2019. dec 20.

Castle Rock (2. évad) / Castle Rock (season 2) (2019)

írta: Petra mozizik
Castle Rock (2. évad) / Castle Rock (season 2) (2019)

266992d0-1007-11ea-9e9e-43bd7102adb2_800_420.jpeg

mindenki tudja, hogy imádom Stephen Kinget
azt nem mondom, hogy mindent olvastam tőle, de a régi klasszikusokat igen
sőt, többször is
tiniként örömmel forgattam ezeket a könyveket
(OK, mást is olvastam azért, de tény, hogy eléggé meghatározóak voltak számomra)
nincs bajom a horrorral sem, mégis, a legjobban azt szeretem, AHOGYAN mesél
ahogyan alakít 1-1 történetet
a karaktereit, a misztikumot
ja, és azt, hogy a szereplői a legtöbbször a kocsiban rádióznak és valamilyen jó kis rock csatornát hallgatnak
benne pedig sok-sok-soook Creedence C. R. szól – akik hatalmas kedvenceim
mondhatni, hogy apukám révén rajtuk nőttem fel
(no meg a Beatlesen, a Doorson és a Led Zeppelinen <3)
de vissza a sorozathoz!
minden King-feldolgozásnak örülök, mert a regényei filmre kiáltanak
a sorozat hírére meg eleve tapsoltam
az elsőt alaposan kiveséztem – itt, a blogon megtaláljátok
nagyon tetszett, de azért volt benne kavarc bőven
eléggé a mélyére ástam, elemeztem, fejtegettem – ebbe most nem mennék bele
olvassátok el!
és erre érkezett a 2. évad…
bármit is hittem az 1. végén, vagy bármit is sugalltak, fejtegettek a rajongók – NEM az történt
vagyis nem a fiatal Torrance-lány sztorija bontakozik itt ki, HANEM:
Annie Wilkes története, aki KICSODA??? NA KI??
a nőci a ’Tortúra’ (’Misery’) c. könyvből/filmből
a könyv is, a film is TOP
Kathy Bates alakítása betegesen jó
félelmetes
és ajánlom a színpadi verziót is Kasszás Erzsivel (Balázs Andrea) és Árpa Attilával – Andi hatalmasat játszik
itt Annie történetét láthatjuk, de nem jutunk el a ’Tortúra’ c. filmig
azért vannak utalások (pl. itt is van egy kikötözött pasi, aki esetében olyan hatalmas baltát/kalapácsot fog, mint a filmben :P de itt nem üt a lábára…)
és persze a film végén elkezd rajongani Paul Sheldon könyveiért…
de maga a sorozat NEM erről szól
az első két rész annyira, de annyira izgalmas és zseniális volt, hogy abban bíztam: ilyen lesz végig
nem ez történt, sajnos
egy azonban biztos: Lizzy Caplan eszméletlenül jó! végig! egy beteg, megbomlott elme, aki azért egy eléggé „nehezített” környezetből érkezik, azt lássuk be
az apja, a tanárnője (aki később az apja szeretője, felesége lesz és egyben Annie mostohaanyja – mondjuk, azt már „nem hagyja”…), az anyja… a mostohatesója (a kisbaba)
jesszus, miket él át!
az ő sztorija nagyon fel van építve
de mellette fut egy másik szál is: Pop Merrillről (Tim Robbins), 2 fiúról, akiket nevel (a tesója gyerekei) és 2 másik, örökbefogadott gyerekről (Nadia, Abdi), akiket egy háborús övezetből mentett ki (aztán kiderül az is, hogy miért pont ŐKET)
ez egy bonyi családi szál: van benne utálkozás, testvéri szex (de ugye nem igazi tesók), jó tesó és rossz tesó, stb.
bonyolítják, csűrik-csavarják
és persze Annie-nek is köze lesz hozzájuk, hiszen ebben a városban él, Nadia kórházában dolgozik és nem mellékesen kinyírja az egyik pasit (a rossz tesót)
nekem Pop családi sztorija nem volt izgi, nem érdekelt
sőt, egy kicsit olyan migránsos-jellege volt
nem, nem akarok „migránsozni”, de azért fura volt látni, hogy Castle Rockban egy Somali pláza épül és rengetegen települtek be
+ a fekete-helyzet, a rasszizmus, a KKK-utalások…
mi ez, ha nem reflektálás a mai kor „problémáira”, vagyis „helyzetére” (nem hívom problémának, mert nem akarnék ítélkezni, hogy ez probléma-e vagy éppen segítségnyújtás)?!
de egyértelműen politizálás volt
ami sztem. nem illett ide, nem kellett, fölösleges volt
ez nem egy szocio-dráma; ez egy horror
szóval van Pop családja és ott a rossz fiú, Ace (a szexi Paul Sparks), aki viszonylag hamar elhalálozik – nem is akárhogyan
azt nagyon csíptem :D
hahaha
durva
aztán utána feléled hamvaiból, méghozzá valamilyen 1600-1700-as évekből származó szekta (telepesek) egyik tagjaként (misztikum)
