2019. már 24.

Marvel Kapitány / Captain Marvel (2019)

írta: Petra mozizik
Marvel Kapitány / Captain Marvel (2019)

uploads_2fcard_2fimage_2f940704_2f8f522359-77c4-4fe0-b5e6-959c585e9dea_jpg_2f950x534_filters_3aquality_2890_29.jpg

igen vegyes érzésekkel ültem be a 'Marvel Kapitány'-ra
volt sok pro és sok kontra is
a pro oldalon:
hatalmas Marvel-fan vagyok - ezt gondolom, mondanom sem kell...
pár drága kollégámtól kaptam egy csodaszép, napraforgósárga, egyedi, csakis nekem készített Ms. Marvel-pólót - márpedig: a név kötelez ;)
meg eleve: végre itt az első IGAZI Marvel-hősnő (eddig is voltak már nők és csajok, de ő az, aki először kapott KÜLÖN filmet)
mindenképp illő volt látnom
a kontra oldalon:
sajnos igen uncsinak és jelentéktelennek találtam a trailert
továbbá, akartlanul, de elém úszott 1-2 olyan főcím, ami azt sejtette, hogy nem túl erős a film
ehhez képest (vagy épp emiatt?!) kellemesen csalódtam
igazán nem volt rossz
OK, nem olyan izgi és akciódús, mint mondjuk egy 'Vasember'-film és a humor sem annyira domináns, mint mondjuk a 'Thor'-ban vagy 'A galaxis őrzői'-ben
de egynek elmegy
OK, de ki is Marvel Kapitány?
van itt elég sok kavarc és csak remélem, hogy én jól olvastam utána :P
a Marvel-univerzumban 8 Captain Marvel szerepel - ebben a filmben rögtön 3 is
Mar-Vell, aki egy kree kém; a Földön (C-53) dolgozik és nem mellékese pasi (itt NŐ - de erről az erős feminista-vonalról még lesz szó...); ő alkotja meg a Tesseract-ot is (amit láthattunk már pár Marvel-filmben)
az ő pilótája Carol Danvers (100% human), aki egy robbanás hatására (másképp történt a képregényben, mint itt, a filmben) szupererőre tesz szert (ő az Infinity Stone-ból) - a kreek magukkal viszik a bolygójukra és azt hiszi magáról, hogy ő is kree
nem emlékszik a múltjára, csak villanásai vannak
1977-2012 között Ms. Marvel néven futott a képregényekben, majd utána lett Marvel Kapitány
de itt van Monica Rambeau (Akira Akbar) is (Carol D. pilótatársának kislánya - aki a TOP kedvenc szereplőm a filmben!!), aki egy rövid időre (nem most, később, a jövőben) szintén M. K. lesz
(a képregényben ez is teljesen máshogy van - sok mindent megváltoztattak...)
rajtuk kívül is sok Marvel Kapitány volt még - nem véletlen, hogy picit nehéz ezt befogadni
sokan mondják, hogy ez egy eredet-film
ez csak részben igaz
hiszen megismerhetjük Carol D-t, vagyis kree nevén Vers-t, aki ugye M. K. lesz (bár ezt a nevet/megszólítást egyáltalán nem használják rá a filmben és csak a legvégén írják ki - ergo: nincs főcím), viszont 1 ponton csatlakozunk be az életébe (1995), amikor már kree harcos, aki elindul egy küldetésre
szóval nem a kezdetektől nézzük végig az életét - csak villanásokból derül ki, hogy ki ő
nekem ez a film sokkal inkább előzény-film a sokak (köztük általam is) által nagyon várt 'Avangers: Endgame'-hez
MUSZÁJ volt elkészíteniük, hiszen Fury a korábbi 'Avangers'-film végén M. K.-nak küldte ki a jelet
vagyis ildomos volt megismerni azt, aki majd megmenti a halott(nak hitt?!) szuperhősöket és az emberiség felét
ebből a filmből kiderül, hogy a fiatal (digitálisan visszafiatalították) Fury hogyan ismeri meg M. K.-t, hogyan lesznek barátok, Fury hogyan vesztíti el az egyik szemét, illetve, hogy mi is ez a bizonyos készülék (csipogó), amin végső elkeseredésében hívja M. K.-t
