2016. jan 20.

A visszatérő / The Revenant (2015)

írta: Petra mozizik
A visszatérő / The Revenant (2015)

12593496_10153301910856657_2123891164084637652_o.jpg

soha nem olvasok el előre semmit a filmekről, amiket megnézek
most elkövettem azt a hibát, hogy belefutottam egy kritikába, ami nagyon lehúzta ezt a mozit - és félve ültem be, mindamellett, hogy nagyon vártam
de nem csalódtam
Alejandro González Inárritu továbbra is az egyik kedvenc rendezőm maradt
hiába nagyon hollywoodi ez a produkció a korábbi filmjeihez képest, igazán HATALMAS, sikerre ítélt, grandiózus, brutál giga-mega drága mozi, óriási nevekkel és díjakkal/jelölésekkel - mégsem adta el a lelkét, mint Alfonso Cuarón (az én olvasatomban...)
egyáltalán nem egy uncsi természetfilm, mint sokan mondják róla
van történet, több szál is
izgalmas, látványos
megkapó, gyönyörű, néha pedig gyomorforgató, véres és brutális
tegyük hozzá - nagyon sok ponton eltér a valódi sztoritól (nincs se gyerek, se feleség, se bosszú...), valahogy mégsem érzem olyan hatásvadásznak vagy zavarónak, mint a Steve Jobs esetében...
ez egy nagyon klasszul megcsinált film, a rendező minden érzékenységével és fantasztikus látásmóddal megfűszerezve
Tom Hardy életemben először tetszett, ami nagy szó, mert baromian nem szeretem és megőrülök, ha ő lesz az új Bond!
de itt jó, mindent elhiszek neki és zseniális az akcentusa
Leo pedig... Leo
ez az ember MINDENT, de szó szerint mindent megtesz ezért a szerepért (és azért a nyavalyás arany szoborért... :))
medve zabál belőle, meglövik, leszúrják, kúszik-mászik a hóban, a fagyban, a vérben
belegázol a hideg vízbe, elsodorja az ár, üldözik az indiánok és a franciák (a valóságban ez sem így történt...)
mit hagytam ki??
ja, lezuhan egy magas hegyről egy lóval és egy fán landol - aztán meg a földön - de addigra sztem. már annyira megedződött, hogy egy csontja sem tört el
mindezeket überelve: egy kibelezett lóban alszik
ez 10 embernek is sok lenne, de nem a mi Leónknak! egy igazi hős!
és most nem ironizálok...
ez az ember tényleg MINDENT belead
sosem szenvedett még ennyit - és nem csak a filmen, de a valóságban is
mondjuk Inárritu iszonyatosan megkínzott mindenkit, Hardy-val olyan kemény volt, hogy a végén megengedte neki, hogy kicsit fojtogassa - az erről készült fotó pedig egy pólóra is rákerült - megtaláljátok a neten (a forgatás végén minden stábtagnak adott belőle egy darabot :))
szóval, Leo fenomenális - tényleg megérdemli az Oscart és szerintem most meg is kapja ;)
le a kalappal előtte!
(egy uccsó: még a bivaly máját is megette - TÉNYLEG - pedig köztudott, hogy vega!)
nekem nem volt erőltetett, vagy kínos semmi benne
így tökéletes, ahogy van
király film!
ne higgyetek a le
húzóknak, higgyetek nekem és nézzétek meg! :))))

 (Fotó: foxmovies.com)

(2016. január 20.)

Szólj hozzá

Leonardo DiCaprio Tom Hardy The Revenant Alfonso Cuarón Alejandro González Inárritu Inárritu A visszatérő Visszatérő Revenant