2018. már 25.

Dzsungel / Jungle (2017)

írta: Petra mozizik
Dzsungel / Jungle (2017)

bolivia-jungle-movie-with-daniel-radcliffe-and-crew-photo-courtesy-of-chalalan-3.jpg

anno, mikor ez a film ment a moziban, nem mentem el rá; olyan nagyon nem hatott meg
a minap belefutottam a TV-ben és megnéztem
háát, felettébb érdekes, de azért nem húznám le teljesen (ami nálam nagy szó, tudom :))
nekem úgy tűnik, tele van túlzásokkal
persze, hitelesen akkor mondhatnám ezt, ha elolvastam volna Yossi Ghinsberg könyvét, a Jungle: A Harrowing True Story of Survival-t (nem tudom, magyarul megjelent-e)
(btw: a fotón ő van Daniellel)
vagy akkor, ha túléltem volna egy ilyen dzsungel-túrát :P
nem, nem, köszönöm
nem szeretném kipróbálni
sőt, a dzsungelbe sem szeretnék menni...
nekem túl sok olyan dolog él és mozog ott, amikkel nem akarok találkozni
az meg, hogy egy éjszakát töltsek ott - kizárt! :)
úgy a szélén elsétálgatnék... szigorúan felügyelettel :)
no, de vissza a filmre!
a sztori igaz: 3 srác és 1 kísérő a dzsungelben, a '80-as években
a film első "része" (szerintem kb. a fele) rettenetesen hosszú és elnyújtott
az róluk szól, meg a happy times-ról
hogy minden szép és jó
izgi növények és állatok, az esőerdő mélyén élő boldog törzsek, vidáman játszadozó kisgyerekek
Karl (Thomas Kretschmann), a kísérő személye ugyan gyanús, némi kételyt ébreszt a 3 srácban is, aztán valahogy mégis csak úgy tűnik, hogy jó fej, ismeri az erdőt, lehet bízni benne
az, ahogy a trailer felvezeti, hogy ez micsoda horror (a rendező: Greg McLean, a horror-veterán), meg hogy a vezetőjük HIRTELEN magukra hagyja őket - ez egyszerűen nem igaz
senki nem hagyja őket sehol
1 ponton szétválnak: Karl és a sérült lábú, bicegő Marcus visszafordul, a rövidebb utat választja, míg főszereplőnk, Yossi (Daniel Radcliffe) és Kevin (Alex Russell) pedig a hosszabb, veszélyesebb utat, vagyis a folyót választja, hogy úgy jussanak el egy faluba
még egyszer mondom, Karlnak van 1-2 fura húzása, vagy megjegyzése, de azért annyira nem tűnik gyanúsnak... és a film végefőcíménél derül csak ki, hogy ő és Marcus "eltűntek"...
őket nem látjuk, nem tudunk felőlük
akár meg is halhattak mindketten
vagy Karl kinyírta Marcust, ő meg felszívódott
passz
sosem derül ki (a valóságban sem derült ki...)
mindenesetre ez ott arcbavágott és megdöbbentett
mi a folytatásban Y és K (Kevin) kalandjait követjük, akik persze - ahogy azt Karl előrejelezte - "megszívják" a folyón, nem szállnak le idejében a tákolt tutajról, az pedig a vízbe borul
K kiúszik, Y pedig sodródik, elveszti a csomagokat, majdnem meghal
a film 2. fele az ő szenvedéseiről szól, kvázi, mint egy kamara-dráma
Daniel Radcliffe sajnos nem jut el Leo Oscart-érő 'A visszatérő' szintjére
meg sem közelíti azt :(
nekem ő Harry Potter marad; egy gyönge, vérszegény változatban
pedig minden megesik vele, ami megeshet: kígyót öl, hogy ehessen, madártojásokból nyersen kiszippantja a kis bébi-fiókákat (a gyomrom kifordult!! beeee :P), elzavar egy párducot az öngyújtója segítségével, kimenekül egy süppedős, őt teljesen elnyelő mocsárból, stb,
hoppá! igen! honnan volt öngyújtója?!
képzeljétek! olyan szerencséje (???) volt, hogy a csomagját 1 napos késéssel (!!!) arra vitte a víz, ő meg kihúzta a folyóból
lehet, hogy van ekkora véletlen, de arra tippelnék, hogy ez azért erős filmes túlzás volt
hihetetlen, hogy a hátizsák (ami könnyebb nála) csak 1 nap múlva zubogott le a folyón...
Yossi megőrülési-, bekkattanási jelenetei szerintem a legrosszabbak az egész filmben - de ez lehet, hogy csak nekem volt ennyire nézhetetlen
a másik, kedvenc "hihetetlen" történetem az, ahogy K végülis megtalálja
ne már! pont ott kötnek ki!
Y kirakja az Y betűt a partra bambuszból, majd tök messze fekszik le attól meghalni...
ájjj...
logikátlan az egész
az ő kis túlélés-története nekem olyan, mint egy rossz álom
persze, tutira be lehet kattanni, meg lehet halni (éhen biztosan...), de ez a szenvedés...
szenvedés volt nézni is
tényleg el kéne olvasnom a könyvet, mert lehet, hogy így volt
sőt, olvastam olyat is, amit kihagytak, mert az még durvább és gusztustalanabb volt
nem vitatkozom az alkotókkal
legyen így
amit javítani lehetett volna: a film hossza, az, hogy Karlt sokkal veszélyesebbnek állítják be, vagy utalnak rá, hogy velük mi történt, illetve szívesen bele-belenéztem volna abba is, hogy Kevinnel mi történt közben, ő hogyan jutott el odáig, ahol végül rátaláltak
egynek okés volt, túl lehet élni és dicséretes, hogy egy 2017-es filmet lead a TV, de valszeg' nem volt túl drága :))
D. R.-nek pedig erősen javasolnám, hogy sürgősen térjen vissza a varázspálcájához! :D :)
(Fotó: adventure.com)
(2018. március 25.)
Szólj hozzá

Jungle Harry Potter Daniel Radcliffe Leonardo DiCaprio Dzsungel The Revenant Leo Alex Russell Thomas Kretschmann A visszatérő Greg McLean Yossi Ghinsberg Joel Jackson