2017. dec 22.

Star Wars: Az utolsó Jedik / Star Wars: The Last Jedi (2017)

írta: Petra mozizik
Star Wars: Az utolsó Jedik / Star Wars: The Last Jedi (2017)

star-wars.jpg

előre szólnék: ez a bejegyzés nem lesz spoiler-mentes, úgyhogy aki még nem látta 'Az utolsó Jedik' c. legfrissebb 'Star Wars'-részt, NE olvasson tovább!!!
+ hozzátenném, hogy lehet, hogy egy ponton 18+ - os lesz majd a tartalom... :D
én szóltam! :)
természetesen nagyon vártam már ezt a részt
nem vagyok AKKORA S. W.-fan, de annyira mindenképp, hogy ha kijön egy új rész, természetesen hatalmas érdeklődéssel várom...
nekem továbbra is az "original" trilógia a kedvencem ('77-ben születtem, mikor kijött az 1. rész)
az első 3-at nem kedveltem
viszont mind 'Az ébredő erő', mind a 'Rogue One' rendben volt
szerettem mindkettőt; írtam is róluk a blogban
nos, ehhez/ezekhez képest nekem ez a film sajnos elég nagy csalódás volt
azt nem mondanám, hogy rossz, vagy, hogy egyáltalán nem tetszett
de nekem nem volt benne történet
ahhoz képest, hogy 152 percben elég sok minden elfért volna... :P
sorry, hogy ezt kell mondjam... de tényleg így éreztem
a rendező, Rian Johnson így is sok mindent kivágott (3 óra fölött volt a nyersanyag...) - de ezek után frankón érdekelne, hogy MIKET vágott ki?! lehet, hogy azok közül érdemes lett volna valamit bent tartani...
azt hiszem, az sem túl jó jel, hogy magának Mark Hamill-nek sem tetszett (biztosan olvastátok...)
meg is mondta a rendezőnek :P
jó hír azoknak, akik hasonlóan látták a filmet, mint én, hogy NEM Johnson rendezi majd a 9. részt! yeah! :)
viszont, rossz hír, hogy adnak neki egy másik S. W.-trilógiát, ami valahogy beékelődik majd a sztoriba (mint a 'Rogue One')
"remek" :(
nézzük, hogy pontosan mi is volt a bajom!
nekem a sztori 3 szálon mozog:
1. Rey és Ben "viszonya" - ki álljon át a másik oldalra
2. Luke szerint nincs értelme a Jedi rendnek... aztán a végén meggondolja magát
3. az Ellenállás menekül az Első Rend elől - meglépnek, beérik őket, majd ismét menekülnek
nekem ez picit kevés... :(
egy 'Star Wars'-tól én bolygókat várok, vagy új galaxisokat, új szereplőket, új kalandokat
izgalmakat, sok-sok fénykardos verekedést (itt 1 (!!!!) van csak, az sem egy "igazi" küzdelem, hiszen Luke nincs is ott... :P), stb.
szerintem értitek...
nekem a legerősebb a filmben Rey és Ben (vagyis Kylo Ren) kapcsolata
szerintem remek
csak azt sajnáltam, hogy az egyik tényleg nem áll át a másik oldalra - mert úgy lenne értelme a folytatásnak
így fogalmam sincs, miről szól majd a 9. rész...
ami ebben a viszonyban tetszett: a szexuális töltet
és itt értünk el a 18+ - os tartalomhoz ;)
lehet, hogy ezt csak én láttam bele, de nekem durván ott van!!
nagyon, de nagyon szorítottam, hogy legyen valami köztük
konrtétan: szex... egy jó nagy "döngetés"... :))) (bocsi!!)
persze, vili, hogy ez nem az 'Elemi ösztön', de ütős volt köztük a vibrálás, a kémia
sajnálom, hogy ennek a huzavonának nem lett semmilyen értelmes kimenetele
Rey (Daisy Ridley) amúgy továbbra is hiteles - szeretem
Adam Driver azonban egy hatalmas pozitív változáson ment át az előző rész óta! szuper lett!
ott egy picsogó kis idióta volt, én egyáltalán nem láttam benne semmit; legkevésbé az erőt...
itt viszont ez megváltozott! piszkosul jól játszik
ez a srác egy jó színész, aki nem a mainstream-vonalból jön; nem sokan ismerték korábban
(idén én nagyon szerettem a 'Logan Lucky'-ban is)
és most, itt, ebben a filmben végre elhittem neki mindent
kicsit bele is estem, bevallom - és inkább a pasiba... nem a karakterébe, természetesen :)
Mark Hamill, mint Luke nekem mindig is a leggyengébb láncszem volt - bevallom...
nos, ebben a filmben igen hangsúlyos szerepet kap
és árnyalatnyival jobb, mint fiatal, tejfölszőke hajú tiniként... :)
a motivációját, hezitálását nem igen értettem
ne legyenek jedik, ne legyen erő, hagyjunk mindent, aztán amikor megjelenik Yoda (sajnos ez sem hatott meg, nekem nem "ütött be"), és felégeti a dolgokat, akkor ki van akadva
ne használjuk az erőt, mindenki menjen a búsba, hagyjatok egyedül meghalni... aztán végül mégis segít nekik