el kellett készülnie
és tényleg nem lett bántóan rossz :D
(hahaha... ahogy én dicsérek, nem dicsér úgy senki ;))
mire is utaltam akkor, amikor a feminizmust emlegettem?!
mondtam, hogy ez az első egész estés NŐI főszereplős Marvel-mozi (21 filmből...)
Mar-Vell itt nő; a képregényben ff.
rengeteg nő írta a sztorit (de van köztük pasi is)
nő szerezte a zenéjét (Pinar Toprak) - először egy MCU-filmben!!
a rendezők közül az egyik nő - ilyen sem volt még soha (Anna Boden)
hogy ez jó-e, vagy sem?!
nem tudom
nem vagyok feminista, azt pedig végképp nem értem, hogy M. K.-nak (vagy anno Carolnak) miért nem volt/nincs pasija, szerelme?!
még csak utalás sincs rá... :(
abból a szempontból viszont szuper, hogy 20 film után végre úgy érezték, hogy egynek legyen már NŐI főszereplője :D
(ha már a DC ezt meglépte a 'Wonder Woman'-nel)
a film Nőnapon debütált, a Vodafone csajos-kampányával pedig olyan durván megtolták a film PR-ját, hogy rég láttam már ekkora húzást
bravó! well done!
nem ez életem filmje, de azért vannak benne nagyon szerethető részek
a kislányt már említettem - nemcsak szép, hanem cuki is - belevaló a karaktere
természetes, hogy a cica is tündéri (4 profi, "színész"-cica játszotta el :))
szegény Brie L. allergiás a macskákra, úgyhogy az ő jeleneteiben Goose egy digitális macska volt
Goose, igen (Top Gun); a képregényben azonban Chewie ('Star Wars') volt
iszonyatosan jó a Soundtrack - csupa menő '90-es sláger
ja, és sok-sok női előadó (+1 feminista húzás)
az, hogy a kedvenc Garbage-om (ez egy együttes... annak, aki nem ismerné őket :P) egyik dala felcsendül majd egy 'Marvel'-filmben... sosem hittem volna!
majdnem besírtam :)
Fury is okés
és hogy milyen Brie Larson M. K.-ként?
azt hiszem, erre a kérdésre a legnehezebb válaszolni
igazából egy tökös, belevaló csaj - vagyis a karakter jól van megrajzolva
de Brie nekem nem túl erős
fájó, de nem mindig hiteles
nem látom benne a szuperhőst
nagyon sok színésznő neve felmerült - így, látatlanban nem mondhatom, hogy bármelyikük jobb lett volna, mégis, Natalie Dormert pl. jobban el tudtam volna képzelni... benne érzem az erőt
Brie picit jelentéktelen
edzett, készült ezerrel, meg mégis csak egy Oscar-díjas színésznőről van szó, de valahogy mégsem adja (pestiesen fogalamzva :P)
legvégül és egyáltalán nem utolsósorban szeretném kiemelni, hogy mennyire imádtam a Stan Lee-megemlékezést a film elején, a Marvel-hősök (betűk) között + a kis jelenetét is a vonaton <3
amit olvas és mormol, az Kevin Smith rendező Mallrats c. filmjének forgatókönyve (K. S. nagy Marvel- ÉS képregény-rajongó, mint tudjuk)
jó hír, hogy az 'Endgame'-ben is benne lesz még ;)
(azt felvették a halála előtt)
az end-credits pedig az egyik legviccesebb, amit valaha láttam :D
nem mond sokat, de baromi vicces (és némileg gusztustalan is)
 
(Fotó: mashable.com)
(2019. március 24.)
Szólj hozzá

Star Wars Jude Law DC Kevin Smith Stan Lee Marvel Garbage Bosszúállók Samuel L. Jackson Thor Vasember Avangers Wonder Woman Annette Bening Top Gun Brie Larson Ben Mendelsohn Natalie Dormer Fury A galaxis őrzői Mallrats Captain Marvel Anna Boden Marvel Kapitány Pinar Toprak Monica Rambeau Akira Akbar Ms. Marvel Avangers: Endgame