2019. aug 29.

Eufória (1. évad) / Euphoria (season 1) (2019)

írta: Petra mozizik
Eufória (1. évad) / Euphoria (season 1) (2019)

gn-gift_guide_variable_c.jpg

FIGYELEM! 18+-os téma vagy tartalom! kiskorúaknak nem ajánlott...
manapság, amikor kb. minden második hír arról szól, hogy kinek az adatait lopták el, milyen fiókokat törtek fel vagy miket hackeltek meg a hackerek...
manapság, amikor szerintem egy szülő sem érezheti úgy, hogy MINDENT megtett a gyermeke biztonsága érdekében, hogy ő jól nevelte, mindenre felhívta a figyelmét, mindenről nyíltan beszélt vele...
manapság, amikor minden tini a neten lóg és a legtöbb szülő számára egy hatalmas homály, hogy pontosan mit is csinál ott (és mennyi ideig és kivel)...
manapság, amikor nem csak "élőben" bántanak emberek szavakkal és tettekkel, hanem erre SZÜLETETT egy új tér/helyszín is...
akkor azt érzem, hogy NAGYON IS szükség van egy ilyen (és még sok-sok ehhez hasonló) sorozatra
(+ filmre - utóbbira remek példa a ’Searching’, amiről én is írtam a blogon)
erről nem lehet eleget beszélni
szóval: létjogosultság – pipa
ennek ellenére, mégis azt érzem, hogy a sorozat eléggé durván túlzó
olyan értelemben, hogy azért nem minden tini éli így az életét
és nem mindenkinek ennyire rossz a családi háttere, a sorsa
vili, van ilyen, sok is, talán az USA-ban még több (?! passz…), de nekem picit átestek a ló túloldalára
a sorozatban kb. van 2-3 ember, aki viszonylag normális – velük nem is nagyon foglalkozunk
OK, megértem, hogy érdekesebb bemutatni a folyton ivó és drogozó tiniket, de itt mindenkinek extrém sok baja van: magával és a világgal is
vagyis mindenki többszörösen „hátrányos helyzetű” (értsétek ezt jól, a fentiek alapján)
a másik oldalon viszont nem mindenre térünk ki eléggé mélyen, érzékletesen
ebből a legmarkánsabb példa Jules (Hunter Schafer – róla még lesz szó bőven ;)) transgender „helyzete” (de rossz szó ez erre… viszont nem is állapot…)
ebbe sokkal jobban belemehettek volna, mert kb. 1-2 ponton utalnak erre, vagy LÁTOD, hogy „valami” van a bugyijában…khm… de sokkal inkább meg kellett volna ezt jeleníteni
a lelki oldalát is
de pl. érdekelt volna a 2 drogdíler srác története is (lehet, hogy majd a 2. évadban – mert lesz ;))
az azonban vitán felül áll, hogy a sorozat nagyon jó, behúz, beszippant, nem tudod abbahagyni a nézését és hogy kitűnő a forgatókönyv (egy izraeli sorozatot forgattak újra az amcsik)
az ötletgazda, Sam Levinson a saját drogos élményeit is beleszőtte Rue történetébe, a producer pedig a kanadai rapper, Drake volt (btw: minden egyes rész egy rapdal címe… és amúgy BITANG JÓ a zene!!! nekem nem ez a kedvenc sítlusom, de basszus, volt olyan dal, amire rágugliztam, annyira bejött)
vagyis a „szex, drugs and rock’n’roll” helyett itt a „sex, drugs and RAP” dominál :D
amellett, hogy bemutatja az internet legsötétebb bugyrait (ha nem is tér ki minden mai netes problémára vagy zaklatási módra), a tinik vad életét (az említett szex, pia, nem kívánt terhesség stb.), a kallódó felnőtteket és gyerekeket, valahogy az a benyomásod, hogy itt MINDENKI 1 dologra vágyik igazán: szeretetre
és ezzel most nem akarom elvenni Oravetz Nóra kenyerét
nem mondtam olyan extrán sokat
ki ne vágyna erre?! ez alap
erről szól a mai világunk (és nem csak a tiniké): mindenki törődésre, figyelemre vágyik, VALÓDI kommunikációra, IGAZI beszélgetésekre, mégsem teszi félre a nyamvas telefonját, mégis azt nyomogatja, nem figyel arra, aki vele szemben ül
tisztelet a kivételnek, természetesen
én mindennél többre értékelem a saját életemben, hogy olyan barátaim, haverjaim vannak, akikkel 4-5 órákat beszélgetünk, anélkül, hogy bárki is a telójához nyúlna
