2019. dec 08.

Pénzmosó / The Laundromat (2019)

írta: Petra mozizik
Pénzmosó / The Laundromat (2019)

2019-08-28-1-4-781x441.jpg

a 'The Laundromat' című filmet Meryl Streep miatt néztem meg
igazából nem sokat tudtam róla, de nem is baj
lehet, hogy a témája elriasztott volna
az is csak végén derült ki számomra, hogy egy Steven Soderbergh-filmet láttam :D
ENNYIRE nem néztem utána :P
Merylről viszont olvastam, hogy szuper benne és valszeg' Oscar-jelölést kap (ezért is... mint kb. minden filmjéért :D), úgyhogy nem akartam kihagyni
+ a trailer is tetszett
apropó, előzetes! azért szerintem gáz, hogy ezt a filmet Sharon Stone és David Schwimmer nevével IS reklámozzák (OK, nem ők a húzónevek…), ugyanis a művésznőnek van egy 3-4 soros, 2 perces jelenete, Rossnak (:P) pedig kb. 2x2 perce
az viszont tény, hogy Gary Oldman és Antonio Banderas remekelnek - különösen Oldman <3
no, de mi is ez a film?!
a Panama-papírokról (Panama-aktákról) szól, illetve azok kiszivárogtatásáról (az mondjuk csak a végén van)
bemutatja – 3 különálló történetszálon keresztül -, hogy hogyan trükközött Jürgen Mossack (Oldman) és Ramón Fonseca (Banderas); vagyis hogyan hoztak létre milliónyi offshore céget a világ különböző pontjain, kis szigeteken, Panamában, stb. – és ezzel szépen kikerülték/megúszták az adózást
ennél többet ne várjatok tőlem; nem vagyok üzleti szakember, így is örültem, hogy sikerült felfognom valamit (angolul néztem)
a film alatt 2 másik mozi erősen előjött bennem:
1. ’A Wall Street farkasa’ – a stílusa (4. fal áttörése), a humora miatt – vagyis, a bűnőzök vicces, szinte már cuki emberek, akik elmesélik, miket és hogyan csinálnak
mint egy burleszkben
az ő jeleneteik mind nagyon-nagyon viccesek
egyszerűen nem tudsz rájuk haragudni (ahogy Leóra sem a W. S.-ben…)
2. ’A nagy dobás’ – az is a pénzről, a pénzmozgásokról szól és ott is kb. csak egy részét értettem a filmnek
illetve, természetesen a Soderbergh-filmekre is emlékeztetnek (Ocean's-széria)
a film alapjául Jake Bernstein könyve szolgált és S. S. mester vagy 3 évig dolgozott rajta
a 2 rosszcsont főszereplő (akik még élnek és virulnak) meg akarta fúrni a filmet (mármint a Netflix premiert), de nem jött össze nekik…
illetve a panamai kormány is kézzel-lábbal tiltakozott ellene, mondván: nem tesz jót az ország imidzsének :P
maguk a kritikák sem túl jók a filmről, ugyanis szerintük el van vicceskedve a téma + nem eléggé átlátható maga az ügy
ezzel egyet kell értenem
a vicceskedést én bírtam, mert Oldman és Banderas egyszerűen lubcikolnak a szerepeikben
viszont az tény, hogy azzal, hogy 3 sztorit bemutat, nem áll össze teljesen a nagy kép
világos, hogy a Merly Streep-szál a legerősebb és a legkidolgozottabb, de arra nem tudok magyarázatot adni, hogy miért játszott dupla szerepet
SPOILER!
Gyerekek! esküszöm, hogy nekem nem volt levágós, hogy Streep játssza Elenát is
csak 1 ponton (nem a végén, annál azért előbb)
döbbenet nagy!!! :D :D :D
az látható volt, hogy az Elenát alakító nő parókát hord – nagyon feltűnő és természetellenes volt
de azt hittem, hogy van egy színésznő, aki így néz ki
figyi, ez nem minden: most jön a java!!
amikor néztem Elenát, az volt bennem, hogy „basszus, ez a nő jobban játszik, mint Meryl Streep”
esküszöm!!!
hahaha :)
azt hiszem, EZ az igazi színészi nagyság! amikor annyira jól játszol, hogy magadat is lejátszod a vászonról :D
mentségemre legyen mondva, hogy a színésznő legjobb barátnője sem ismerte fel őt a színfalak mögött Elenaként (true story!)
a 2 pasi és Meryl a dupla szerepben viszik a hátukon a filmet
a vége pedig egy ’cry for help’, egy felszólítás, egy politikai kiáltvány, hogy állítsuk meg mindezt, hiszen jelenleg is millió ilyen vállalat „tevékenykedik” világszerte :(
az, ahogy Meryl felveszi a végén a Szabadság-szobor pózt, az zseniális
összességében szerintem a vicc-faktor miatt érdemes megnézni, de tény, hogy (csak) ebből a filmből nem fogod megérteni, mi is volt ez a botrány
vannak azért drámai, húsbavágó részek is: pl. a hajóbaleset (ami most, pár hónappal a Hableány-tragédia után szörnyű látványt nyújt…), illetve a műtétek, a szervkereskedelem (Kína) sem túl guszta :P
a trailer picit félrevisz, de a sok-sok negatív kritika ellenére szerintem jó és van üzenete
ha nem is lett olyan, mint a ’Wall Street’, vagy a ’The Big Short’, de Meryl duplázása (jóóóó, ha szigorúan vesszük, akkor triplázása, hiszen a film végén önmaga lesz) valami fanasztikus, illetve nekem tetszett az, hogy ilyen teátrálisan, mint valami színjátékot (háttérrel, kellékekkel) mutatták be a 2 pasi kifelé dumálásait
hiszen, ha belegondolunk: nekik ez csak színház volt…
egy darab, amit ők rendeztek
csak nem a saját nevük alatt :P
(Fotó: latestly.com)
(2019. december 8.)
Szólj hozzá

Antonio Banderas Leonardo DiCaprio Sharon Stone Steven Soderbergh Leo Meryl Streep Gary Oldman David Schwimmer A Wall Street farkasa The Big Short A nagy dobás Oceans The Wolf of the Wall Street Pénzmosó The Laundromat Jürgen Mossack Ramón Fonseca Jake Bernstein