2020. máj 09.

Homeland: A belső ellenség (8. évad) / Homeland (season 8) (2020)

írta: Petra mozizik
Homeland: A belső ellenség (8. évad) / Homeland (season 8) (2020)

telemmglpict000223898975_trans_nvbqzqnjv4bqaljsmdrb6xinkgivelhoi_eat67_q1a8vxj0nusj8vg.jpeg

mindig nehéz, amikor véget ér egy sorozat
pláne, ami ennyire a szívemhez nőtt az évek során
viszont ha tudod, hogy AZ az utolsó évad, akkor valami nagy durranásra számítasz
(ma sem leszek spoiler-mentes, kis Barátaim… ;))
nálam az egyedüli megoldás az lett volna, hogy Carrie-t az orosz rabsága idején átállították és az évad arról szól, hogy próbálja bizonygatni, hogy nem, nem, ő nem orosz kém – vagy esetleg mégis?!
világos, hogy ő az új American hero (Jack Bauer nyugdíjazása óta :P), szóval valahol mélyen nem hisszük el, hogy átállt, de szerintem csodás keretet adott volna ennek a 8 évadnak (kiindulva abból, hogy miről szól az 1.)
valahol ez történik, valahol meg mégsem – majd belemegyek ebbe is
de előtte egy kis nosztalgiázás
az 5., 6. és 7. évadról írtam a blogon – a mai napig a legolvasottabb kritikáim
a korábbiakról pedig azért nem, mert akkor még nem létezett sem a blog, sem a Petra mozizik FB-oldal
azokban is leírtam, hogy az első 3 évad – és benne a Brody-szál – valami tökéletes volt
imádtam
a politikai ÉS a szerelmi/szexuális vonatkozását is
hibátlan
és rettenetesen megviselt a 3. évad vége
a 4.-re kb. már nem is emlékszem…
aztán az 5.-től megcsillant a reménysugár, ugyanis 1-2 furcsaságot leszámítva szerintem naggggyon komoly volt a témaválasztás (húsba vágó, aktuális) és az is, hogy Berlinbe tették át az egész évadot
Carrie szerelmi élete azonban nem tudott még csak megközelítőleg sem hasonló fordulatot venni
voltak próbálkozások, de az egyedüli esély szerintem Quinnel lehetett volna
mint tudjuk, az is eléggé „elment”, a 6.-ban pedig sajna végleg :(
ott megint gyászoltam egy sort
a korábbi kritikákban is mindig megjegyeztem, hogy Carrie borderline-betegsége egyre kevésbé van jelen, ami nekem nagy bánatom
szerintem sokat tett a karakteréhez
a másik ilyen sarkalatos pont pedig a gyermekével (Brody-tól) való viszonya: az a kettősség, hogy küzd érte, ragaszkodik hozzá, de egy beteg lelkületű ügynöknő, aki folyton járja a világot és minden nap veszélyben van
ergo: nem éppen a legjobb édesanya egy kislány számára
mégis, ezek ellenére, ami fix (volt) Carrie karakterében, azok ezek:
1. a betegsége, a gyógyszerek, a bekattanások
2. a kislányához való ragaszkodás
3. a Saullal való barátsága (hűség, bizalom, egymás támogatása)
4. mindent megtesz Amerikáért
5. rohadt jó ügynök, szuper képességekkel és megérzésekkel
nos, ezekből az első kettő ugrott… kb.
a 8. évadban alig vannak jelen, és nekem ezek nagyon hiányoztak
így szerintem NEM szabadott volna véget érnie
szerintem nonszensz, hogy ki sem térünk a betegségére (ami elvileg nem múlhat el „csak úgy”), és az is, hogy normálisan nem búcsúzik el a kislányától, de még csak nem is találkozik vele
(tök fölösleges az az 1 jelenet, amikor a nővére elmegy Saulhoz panaszkodni erről… az meg, hogy C. elvisz a házból egy fotót a gyerekről nekem olyan „nesze semmi, fogd meg jól” volt)
évadokon át vergődött ezen, most meg semmi… :(
a másik 3 szerencsére pipa
no, menjünk bele picit részletesebben!
nem kérdéses, hogy nagyon vártam az évadot, és pláne amiatt, hogy mit találnak ki, hogyan tudják mindezt lezárni
nem mondom, hogy rossz lett, mert nem
mérsékelt izgalommal követtem a részeket
viszont túl nagy eksztázis sem ért, mivel én – hahahaha – jobban megoldottam volna
bocsiiii
méghozzá úgy, ahogy fent írtam
nem csak annyi lett volna, hogy 1-2 inkompetens hülye a CIA-nál gyanúsítgatja Carrie-t azzal, hogy átállt az oroszokhoz, hanem úgy, hogy Yevgeny (Costa Ronin) a börtönben tényleg átállította – részben a gyógyszereivel manipulálva, részben érzelmileg
