami nekem nem igazi dráma, mert abból is poént csinálnak néha :() majd elfedi ezt a csetlést-botlást...
nekem sajna nem
olyan az egész, mint egy tálca csudaszép, guszta, iszonyatosan profi sütike – mindenféle színben, ízben, habbal, gyümölcsökkel
aztán beleharapsz az elsőbe, eszed, okés, de minél többet falsz be belőle, valahogy gejlnek érzed, sőt, a fogad is megfájdul tőle
de azt mondod, OK, ez ilyen, hátha a következő jobb lesz, abba is beleharapsz… de nem lesz jó
profi a felszín, a körítés, a dekoráció – jók az adalékok, minőségi cucc – de valahogy a cukrász mégis csak elszúrta :(
VAGY: maga a recept is rossz, pontatlan volt
sztem. értitek…
nem is ragozom tovább…
a mélypont a bálnás rész (bocs, VOLT valaki, aki azon nevetni tudott?!), meg a Nixon elleni merényletterv is hasonlóan erőltetett
én valamiért azt hittem, 1 évados minisorozat, de most már teljesen biztos, hogy ennek lesz folytatása…
viszont az tuti, hogy nélkülem megy majd le :D
KIZÁRT, hogy én erre még időt áldozzak :(
Laura D. és Allison J. miatt talán még megtenném, de nem fogom
és Kristen sem kúszott a kedvenc színésznőim közé, messze nem
nem mondom, aranyos, vicces, hozza, amit kell – nem miatta lett érdektelen, de azért TOP-nak sem mondanám… nem egy Cathetine O’Hara vagy Jean Smart :(
igazán sajnálom, hogy keserű szájízzel hagytam abba
de ha már kitértem a körmeimre – és innen is köszönet a szuper körmösömnek, aki mindent IS megcsinál <3 – fejezzük be egy ideillő, a soroiban elhangzó alaptétellel: „She who has the nails never fails.”
milyen igaz… <3 :D

(Fotó: apple.com)

(2024. július 19.)

Szólj hozzá

Ricky Martin Laura Dern Jean Smart Twin Peaks Kristen Wiig Josh Lucas Catherine OHara Allison Janney Saturday Night Live Carol Burnett Palm Royale Abe Sylvia Mr. & Mrs. American Pie Juliet McDaniel Kaia Geber Ellen Reede Alix Friedberg