2020. jún 30.

A nagy pénzrablás (1. évad) / La casa de papel / Money Heist (Season 1: Parts 1, 2) (2017)

írta: Petra mozizik
A nagy pénzrablás (1. évad) / La casa de papel / Money Heist (Season 1: Parts 1, 2) (2017)

money-heist.jpg

teljesen érthető az őrület a ’Money Heist’ kapcsán
nincs kérdésem…
sőt, ÉN kérek elnézést, amiért ilyen későn csatlakoztam a rajongói táborhoz – köszönhetően Adri győzködésének -, de én azt gondolom, hogy jelen sorozat esetében sosem késő ;)
sőt, ilyenkor az a jó hír, hogy tolhatom le egyben az egészet, hiszen minden rész kijött már
jelenleg az 1. évad (1. rész – 9. epizód, 2. rész – 6 epizód) végén vagyok, ami azért nálam nem 9+6 részből állt, hanem azokat is feldarabolva kaptam (nem 70, hanem 40x perces részek voltak), vagyis így összesen 13+9 részt néztem végig
sok volt, de gyorsan letoltam
fantasztikus, beszippant, rabul ejt, TÉNYLEG
nagyon-nagyon szerettem és adom tovább az igét: ajánlom mindenkinek <3
világos, hogy imádom az egész bandát, de leginkább a Professzort, Nairobit és Berlint (bár ő kellően beteg, lássuk be – viszont esze neki is sok van ;))
de nincs olyan, akit ne szeretnék
gondolom, a pasi nézők kedvence Tokyo, amit meg tudok érteni, de nekem ő nagyon forrófejű
rengeteg xar döntést hoz, ami veszélybe sodorja az akciót és ahogy egy ponton megfogalmazza (mivel ugye ő a narrátor), ez a „buli” igazából tényleg egy szerelmi történet köré gyűrűzött
azt nehezen nézem el neki, amikor visszament és Moscow kvázi miatta halt meg :(
őt piszkosul sajnáltam, tök cuki ember volt
nagyon jól van megcsinálva az egész, mert végig velük vagy, nekik szurkolsz, a túszok kb. nem is érdekeltek, nem tudtam sem aggódni értük, sem azonosulni velük
valszeg’ direkt erre van kiélezve minden VAGY én vagyok full beteg és lázadó :D
a leginkább Artuto idegesített
de ez így nem pontos; őt gyűlöltem
nem érdekel, hogy talán ez a természetes ilyenkor, hogy az ember ki akar szabadulni, engem baromian idegesített a folytonos szervezkedése és kavarása, az pedig még inkább, hogy miért nem állítják már le
pl., amikor Alison elbújt a széfben, hogy nem kérdezték meg tőle, hogy honnan jött az ötlet, honnan tudott a széfről??
azonnal kiderült volna, hogy ez IS Arturito akciója volt
én minimum egy külön irodába elzártam volna, egyedül
jóóóóó, persze, tuuuuudom, ha ez lett volna, akkor nincs izgalom
ő volt a sava-borsa az egésznek, de ettől még jogom van utálni, méghozzá masszívan!! :D
nem lennék én, ha más kifogásom nem lenne, ismertek…
egy csomószor nem értettem dolgokat
pl., hogy miért vették le a maszkokat a túszok előtt (azok, akiknek a neve és arca még nem derült ki a rendőrség számára)?
ez tök veszélyes, hiszen simán készülhet róluk fantomkép és elkaphatják őket
ha az volt a terv, hogy a túszok bizonyos csoportja végig (amíg le nem lépnek) velük marad, akkor velük miért nem ásatták a JÓ alagutat is? vagy pl. segíthettek volna a föld/kövek hordásában és nem szerencsétlen terhes Mónicanak kellett volna cipekednie…
ha a túszok nem mennek ki előttük az épületből (márpedig nem mentek, páran ugye maradtak), akkor úgysem pofáztak volna senkinek az IGAZI alagútról
ezt nem értettem…
meg millió 1 ilyen dolog van még, ami nem volt teljesen logikus vagy reális döntés/húzás, de sebaj, ezeket elengedtem, mert cefetül élveztem az egészet
de úgy igazán
teljes belelkesülés, extázis, szorítás, izgulás… áááá...
bitangjó a sztori, tele fordulatokkal; király a rendezés és a szereplők is
megengedtek még egy kiakadást?! :P
Raquel és a Professzor viszonya
kb. mindent elhittem, vegyük úgy, hogy mindent… (sokáig)
viszont R. hirtelen pálfordulását a Pr. irányába nem – amikor elment Ángelt meglátogatni a kórházba és nem adta fel őket - nekem már nem volt bekajálós
hirtelen megértette, hogy a rablók a jó arcok?!
ne mááár…
amúgy is, rendőrként millió szabályt szeget meg, megannyi hibát vétett (pl. Pr.-t saját maga hallgatta ki), már RÉG le kellett volna venni az ügyről
az a baj, hogy az a csók nekem nem volt hiteles (amikor ő ki van kötözve és mondja, hogy bemegy a kórházba), sem az, hogy nem beszél
sem ő, sem Á.
de akkor legalább kaptak volna pénzt érte :D (apropó: a túszok megkapták a milkájukat? erre miért nem tértek ki a végén?!)
az meg, hogy R. 1 év múlva (!!) kezd el nosztalgiázni a Pr. kapcsán, összerakja a lapokat és eljut a helyszínre…
pf!
a Pr. meg pont ott ül! sőt, 1 éve minden nap ott ül és rá vár!!
értem, hogy romi, meg vicces, meg cuki, de sztem. nem volt méltó a korábbi részekhez és fordulatokhoz
mintha gyorsan le akarták volna keverni az egészet
mint egy olyan buliban, ahol a DJ-nek lett volna még 3 jó száma, de szóltak neki, hogy zár a hely, vége…
na, de most full bunkónak és kötekedőnek fogok tűnni (és részben az vagyok, vállalom :P), de mindezen kis hülyeségek ellenére is tényleg betegesen imádtam
csak ilyen vagyok, kattogok közben, tudjátok
(hozzátenném: azért van olyan film és sorozat, amibe nem tudok belekötni :))
ezek után, hogy mindenki TOP körözött bűnöző, ismerik az arcukat, nem értem, hogy tudtak lelépni, eltűnni és miért mennek majd újra rabolni?! (hiszen 3 életre elegendő pénzt gyártottak maguknak)
de kell a folytatás – gondolom, ez az indok :D
mindegy, Petra leáll, nem tesz fel több kérdést, inkább elindítja a 2. évadot :D
(Fotó: tecake.com)
(2020. június 30.)
Szólj hozzá

sorozat series Paco Tous Úrsula Corberó A nagy pénzrablás Money Heist Álvaro Morte Pedro Alonso Alba Flores Esther Acebo La casa de papel Itziar Ituño Enrique Arce María Pedraza Fernando Soto