(azért azt a pasit elkapnám én is ;))
OK volt a sztori, alakult minden, de többször is leírtam a nézése közben, hogy lassú, nem izgattam fel annyira magamat rajta
Mike és Jenna (főleg ő!!) nagyon idegesített a CIA-nál
az elnök pasit bírtam (a beszéde a katonáknak, ahogy Carrie-nek köszönetet mondott <3), de ugye őt sem volt érdemes túl sokáig megkedvelni :P
az új elnök meg egy pipogya kis senki; konkrétan
nagyon drámai volt a Max-szál… őt elveszteni majdnem akkora sokk volt, mintha Saul halt volna meg
Yevgeny motivációját nem feltétlenül értettem mindig
miért segített Carrie-nek?
sajnálta? szánta? remélt valami? érzelmek? szex?
az elején még nem tudhatta, hogy a helikopter fekete dobozát keresi és azt ő a javára fordíthatja
tényleg megtett érte mindent, kb., mint egy jó barát
mikor világossá vált számomra, hogy NEM az én teóriám valósul meg ebben az évadban (vagyis, hogy Carrie átállt vagy csak megjátssza majd, hogy átállt), akkor reméltem, hogy talán Y. azért helyeskedik vele, hogy majd most átállítja
csalódnia kell a saját kollégáiban (kivéve Saul), az USA-ban és inkább átáll
…vagy BÁRMI…
de nem lett bármi
sőt, semmi sem
ennek ellenére azért nem kárhoztatnám el teljesen a sorozat forgatókönyvíróit, hiszen mégis tudtak egy kis csavart beletenni
ergo: Carrie áldozza fel a barátságát és a bizalmi szálat Saullal és
válassza Amerikát, a békét, a világ megmentését (kis túlzással) vagy tartson ki a barátja mellett
nos, ez jóóó, de szintén több sebből vérzik
hiába van Saulnak egy titkos, beépített forrása az oroszoknál (mondjuk fura, hogy erre 7 évadon át még csak utalás sem volt – vagy csak én nem emlékszem rá??), Saul is igazán hű az országához
kizártnak tartom, hogy ő, aki az egész évadban a békéért küzd, ne áldozná be ezt az egy embert VAGY ne találna ki más megoldást, csak hogy megakadályozza a háborút
amikor kiderül, hogy ez a fekete doboz „ára” (a kém neve), nekem totál hihetetlen volt ez a megoldás, hogy Saul nem árulja el, nem segít
és helyette hagyja, hogy ezrek, milliók haljanak meg?? most komolyan?!
vicc
Carrie-vel együtt kitalálhattak volna valamit
vagy eljátszhatták volna, hogy Saul megtört és mégis köp
ez, hogy Saul ezt választja, Carrie meg azt – nekem nem megoldás
értem a lelki vívódást
király, hogy azért nem kellett meghalnia Saulnak, volt más módszer
de ez gáz…
ugye? szerintetek is?
kizárt, hogy ez az ember önző módon védje a „barátját” (a kémet), mintsem, hogy megállítson egy ekkora, világot megrengető balhét…
OK, ezt szerencsére „megmentették” azzal, ahogy valójában befejeződött a sorozat
és az amúgy teljesen kiszámítható volt már
viszont az, amikor Y. azt várta, hogy Carrie megölje Sault – azon tök fennakadtam, ismét
annyira ide nem illő volt
szóval, értem, hogy a végére valami nagyot akartak durrantani, de nekem ez egy mini pukkanás volt ahhoz képest, ami LEHETETT volna
Moszkva ismét Budapest
láthatunk egy csodás éjszakai felvételt a panorámáról, persze a legszebb épületekkel
sztem. ezt még a tavalyi forgatáson vették fel, megmaradt és fel akarták használni – hahaha, jól tették :D
az meg, hogy C. milyen státuszban él ott, pontosan miről szól a könyve (mivel árulta el Amerikát), Y. pedig miért nem gyanakszik rá, miközben ő a világ legrafkósabb ügynöke, azt nem értem
végítélet: kicsit össze lett csapva
és sajnos talán jobb is, hogy véget ért… :(
amiben nincs erő, azt kár erőltetni (ez akár az életem mottója is lehetne ;))
de – hogy ne legyek ennyire szemét és negatív – köszönet ezért a sorozatért az alkotóknak, a színészeknek!
nekem nagyon sokat adott, igazán szerettem <3
(Fotó: telegraph.co.uk)
(2020. május 9.)
Szólj hozzá

sorozat series Homeland Claire Danes Mandy Patinkin Homeland: A belső ellenség Costa Ronin Maury Sterling Andrea Deck