2020. jún 19.

Megszállottak viadala (3. évad) / Killing Eve (season 3) (2020)

írta: Petra mozizik
Megszállottak viadala (3. évad) / Killing Eve (season 3) (2020)

killing-eve-season-3-finale-eve-villanelle-bridge.jpg

megmondom őszintén, hogy picit tartottam a ’Killing Eve’ 3. évadától, ugyanis az elsőt tök szerettem (mindamellett, hogy voltak fenntartásaim is), de a 2. nem győzött meg túlzottan
mindkettőről írtam a blogon – megtaláljátok ;)
a 2. sajna tele volt túlkapásokkal, fura „fordulatokkal”, túlbonyolított cselekménnyel (ki kivel is van igazán és mi a motivációja) és ilyenkor látszik, hogy mennyi minden múlik a forgatókönyvírón
mindig a színészeket, esetleg a rendezőt istenítjük, de ritkán emeljük ki azt, hogy mennyire fontos a jól megírt sztori
már pedig az elsőt egy naggggyon jó arc írta: Phoebe Waller-Bridge, vagyis Fleabag személyesen (’Fleabag sorozat, 2 évaddal – szintén írtam róluk! fantasztikus!! és AZ sokkal jobb, mint a ’Killing Eve’)
a másodikban azonban nem vett részt, ott Emerald Fennell (színésznő, rendező, író, stb.) volt a szerző, és nekem tényleg a sztorin csúszott el minden :(
a 3. évad azonban zseniális, sőt, Gyerekek, azt mondanám, hogy a sztori szempontjából jobb, mint az első
faltam, imádtam – bármennyire is tartottam tőle…
ugyan nem Phoebe a szerző, hanem Suzanne Heathcote (akinek a neve nem mond semmit), de ügyes, kimondottan!
OK, hogy van egy alap regény-sorozat, amit Luke Jennings írt, abból dolgoznak a női forgatókönyvírók (a 4. évadé megint valaki más lesz), de így is… át lehet azt írni, dolgozni jól is, meg rosszul is
ez JÓ lett
az első jelenet (a katasztrófába átcsapó esküvő) rettenetesen túlkapásos és extrém volt (+ fölösleges is… mert tök nem hiszem el, hogy EZ történne V.-lel… no way) – ott megijedtem erősen
de szerencsére ezt leszámítva szuperül ment előre a sztori és ELŐSZÖR éreztem azt, hogy hibátlan a befejező rész és a befejező jelenet is
very well-done <3
ez sok mindenen múlt…
a szokásos szereplők jók, mint mindig
mondjuk kicsinálták Kenny-t! szemetek!! :D :D (boccs, nem hagyhattam ki :P), de az új arcok nagyon coolok
közülük is kiemelkedik a Dasha-t alakító Harriet Walter – mind a karakter 10/10-es (haláli vicces, komolyan mondom), mind pedig az alakítás 10/10-es; full hiteles
nagyon kellett ő ide!
természetesen az ÁSZ továbbra is Jodie Comer (mint V.), aki egy annyira sokszínű tehetség, hogy kevés ilyet ismerek
és nem mindig más és más filmben mutatja a különböző arcait (arra sok színész képes), hanem 1 részen, 1-1 jeleneten belül!!!
valami elképesztő!
Sandra Oh miatt kezdtem el nézni ezt a sorozatot, de azóta lett új „okom”… és a rajongásom fókusza is másra terelődött
Jodie egy hatalmas felfedezés a világ számára és remélem, Hollywood bombasztikus ajánlatokkal kínálja meg őt…
én azt tenném a helyükben
olyan sokoldalú az arca, a karaktere, a stílusa
bárki és bármi lehet belőle – és ezt az 1. évadtól hozza, csont nélkül
mellékesen, a 3. évadban még tettek 3 lapáttal az öltözködésére, ami valami észbontó
nem mondom, hogy az én stílusom, mert nem, de ő tudja viselni őket
új lett a sorozat stylistja Sam Perry személyében, és ez meglátszik… ;)
