2016. már 06.

Ave, Cézár! / Hail, Caesar! (2016)

írta: Petra mozizik
Ave, Cézár! / Hail, Caesar! (2016)

hail-caesar-official-tv-spot-2.jpg

nem tudom, ki hogy van vele, de nekem eddig nem alakul túl jól a Tűz Majom Éve...
filmes szempontból sem :(
Tarantinoért tűzbe tettem volna a kezem - mindeki azt mondta, hogy xar az 'Aljas nyolcas' - de én azt feleltem rá: "á, dehogy, biztos jó lesz..."
aztán megnéztem, és beláttam, hogy ezzel nem váltotta meg a világot
most u.így jártam a Coen tesók filmjével, az 'Ave, Cézár!' - ral is
erről ugyan nem hallottam annyi rosszat - de hozzáteszem: kerültem is minden előzetes véleményt
sőt! olyannyira bíztam bennük és a filmben, hogy egy kedves ismerősömet elvittem rá, meghívtam, mondván, lásson valami nagyon jót, nagyon vicceset
hiszen Coenék nem tévednek!
lehet, hogy hullanak az emberek náluk, kissé brutálisak, morbidak, kegyetlen fekete humoruk van, de ez, EZ a film kimondottan vicces lesz és nem is hal meg senki benne (egy ilyen filmjük volt eddig, az 'Inside Llewyn Davis')
hát, jól ráfáztunk!
ez a film nem vicces
zagyva - mármint nem érthetetlen, csak tele van dobálva kisebb jelenetekkel
igazából egy tisztelgés Hollywood és az '50-es évek előtt
kiragad hírességeket, az ő személyes sztorijaikat, ismert filmjeiket stb. és nekik állít emléket
miközben nézed, ezt persze nem tudod, csak sejtheted
de ha utánaolvas az ember, mindenki "megfelel" valakinek
hogy csak 1-2 példát mondjak:
George Clooney karaktere Kirk Douglas, Charlton Heston és Robert Taylor "egyvelege"
Channing Tatum pedig személyesen Gene Kelly...
mindenki VALAKI
így már picit több értelmet nyer a film
ezek a kis "betétek" szuperek
Scarlett Johansson vizes jelenete, Alden Ehrenreich (Hobie) western alakításai + a bálos jelenet (arról még majd ejtek pár szót... ;) <3 ), az újságíró testvérpár civakodása, C. Tatum matrózos zenés-táncos előadása, vagy az, ahogy Frances McDormand abban az 1 perces jelenetben majdnem megfullad :) (vicces, mint mindig)
mivel tele van kis sztorikkal és nagy sztárokkal (szinte minden szereplő hatalmas név!!), néha egy kicsit hiányérzetünk marad, hogy nem látunk valakit eleget/többet
pl. az említett Frances McDormand-ot és Jonah Hillt említeném meg - nekik 1-1 jelenetük van, pedig sokáig el tudtam volna nézni őket...
(J. H. iszonyatosan boldog volt, hogy Coenékkel dolgozhat együtt, imádja őket - hát, megkapta, egy jelenet erejéig... :P)
hogy miről is szól ez a film?
a kommunizmusról? Marxról és Engelsről (és itt most nem a kiskutyára célzok, akinek ez a neve...)? életekről? sorsokról? egy emberrablásról? Hollywoodról?
igen, kb. erről mind
ÍGY értettem, hogy zagyva
nincs 1 történet
talán George Clooney-é kiemelkedik egy kicsit, de az számomra sokkal kevésbé érdekes, mint pl. az, hogy Scarlett J. hogyan ment férjhez, vagy, szívesebben néztem volna még Alden Ehrenreichet
ki ez a srác?!?!?!
az egy dolog, hogy piszkosul jóképű, de mennyire jól játszik már! imádtam!
remélem, gyakran látjuk még a filmvásznon!
Channing Tatumot is kiemelném - ő az, aki az 'Aljas nyolcas'-ban és ebben a filmben is a "megmentő" számomra...
egy kis csillag a közhelyek tömegében :) :)
jó őt látni ilyen szerepekben és végre elhinni, hogy nem csak vetkőzni képes :) ;)
szomorú, hogy Dolph Lundgren kb. nem is szerepel - rengeteg jelenetét kivágták, állítólag idő hiányában...
hát, Coen tesók, vágtátok volna ki inkább azt a sok bugyuta filozofálást a házban és maradt volna ő benne - jó kis cameo lett volna...
Josh Brolint szerettem, de persze messze nem olyan alakítás (és szerep!) ez, mint a 'Nem vénnek való vidék'-ben...
viccek, poénok azért vannak - nem sok, és azok is nagyon elszórtan
de vannak...
és még egyszer: tele utalásokkal különböző filmekre és sztárokra
elég csak azt nézni, hogy a filmben forgatott film, vagyis az 'Ave, Cézár!' alcíme ez: 'A Tale of the Christ' - ez volt a 'Ben Hur' alcíme is...
elhulltanak legjobbjaink... :((
két kedvencem: Q. T. és a Coen tesók (ez igazából három...) megfeneklettek és Inarritu sem robbant akkorát, mint tavaly a 'Birdman'-nel (Oscar ide vagy oda...)
mi van itt? szűkös esztendő vár ránk?!
ha a 'Zoolander 2'-ben is csalódnom kell, én nem tudom mi lesz... grrr... :(
(Fotó: joblo.com)
(2016. március 6.)
Szólj hozzá

George Clooney Jonah Hill Channing Tatum Dolph Lundgren Quentin Tarantino Josh Brolin Frances McDormand Coen Alden Ehrenreich Ben Hur Nem vénnek való vidék Coen testvérek Zoolander 2 Aljas nyolcas Ave Cézár Hail Caesar