nem értettem
szerintem, aki igazán hisz valamiben, az 1 "rossz" tanítvány miatt nem adja fel az elveit
sőt! összeszedi magát és fellép ellene
mert felelősséget érez abban, hogy ő is "benne volt" a nevelésében
de persze nem biztos, hogy ezt mindenki így látja
az meg, hogy a végén kinyírják, leesik a kőről... az ott mi, kérem?!
elfogyott az erő?! WTF?!
komolyan nem értem
vagy egyszerűen ott öregedett meg annyira, hogy meghaljon?!
ezen nevetnem kell, bocsánat!
és akkor kapcsoljunk át rögtön Leia karakterére!
Carrie Fisher szuper, tündéri és jól játszik
sajnos tudjuk a szomorú tényt, hogy tavaly decemberben elhunyt :(
azt is tudjuk, hogy minden jelenetet felvettek vele - nem volt CGI sehol
ez mind OK
de 1 kérdésem azért maradt: ha most, ebben a részben nem hal meg (aminek persze örülünk), akkor ezt hogyan oldják majd meg a folytatásban?! 100 olyan lehetőség lehetett volna, ahol "kiírják" a filmből
mi lesz majd így?!
a dőlt betűk során egyszerűen kiírják, hogy Leia Organa sajnálatos módon elunyt?! :(
mert esküdöznek, hogy ott sem lesz CGI belőle!
fogalmam sincs, hogy oldják meg...
ha már halál... elítsük meg Kenny Bakert is (R2-D2) - ő is elhunyt :(
ebben a részben már nem ő volt a robot
amúgy R2-D2 nem fog szerepelni a következő részben, azt olvastam :(
a "gazdájával" együtt eltüntetik őt is...
sajnálom... hiába, BB8 az új kedvenc! (amit valahol meg is értek... csak nosztalgikus vagyok, na!)
Oscar Isaac szép, mint mindig és igazi lázadó; forr a vére
bírom a pasit és azt is, ahogy játszik - minden filmjében
nem nagyon értettem a végén azt a pillantást Rey és közte
most akkor őket hozzák majd össze?!
Finn összejön a kis távol-keleti csajjal, Rey meg vele?!
értem én, persze... de ha Rey és Finn nem lesznek egy pár, akkor Rey Kylo-val jöjjön össze, plíz!
amúgy is ezt szeretném... de megértem, hogy a Disney-nél annak szurkolnak, hogy a jó egy jóval essen szerelembe
grrr...
apropó Disney! azért ezen a filmen szerintem erősen érződik a hatásuk.. :(
elsősorban Chewbacca jeleneteiben
OK, cukik azok a kis madarak, és tudom, hogy kell valami a gyerekeknek is - de miért nem tettek bele több fénykard harcot?!
azt is szeretnék :))))
jaj, ez tényleg nagyon csöpögős volt nekem ide...
nem egy családi filmre ültem be, hanem egy sci-fi-re! :(
Benicio Del Toro egy fantasztikus színész
itt azonban az ő karakterét sem értettem
mármint értem, persze: aki többet fizet, oda áll - csak valahogyan olyan semmilyen volt
xarul lett megrajzolva a csávó, nem volt súlya
amikor elárulta őket, egy percig sem lepődtem meg... megvontam a vállamat, kb. :(
és ez nem jó
Domhnall Gleeson viszont továbbra is hasít, mint az előző részben! nagyon jó színész! érdemes rákeresni minden filmre, amiben játszik, mert baromi sok arca van...
órákig tudnék még regélni... így is sokat írtam (már fáj a kezem)
én sajna tényleg csalódtam ebben a moziban - a sztori miatt, a karakterek "furcsa" döntései, vagy döntésképtelensége miatt, és az izgalom HIÁNYA miatt is
semmin nem izgultam
kicsit sem :(
hát, most mit mondjak?! persze, elvileg várom az új részt 2 év múlva, de közben mégsem...
lehet, hogy csak "kinőttem" a 'Star Wars'-ból?! :(
 
* mivel mindenkit érdekel William és Harry szereplése, nos, egyelőre sajnos nem lehet megerősíteni, hogy az ő jeleneteik bent maradtak a filmben
ott voltak a forgatáson, az tuti
Daisy Ridley körbevitte őket
beöltöztek rohamosztagosnak (ha még így hívjuk őket...), sőt, valami olyat is olvastam, hogy egy liftes jelenetben lesznek - de nem volt liftes jelenet
szóval, még nem tudni, bent vannak-e, vagy sem (aztán ez lehet, hogy napokon belül kiderül...)
ami viszont tuti, hogy Tom Hardy igen, ő benne van a filmben, ő is rohamosztagos valahol... :)
(Fotó: fact.co.uk)
(2017. december 22.)
Szólj hozzá

Star Wars Tom Hardy Harry herceg Oscar Isaac William herceg Benicio Del Toro Mark Hamill Carrie Fisher Rian Johnson Peter Mayhew Domhnall Gleeson Adam Driver John Boyega Elemi ösztön Daisy Ridley Kenny Baker Az ébredő erő Rogue One: A Star Wars Story Logan Lucky Star Wars: The Last Jedi Az utolsó Jedik Star Wars: Az utolsó Jedik