2017. júl 19.

Fargo (3. évad) / Fargo (season 3) (2017)

írta: Petra mozizik
Fargo (3. évad) / Fargo (season 3) (2017)

fargo-season-3-images-david-thewlis-goran-bogdan-andy-yu-600x400.jpg

folytatnám azt a szálat, amit a 'Fargo' 1. és 2. szériája kapcsán felvezettem a blogban...
egy ilyen 1. évad után nem hittem, hogy be lehet húzni egy JÓ 2. évadot - de nekik sikerült! és nem is akárhogyan!
u.ez volt bennem a 3. előtt is: kizárt, hogy ezt közel azonos szinten meg lehet csinálni
de ismét sikerült! ;)
kevés olyan sorozatot láttam, ahol 3 egymást követő évad ennyire jó, színvonalas, izgalmas, kidolgozott és ütős lett volna
OK, itt is lesznek problémáim, ahogy a 2. végén is voltak - de arról majd később!
kezdjük azzal, ami csodálatos! ;)
nos, a képen látható TEAM mindenképp :))
a 3 kedvenc karakterem
a magyaros nevű V. M. Varga annyira, de annyira gusztustalan, mint egy disznó! többször kavargott a gyomrom, míg néztem...
a folyamatos zabálása, a szájában való turkálás azzal az "izével" (ami nem hinném, hogy fogpiszkáló lenne :P), a hányások, a bögrés jelent (aki látta, tudja miről beszélek), és ehhez még csak hozzájön, hogy micsoda szemétláda + hidegvérű gyilkos
David Thewlis neve megjegyzendő ;)
(mondjuk, eddig is ismerhettük őt, ha más nem, Remus Lupin-ként a 'Harry Potter'-sorozatból; de számos filmben játszott már)
aztán ott van a 2 asszisztense: Yuri (Goran Bogdan) és Meemo (Andy Yu, aki Hong Kong-ban született)
főként a kis kínait bírtam :D
na, ők aztán mindent elintéznek
és egy pontig nem is tudja senki megállítani őket
aztán ott van még Michael Stuhlbarg is, mint csillagos 5-ös színész - ő alakítja Sy-t, Emmit üzleti partnerét
annyi remek megvillanása van!
közülük nekem kiemelkedik, amikor hazamegy a feleségéhez és elbőgi magát
azt hiszem, ott jön rá, hogy az üzletben nincs barátság :P :(
nem kéne kihagynom a főszereplőt, Ewan McGregort sem, ugye?!
azért húztam eddig, mert őt nem kedveltem annyira :(((
bocsiiiii
Emmit-ként szerintem borzalmas (főleg az a jelent, amikor bemegy a rendőrségre és bevallja az igazat... az konkrétan színészkedés! igen! nem színészet, hanem megpróbál színészkedni... egyáltalán nem hiteles! előad egy nagy monológot, ami szerintem (!!) pocsék)
kár, mert őt bírtam eddig
jó színésznek tartottam
amit Ray-ként alakít (mert ugye egy ikerpárt játszik - mondom ezt azoknak, akik MÉG nem látták a sorozatot...), az 2 fokkal jobb :P
valahogy a tesze-tosza karakretek jobban állnak neki
ami viszont csillagos ötös: a Péter és a farkas szál - a zenével, meg mindennel... és persze Billy Bob Thornton narrációjával
a kis androidos történet
az olyan cukiii
és tökéletesen passzol Gloria életéhez - ahogy ezt ő maga is észreveszi a végén
édes az az animáció!
a zenék természetesen most is eszméletlen jók - különösen az első pár részben
meg mondjuk bírtam az olyan kikacsintásokat is, mint az utalást 'A nagy Lebowski' bowlingos jelentére (bár itt kicsit szürreális...)
jöjjenek a faramuci részek (és biztosan nem jut majd minden az eszembe, hiszen mégis csak 10 részről beszélünk!)
SPOILER!
Ewan-t már említettem - nekem ő sajna nagy csalódás...
nem nagyon értem továbbá - az amúgy kitűnően játszó - Mary Elizabeth Winstead (mint Niki Swango) szálát onnantól, hogy "baleset" éri a rabszállító buszt...
konkrétan: onnan nekem Niki, az újdonsült "partnere" (a néma pasi), Yuri és Ray Wise (egy kis 'Twin Peaks' is belekeveredik, igen :)) sztori-szála full káosz
egyrészt: attól, hogy lenyeste Yuri fülét a balta (ami fájhatott, világos), hogyhogy nem kapja el őket?! mi a csudát csinál ő a bowling teremben? és mi lesz vele utána?
mégis MIKOR lesz Niki és a néma fiú ennyire jóban? értem én, hogy a zsarolás és a pénz miatt összeállnak, de miért nem szántak erre pár képkockát?!
együtt menekülnek, hullára lesérülnek, alig élnek, majd snitt... mind a ketten jól vannak, hipp-hopp felgyógyultak és mennek a pénzért
olyan elnagyolt az egész! :(
Ray Wise (szerepe szerint: Paul Marrane) egész lényét nem értem a filmben...
szóval ettől a résztől nekem katyvaszos az egész
mintha kimaradt volna pár rész, mintha ugrottunk volna az időben...
furi
Niki és Emmit "párbaja" sem ér sokat nekem
azt meg szintén nem vágom, hogy ez a szuperhekus, Gloria, hogyhogy nem néz körül a helyszínen... pl. megtalálatná Emmit összetört mobilját és abból máris kisakkozhatná, hogy nem az történt, amit hisznek, vagyis, hogy a zsaru lelőtte Nikit
Emmit kinyírása is "fölösleges"
túl sok a bosszú, túl sok a vér
értem én, hogy ez az a sorozat, ahol kb. mindenki meghal, de ez a 9. és 10. rész valahogy nem jött be
OK, a legvége persze szuper... ahogy várod, hogy nyíljon az ajtó - és sosem derül ki, hogy kimenti-e Varga-t valaki, vagy sem :)
az remek!
bocs, hogy így csapongtam :P
ezek az infók úgyis csak annak mondanak valamit, aki látta a sorozatot
viszont ha még nem láttátok: kezdjétek az elsővel, majd jöhet a 2. és végül megéri ezt is végignézni!
maximálisan odáig voltam érte!
alig vártam, hogy jöjjön a következő rész!
csak a vége... valahogy... ááá... nem is tudom... tettem volna bele dolgokat, meg ki is vettem volna belőle részeket...
viszont a Varga szál tökéletes ;)
(Fotó: denofgeek.com)
(2017. július 19.)
Szólj hozzá

sorozat series Harry Potter Ewan McGregor David Thewlis Twin Peaks Coen Fargo Ray Wise Mary Elizabeth Winstead Michael Stuhlbarg Coen testvérek A nagy Lebowski Fargo 3. évad Fargo season 3 Carrie Coon Goran Bogdan Andy Yu