2020. jan 04.

Tőrbe ejtve / Knives Out (2019)

írta: Petra mozizik
Tőrbe ejtve / Knives Out (2019)

2-15.jpg

a film előzetese hibátlan
a szereposztás hibátlan
a kritikák csakis áradoznak róla
na, ez akkor jó film lesz - gondoltam én
és tényleg az, DE gyorsan leszögezném: azért én ennyire nem vagyok elszállva tőle
rendben van, izgalmas, fordulatos, helyenként vicces, de tökéletesnek nem mondanám (értsétek jól: 1-1 régi Agatha Christie film sokkal jobban lenyűgöz)
amitől jó, az elsősorban Daniel Craig, akiről - ha tehetem -, elmondom: James Bondként nem szeretem, de mindem másban igen (’München’, ’Logan Lucky’, ’Az arany iránytű’ stb.)
szerintem szuper színész
és itt is az
a jó kis délies akcentusával (amúgy egy konkrét embert „vett le” a film kedvéért: ő Shelby Foote, egy amerikai író-újságíró)
ergo: Craig egy amcsi Sherlock Holmes
vagy inkább "American Poirot" – ahogy a rendező (Rian Johnson – róla még lesz szó) fogalmazott
Ana de Armas szép, mint mindig, de mondjuk a Golden Globe-jelölést nem értem (Craig esetében maximálisan ;))
nagyon jók a kisebb szerepekben lévő NAGY nevek (Jamie Lee Curtis, Toni Collette, Don Johnson és persze Christopher Plummer is), a kedvencem mégis Chris Evans volt, aki szerencsésen kilépett a bájgúnár Amerika kapitány (hűűű, de szemét vagyok! :P) szerepéből és végre mókázik egy jót („Eat sh*t!” :D :D)
zseniális a ház, a díszlet, a késes TRÓN (full ’Trónok harca’ – gondolom, nem véletlenül ;))
és persze nagyon bírtam a kikérdezéseket
mindenki másra emlékszik, hazudik, mint a vízfolyás és kb. mindenkinek van oka arra, hogy ő legyen a gyilkos
asszem’ eddig viszonylag spoiler-mentesen írtam, de most belemegyek jobban a részletekbe, szóval BEWARE!
kb. a film 28. percében volt egy teóriám
méghozzá az, hogy az öreg (C. P.) – mivel szerette a játékokat és mindig ezzel szórakoztatta a családját -, most is játszik
nem tudjuk, hogy tényleg meghalt-e
OK, láttuk, hogy megtalálja az egyik szolgájuk, aki viszi neki a reggelit, de akár ezt ugye a kedvünkért is „levetíthették”, a félrevezetés miatt
volt temetés is – amit mi szintén nem láttunk -, de persze azt is meg lehet játszani
szinte biztos voltam benne, hogy az öreg (bevonva Martat) nem halt meg, mindenkit félrevezet és arra kíváncsi, hogyan szedik szét egymást a családtagok az örökségen veszekedve
nos, ehhez képest nem ez lett
kb. a film 1/3-ában kiderül, hogy Marta ölte meg véletlenül (összekeverte a gyógyszereit), ám az öreg azt akarta, hogy ez ne derüljön ki, ezért elnyisszantotta a saját torkát (vagyis részben tényleg öngyilkosság volt…)
utána azt nézzük végig, hogy Marta próbálva nem elmondani az igazat, elrejtegetve a bűnjeleket, bizonyítékokat, azon igyeszik (az öreg kérése szerint), hogy kimossa magát
én itt azt hittem, hogy ez még mindig színjáték
(ugyan, ha hazudik, mindig hány – de azt hittem, azért hányt itt, mert nem mondja el AZT az igazságot, hogy az öreg még él…)
nem lett igazam
egy másfajta csavart tartogat a befejezés, amit szerintem nem lehet kitalálni
ötletes
kiderül, hogy mégsem Marta a gyilkos – mert valaki megbuherálta a dolgokat (pl. a gyógyszereket is) a háttérben, illetve, aki őt zsarolja (mondván, hogy tud mindent), az nem is őt zsarolja, hanem a valódi gonosztevőt
majd meglátjátok ;)
ami a fenntartásom, az pl. az, hogy nem tudom, miért isteníti a zsaru (D. C.) Martat, hogy micsoda becsületes jellem, milyen korrekt ember, mikor NEM AZ
legalábbis a vallatás során hazudik (és nem azért, amiért én hittem, hanem, mert azt hiszi, ő a gyilkos és menti a bőrét)
meg ugye a bizonyítékok elrejtése, megsemmisítése (biztonsági videófelvétel) sem éppen azt sugallja, hogy de aranyos ember…
ne mondjuk már, hogy mekkora becsületes jellem, mikor csak sokkal később vallja be, hogy bűnös (és azt sem a zsaruknak teszi először)
OK, jobb, mint a többiek (az acsarkodó családtagok), de azért nem egy szent
vicces a family reagálása az örökség felolvasása után
arra picit még jobban rátehettek volna (pl., hogy többen is felhívják, keresik Martát, kuncsorogva a részükért…)
az azonban tényleg poén, hogy bár mindenki annyira „szereti” őt, egyik sem tudja, honnan is származik pontosan az anyja (mert M. már bőven az USA-ban született)
ja, és persze „én arra szavaztam, hogy ott legyél a temetésen” – kb. mindenki ezt mondja neki
szóval vannak azért vicces részek benne, de a trailer alapján sokkal viccesebbnek hittem
arra meg igen kíváncsi lennék, hogy C. P. anyját (K. Callan – aki a valóságban 83 éves, C. P. pedig 90) hány évesnek gondolták az alkotók
a sztori szerint C. P. épp a 85. szülinapját ünnepelte
vagyis akkor hány éves az anyja? gondolom, nem 15 éves korában szülte… vagyis akkor 100 mennyi??
mindegy, ezt engedjük el
1 azonban biztos: Rian Jonson SOKKAL jobb rendezést tett le az asztalra, mint a katasztrofálisra sikeredett ’ Star Wars: Az utolsó Jedik’, amivel elérte azt, hogy a franchise utolsó részét NEM néztem meg… (de mint hallom, nem vesztettem sokat :P)
well done, öregem! lehet, hogy ennél a zsánernél kéne maradni a jövőben is ;)
összességében tehát – ahogy az elején is mondtam – ez tényleg egy jó, izgalmas, szórakoztató film, de valamiért az egóm azt mondatja velem, hogy jobb lett volna az a fordulat a végére, amit én találtam ki
hahaha :D
bocsi :P
(Fotó: boingboing.net)
(2020. január 4.)
Szólj hozzá

Star Wars Sherlock Holmes München Chris Evans Trónok harca Agatha Christie James Bond Daniel Craig Don Johnson Poirot Jamie Lee Curtis Amerika kapitány Ana de Armas Toni Collette Christopher Plummer Rian Johnson Az arany iránytű Logan Lucky Star Wars: The Last Jedi Star Wars: Az utolsó Jedik Tőrbe ejtve Knives Out K Callan Shelby Foote