na, az ő történetüket is részletesen megismerhetjük
kicsit összefoglalva:
1. van Annie elő-története (mint gyerek)
2. Annie jelenkori, menekülős élete a lányával, Joy-jal, akit nagyon félt és óv mindentől (és akiről kiderül, hogy ő az egykori kisbaba, vagyis a féltesója… nem is a lánya)
3. Pop és fura családja története
4. részben Joy élete – barátkozás 1-2 kamasszal (és köztük egy leszbi, fiús külsejű lánnyal)
5. a szekta története
6. a városban zajló furcsaságok, átváltozások, újjászületések (mindenki a szekta tagjává válik – átveszi vkinek. a lelkét)
ezek mind-mind össze-vissza futnak
de közülük a legjobb és legérdekesebb Annie sztorija
a depressziós, befordulós lánya kiakasztott; nem bírtam Joy-t, kivoltam tőle
Annie annyira viszi az egész filmet, hogy minden más érdektelen
ezért jó az első 2 rész, ott hűltem-haltam… csodás volt
aztán jött a nagy zavarodottság, pedig a kevesebb itt is TÖBB lett volna :(
ja, és akkor azt még nem is mondtam, hogy 1 ponton – ha ez még nem lenne elég – megpróbálják összekötni az 1. évaddal
ami pocsékul megy nekik
sok-sok döcivel
mert nem kapcsolják össze rendesen
nem egyértelmű az egész
pl. a Marsten-ház szerepe sem
OK, ott van a Kid, aki itt Angel (a szekta tagjainak jelent meg anno és segítette őket)
igen, ő Bill Skarsgaard – aki sajnos csak nagyon kicsi szerepet kap :(
ami a sok kavarásban mégis tetszett, az a sok-sok Easter Egg volt; az utalások
’Halálsoron’ – az egér (többször is)
’Stand By Me’ – hulla keresése + vonat/sínek
’Állattemető’, ’Rémkoppantók’ (az erdő…), ’Bilincsben’ (pohárral szabadul ki), ’Ragyogás’ (itt is kézbe kerül egy roque mallet) és persze az említett ’Tortúra’
meg sok minden más is
ezeket JÓ látni
élveztem
viszont, amit nem élveztem, az a sok-sok logikátlanság volt
pl.: miért nem bénul le MINDENKI az angyaltól?
a dokinő, a tesója, Pop és a leszbikus csaj miért maradnak ki?
Joy pedig miért esik áldozatul?
teljesen logikátlan
mert mondhatjuk azt, hogy Pop nem nézett rá, a többiek meg nem voltak ott, stb. – de ez nem igaz
rengetegen nem voltak ott a szobor leleplezésén, mégis elkezdtek vonulni… követték
a leszbi lány barátai mind ott voltak
ő nem
hagyjuk már!
Sissy Spacek megjelentetése is tök fölösleges volt
vagy lehet, hogy ez megmagyarázott bizonyos dolgokat, de én mégsem értettem
OK, az megvan, hogy az Angel egy másik korban, másik (párhuzamos) világban éppen The Kid – de nem volt ez jól kidolgozva és elmagyarázva sem
szerintem
az utolsó előtti rész (a nyűglődés a boltban) konkrétan botrányos
a hajamat téptem és imádkoztam, hogy legyen vége
annyira méltatlan volt
aztán bimm-bumm, gyorsan kinyírják a szekta tagjait
pillanatok alatt megoldnak mindent
és snitt
fogalmunk sincs, mi lesz a dokinővel, a tesójával és a leszbi csajjal
sosem hallunk róluk többet, pedig eddig 9 részen át a film fontos szereplői voltak
mi maradunk Annie-vel és Joy-jal, aztán Annie agya ismét elborul és „félreértésből” kinyírja Joy-t
egyszerűen ezt már nem tudtam befogadni
gáz volt
de még itt sem álltak meg! semmi Rest In Peace...
nem, mentek tovább: olyan, mintha Joy nem halt volna meg, Annie újraéleszti és elmennek Paul Sheldon egyik felolvasóestjére
aztán kiderül, hogy Joy persze nincs ott (mert mégis csak „sikeres” volt a gyilkosság) és az egészet a kattant Annie képzeli
nahát! mily meglepő! (JA... NEM!)
tiszta gáz az egész
jobb szót nem találok rá
borzalmasan befejezés lett
pedig hatalmas esélyek voltak Annie-sztorijában
és csak remélni tudom, hogy a 3. évad – ha lesz – nem ennek a folytatása lesz
(Fotó: meaww.com)
(2019. december 20.)
Szólj hozzá

sorozat series Beatles Stephen King Led Zeppelin Halálsoron Sissy Spacek Ragyogás Tim Robbins Tortúra Árpa Attila Doors Lizzy Caplan Balázs Andrea Kathy Bates Shining Creedence Clearwater Revival The Shining Stand By Me Misery Állattemető Bilincsben Castle Rock Bill Skarsgård Pet Sematary Rémkoppantók Paul Sheldon Annie Wilkes Paul Sparks Bill Skarsgaard