2016. feb 07.

A nagy dobás / The Big Short (2016)

írta: Petra mozizik
A nagy dobás / The Big Short (2016)

bigshort.jpg

azt hiszem, nem vagyok hivatott erről a filmről beszélni
mert itt nem elég egyszerű nézőnek lenni
nem árt érteni is, hogy miről szól
vegyük úgy, hogy a 2/3-át felfogtam
azt mindenképp, hogy mi történt 2007-2008-ban az ingatlanlufi kipukkanásakor
zseniális magyarázatok vannak benne
a CDO-t kenem-vágom, meg az A, B, C is megy...
ja, nem a sulis ABC-re gondolok most :)
viszont bőven utána kellett olvasnom annak, hogy mi a fene is a shortolás
és yeah, így az a hiányzó 1/3-ad is nagyjából a helyére került
mikor kijöttem a filmről, nem tudtam megmondani, hogy most akkor tetszett-e, vagy sem
ha nem vagy gazdasági szakember, nem tőzsdézel, nem értesz a pénzügyekhez - ahogy én sem -, akkor lehet, hogy hasonlóan érzel majd
(az, akivel láttam, sokkal gyakorlatiasabb ember, mint én, és nála is maradtak fekete foltok, bőven)
ami fura volt benne - és nagyon - hogy 2 évvel 'A Wall Street farkasa' után miért csinálnak egy olyan filmet, ami tök emlékeztet rá?!
mármint nem a sztori
de az, hogy tőzsde, pénzügyek, a narráció, a "kifelé" beszélés (a 4. fal áttörése...), a magyarázatok a nézőknek - been there, done that
ez szerintem nem volt frankó
arról nem is beszélve, hogy a 'Wall Street'-ben Leót nem lehet ebben lekörözni
OK, az vicces húzás volt, hogy pont Margot Robbie-val magyaráztatnak el valamit - ez volt a film egyik TOP ötlete (ő volt ugye Leó felesége abban a filmben)
de a vicc amúgy ott volt több helyen is
a kedvencem a kínai matekos srác, aki kiszámolta a dolgokat :) (tök mindegy, hogy valójában amcsi és kínaiul sem tud - "ferde a szeme", vagyis ért a matekhoz :)))
a színészi alakítások közül nagyon, de nagyon magasan kiemelkedik Steve Carell, akit minimum Oscarra jelöltem volna ezért
kitűnő, élethű, zseniális
és persze ott van Christian Bale, korunk egyik legnagyobb színésze, aki basszus még azt is eljátssza, hogy forog az egyik szeme, a másik meg áll (igen, VALÓBAN ő CSINÁLTA ezt, nem műszem volt, nem effekt...)
kretén, de nem fullba nyomja, szóval, Oscar bácsi nála lehet, hogy gyün...
amúgy unatkozni nem lehet rajta - már csak azért sem, mert a karfát szorítva próbáltam fülelni, figyelni, hogy mindent értsek
de olyan nagyot nem durrant nálam
gondolom, hogy akik értették, azoknál igen :)
Petra, szubjektíven - ennyike

(Fotó: independent.co.uk)

(2016. február 7.)

Szólj hozzá

Christian Bale Leonardo DiCaprio Steve Carell A Wall Street farkasa Margot Robbie The Big Short A nagy dobás