de én egy dínó vagyok, ezt tudom
nekem nem fontos az, hogy reggel tudjam, ki merre van, mit csinál, milyen kávét iszik, hanem csak annyi, hogy ha felhúzom a redőnyt, lássam, hogy még MEGVAN a világ körülöttem, zajlik az élet, esetleg süt a nap – na, az már eleve egy plusz
ez a téma mindig is szélsőséges lesz, mert míg indulatokat vált ki egyesekből, mások állítják: nem szabad lemaradni, tilos kimaradni belőle
szerintem meg egyszerűen csak jól kell használni, egészséges mennyiségben
mert vannak hatalmas előnyei (minden elérhető, minden pörög, minden a kezedben van), de nehogy már egy fotón lévő kávé (amit valaki épp posztolt) többet érjen, mint az, amikor TE ülsz le valakivel egy jó kávéra (és még csak eszedbe sem jut, hogy lefotózd :D)
visszatérve magára a sorozatra… kicsit elkalandoztam, bocsi :P
tényleg jó, jók a karakterek, izgalmas, fordulatos
egy csomószor van, hogy számítasz valamire, de mégsem az lesz (én sok esetben sokkal rosszabbra számítottam, mint ami történt…)
az énekes-színésznő, Zendaya (’A legnagyobb showman’) csodálatosan játszik, jól hozza az addict figurát
viszont még nála is jobb a Julest alakító Hunter Schafer, akinek ez az első filmes szerepe
beragyogja a vásznat, de komolyan
mondjuk a karaktere is eleve olyan
a főleg modellkét és művészként (festeget) ismert fiatal lányt az Instán (a sors fintora ;)) találták meg és úgy hívták be egy meghallgatásra; nem mellékesen ő maga is transgender (ami biztosan sokat nyomott a latba a kiválasztás során…)
fogunk még róla hallani, az tuti
számomra a leggázabb karakter Nate volt (Jacob Elordi), mármint nem játszott rosszul, csak nekem ő érthetetlen (bár a földön fetrengő, dühös jelenete az ütött)
az egész lénye, a döntései
szerintem túl sokat pakoltak bele 1 karakterbe
illetve aki picit még hiteltelen, ő Kat (Barbie Ferreira) – nagggyon bírtam a csajt (ki nem?!), de nehezen hiszem el, hogy ő (az alkatával, jellemével) a menő csajok bandájával lógna együtt (vagy túl sztereotíp lennék?!) + hogy egy hatalmas internet-domina válna belőle
nekem sokkal hitelesebb lett volna, ha egy szorongó, bulémiás csajt láttam volna a képernyőn
de persze alakulhat így is az élete… nem tudom…
top kedvenc figura Jules mellett Fezco és az öccse (hahaha, döbbenet a kiscsávó)
Sydney Sweeney (Cassie) szépsége pedig már szinte sokkoló – de mondjuk ezt meg is kapja a karaktere is… (szépnek lenni is átok?!)
sokszor összefoglaltam már, de megteszem még 1x, utoljára (mivel sokat csapongtam – szokás szerint): a sorozat jó, nagyon ajánlom, KELL ilyen, behúzott
érdekel, mi lesz a szereplőkkel, de sok helyen nekem vagy túl sokat adtak (túlzó volt pl. a rengeteg alkesz szülő; az utolsó jelenet pedig katasztrófa és nagyon nem illett oda… csak azért, hogy Z. énekelhessen?! ne mááá’… illetve bizonyos fan-teóriák szerint túladagolta magát és ez haláltánc volt...) vagy túl keveset (bizonyos fontos karakterek jellemrajza)
de nagyon-nagyon szerettem
és el sem tudom képzelni, milyen lehet ezt egy szülő szemével végignézni…
horror, I guess
anyukák, apukák, baromian vigyázzatok a gyerekeitekre és muszáj ezekről a dolgokról beszélgetni velük… sokat, sokat, sokat!
mert lehet, hogy ők JÓ gyerekek, de simán érheti őket olyan hatás, ami miatt belekerülnek valami xarba :(
vigyázzatok rájuk nagyon!! <3
(Fotó: thrillist.com)
(2019. augusztus 29.)
Szólj hozzá

sorozat series Drake Euphoria Zendaya Keresés Eufória Oravetz Nóra Searching A legnagyobb showman Sydney Sweeney Sam Levinson Jacob Elordi Hunter Schafer Angus Cloud Barbie Ferreira Javon Walton