2016. feb 21.

Carol / Carol (2015)

írta: Petra mozizik
Carol / Carol (2015)

carol-movie-reviews-2015.jpg

az utóbbi időben nagyon sok olyan film került a mozikba, amelyek a nők közötti szerelmet mutatják be - hol viccesen, hol ízlésesen, hol drámaian
a férfiak közötti homoszexuális viszony szerintem korábban teret kapott, mint ezek a mozik - pedig ez a téma is ugyanolyan fontos
(bár nincsenek leszbikus ismerőseim, csak homoszexuális férfiak, de szerintem a hölgyek egyetértenének ezzel...)
hirtelen eszembe jut a 'Chloe', 'A gyerekek jól vannak' (mindkettőben a zseniális Julianne Moore), a 'The Duke of Burgundy' és a sorozatok közül az 'Orange Is the New Black' - hogy csak egy párat említsek...
de ennél biztosan több is van
idén meg kijött 'A dán lány', ami részben ezt a kérdéskört is érinti, hiszen Gerda egyszer úgy szeretkezik a férjével (aki akkor már Lili - lelkiekben), hogy kéri, hagyja magán a női ruhát (ÉS a valóságban Gerda Wegener biszexuális, sőt, élete vége felé inkább leszbikus volt...)
most pedig itt a Carol
meseszép film
nem véletlen, hogy mindenhol tarolt, állva tapsoltak a kritikusok Cannes-ban
egy szerelem története, mellette pedig egy anyáé, aki nem akarja elveszíteni a gyermekét
az a "baj", hogy rögtön eszembe jut két olyan NŐI film, amelyben az utóbbi téma megjelent: 'A szüfrazsett' (ahol szintén a "másik", "fontosabb" ügy "győz" a gyerek felett) és 'A szoba', amelyben egy anya emberfeletti erejét láthatjuk
és azért "baj" mindez, mert mind a két film erősebb volt - nekem - mint a Carol
szóval az anyaság fronton azok viszik a pálmát
ha a szerelem kérdését vizsgáljuk (ami itt is győzedelmeskedik), akkor az rendben van
Cate Blanchett és Rooney Mara között állítólag azonnal megvolt a kémia, és kapásból a közös szexjelenettel kezdték
:)
na jóóóó, nem emiatt - de tényleg azt forgatták le először
mondjuk, ki tudna ellenállni Cate Blanchett-nek?! eszméletlen, amit csinál!
az, ahogyan végigvonul, ahogy viselkedik, kelleti magát
annyira zseniális színésznő! senki nem tudta volna ezt így eljátszani!
(hatalmas + pontok a stylistoknak - nem semmi a ruhatára)
mind a ketten szuperek, de nem véletlen, hogy őt jelölték a legjobb női Oscarra, míg Marát "csak" a mellékszerepre - HOLOTT, Rooney Mara többet van a vásznon, mint C. B.
vicces
sokak szerint amúgy nem kapja meg Cate - nehogy már 3 Oscarja legyen, mint Meryl Streep-nek (aki egy IKON, ezzel egyetértek)
pedig megérdemelné...
(zárójelben: szerintem Brie Larson kapja majd, és én is neki adnám... Cate-nek pedig lesz még díja, az 100%)
minden filmet, amelyben szerepel, beragyog és felhúz
amit pedig a Blue Jasmine-ben csinált, hát, az kész!
nem voltam a filmért annyira oda, de az ő alakítása földöntúli volt
szóval 2 nő kitűnő játéka - egyénileg és együtt is
nagyon jól működnek a vásznon
mégis - és most sokan megköveznek majd - olyan nagyon nem szippantott be
én nem álltam fel tapsolni :)
hehe, mondjuk, magyar sajtóvetítésen ilyet még amúgy sem láttam :P
szép, megmunkált, jól fényképezett film, de nem borított ki, nem ríkatott meg és mint látható, jóval a bemutató után ültem le írni róla, ami nem túl jó jel :(
mindenki agyon dicséri, úgyhogy tutira velem van a baj
nyugodtan nézzétek meg
viszont, ha engem kérdeztek, 100x inkább 'A szoba', mint ez...
(Fotó: bossy.it)
(2016. február 21.)
Szólj hozzá

Chloe Julianne Moore Meryl Streep Cate Blanchett Rooney Mara Brie Larson Orange Is the New Black Blue Jasmine A gyerekek jól vannak Carol A dán lány A szoba The Duke of Burgundy