a másik kedvencem Fiona Shaw, akinek az élete legalább annyira kalandos, mint itt a filmben (a két főszereplővel ellentétben ő valóban leszbikus, de korábban volt férje… viszont az a nő, akivel most él – na az ő sztorija sem semmi – mindezt azért tudom, mert megnéztem egy videót arról, hogy a való életben kinek ki a pasija/nője :D Jodie C. és Sandra Oh nagyon rejtegeti a magánéletét, amit meg is tudok érteni…)
azok a kis „hülyeségek”, amik az első évadban zavartak, hogy pl. V. hogyan mer jönni-menni, miért nem rejtőzik el, hiszen nyíltan követ el gyilkosságokat – nos, ezeket elengedtem
hagyom őket, mindegy…
ahogy apukám mondaná: „Kislányom, így lett megírva.” – és ez igaz (de mégis fel szoktam húzni magamat ezeken… :))
V. továbbra is megy, öl, a legtöbbször alig vagy egyáltalán nem álcázva magát, és azért itt-ott ugye vannak kamerák (pláne a metróban!), szemtanúk is…
a másik ilyen butaság, hogy Eve-et miért nem „rejtették el”, mikor V. lelőtte a 2. évad végén?! miért nem védik, őrzik? inkognitó, más ország, stb.
vicc… és nem is hiszem el
ahogy azt sem (és erre utaltam már), hogy V. lelövi Eve-et, majd eltelik 6 hónap és ő összeházasodik egy másik csajjal
ja, persze, nem megy el Eve temetésére?! (ami ugye nincs, mert nem hal meg) és nem jut el hozzá a hír sem, hogy a szerelme még mindig él?!
nem hiszem el
hiszen semmi neki kideríteni, hogy Eve hol él, hol dolgozik, melyik buszon ül :D majd pont ezt ne tudná?!
na, szóval vannak ilyen oktalan IZÉK, de összességében – ha nem kattogtam ezen éppen – nagyon tetszett a történet és a cselekményszálak is logikusabbak, érthetőbbek, mint korábban
tök OK minden
a soundtrack pedig beteg, mint mindig
KIK ezek a zenészek, zenekarok?! sosem hallottam róluk :D
tiszta depi minden dal :D
nagyon passzolnak a filmhez
a kedvenc részem az volt, amikor V. hazamegy a családjához, és ami ott történt… hogy az a rész csak róla szólt
TOP vicces jelent pedig millió volt, de a legütősebb az, amikor Dasha beteszi a kisbabát a kukába :D hahahaha (bocsi!! ha látjátok, ti is nevettek majd, nyugi :D)
jaaaa, meg nagyon bírtam azt is, amikor Dasha és V. mint anya-lánya elmennek Skóciába – és az a jelenet a recepciónál… hahaha :) szakadtam!!
V. arcai, érzelmei közül nehezen lehet legjobbat választani, mert minden jelenetben igen erős, de talán az, amire a leginkább fogok emlékezni, az a vonatos – amikor jön vissza a családjától, ül és zenét hallgat
uh, ütős
neki nem okoz gondot az átélés
kicsit olvastam az ő életéről is (érdemes, nem semmi…), és mennyire jó, hogy felfedezték benne a tehetséget
egy kiközösítés „eredménye” az egész, igazából
keressetek rá, erőt ad, komolyan mondom
a Nico-szálat én már nem erőltetném, simán meg kellett volna halnia, már bocsi… :P
de a „Piss off forever” jó volt ;)
a ’Killing Eve’ 3. évada nagyon „feljött” és igazi befutó lett nálam
igazából pillanatok alatt lepörgettem ezt a 8. részt
és ha nem lett volna 2. évad, hanem ez jött volna az 1. után, sztem. akkor sem lett volna semmi ;)
szórakoztató, mérsékelten izgalmas, de ami fő: sokkal jobb a sztori
továbbra is nagyon jók a szereplők és kapunk egy olyan új karaktert (sajnos a 4.-ben nem lesz már benne…), aki rengeteget tesz hozzá, hogy még színesebb legyen
minden mást meg leírtam feljebb :P
szeressétek!
(Fotó: tvline.com)
(2020. június 19.)
Szólj hozzá

Sandra Oh Fiona Shaw Phoebe Waller-Bridge Emerald Fennell Killing Eve Megszállottak viadala Jodie Comer Fleabag Luke Jennings Harriet Walter Suzanne Heathcote Sam Perry