2023. feb 24.

Kaleidoszkóp (minisorozat) / Kaleidoscope (miniseries) (2023)

írta: Petra mozizik
Kaleidoszkóp (minisorozat) / Kaleidoscope (miniseries) (2023)

aaaabeevujmbcv02z2cztbai0peedmqqj5zljalpmoyqaiiyqik7cwdd5m8iksf3d_ouzwpgjbowskpv_slraamfukcgp1tbipt7gl-y.jpg

amikor hallottam erről a sorozatról, egy érdekes kísérletnek tartottam
milyen menő már, hogy mindenki úgy nézi meg, olyan sorrendben, ahogy akarja – értelme lesz az egésznek
keverhetjük bárhogy a színeket (saját kedvencek, szivárvány, mások ajánlása), az alkotóknak egy a kérése, a White (vagyis maga a rablás) legyen az utolsó
a kronológiai sorrend amúgy ez lenne:
Violet/Lila (24 évvel a rablás előtt)
Green/Zöld (7 évvel a rablás előtt)
Yellow/Sárga (6 héttel a rablás előtt)
Orange/Narancs (3 héttel a rablás előtt)
Blue/Kék (5 nappal a rablás előtt)
White/Fehér (maga a betörés és a rablás)
Red/Piros (a rablás utáni reggel)
Pink/Rózsaszín (6 hónappal a rablás után)
mivel én ezekről a színekről azonnal Tarantino ’Kutyaszorító’-jára asszociáltam (Mr. Pink és a többiek… <3), rákerestem és TERMÉSZETESEN volt olyan sorrend (nem tudom, ki rakta össze), amely olyan, mintha Q. T. mester rendezte volna
vagyis ő ebben a sorrendben adta volna le őket egymás után
több sem kellett nekem, egyértelmű, hogy így néztem meg
nem vitatom, abszolút lehetne ez egy „tarantínós” sorrend, hiszen nála sosincs semmi időrendben, sőt! kb. már az elején tudjuk, mi lesz a vége – ha nem is teljesen… és utána kezdjük el megérteni, mi is történt és kinek mi volt a motivációja
szóval ezzel egyetértek
a sorrendem pedig ez volt: Blue, Green, Yellow, Orange, Violet, Pink, White, Red
2 dolog is azonnal feltűnhet: Tarantino sorrendje „köp” a kérésre, hogy a White rész legyen az utolsó :D
hahaha
ez máris tetszett!
a másik pedig, hogy azt, hogy hogyan is ért véget mindenki számára ez a kaland, két résszel a „vége” előtt tudjuk meg
vagyis, a Pink után jön még 2 rész
ezzel a beosztással több baj is van
az egyik pont ez
SPOILER! de egyben jótanács is
a Pink rész (vagyis, hogy kivel mi lett a legvégén) annyira gáz és lehúzós… mindenki meghal, 2 embert kivéve…
utána már nem volt kedvem megnézni a White-ot és a Redet
sok idő ki is maradt, mindenféle mást néztem…
Gyerekek, szépen fel van építve a sztori, a karakterek, nem rossz az egész, de a Pink (ezzel az iszonyatos kivégző-túrával) engem annyira lehozott az életről
óhatatlanul mindenkinek eszébe jut a ’La casa de papel’ (’Money Heist’), amit én nagyon szerettem és minden évadáról írtam a blogon ;)
EZ meg sem közelíti AZT, természetesen
de egynek elmegy
megtudjuk, ki miért haragszik a másikra, hogy áll össze a banda, milyen a kémia közöttük, kinek mi az erőssége, mi a terv, mik a bonyodalmak stb.
tényleg jó
talán a Green részt szerettem a legjobban, ami bemutatja, hogy Leo Pap (Giancarlo Esposito – vagyis a Csirkés Ember a ’Breaking Bad’-ből ;) <3) és Stan (Peter Mark Kendall) hogyan ismerkedtek össze a börtönben
visszatérve a ’Monexy Heist’-ra: ott is haltak meg emberek, vesztettünk el kedvenceket (hajjajj, nem is keveset :(), de az, hogy ITT kb. mindenki meghal
az a kettő meg, aki életben marad – valszeg’ ők is különválnak, mert a csaj, Judy (Rosaline ElbayI) le fog lépni és otthagyja a srácot (100%) – de közben meg mégsem derül ki, nem fejezik be!!! ááá
az a baj, hogy nekem ez az egész Pink tök méltatlan volt az egészhez
ha valaki kronológiailag nézi meg és ezt hagyja a végére, lehet, hogy úgy okés, nem tudom
de az, hogy a White előtt nézze meg valaki… jajj, szerintem nem jó :(
értem én, persze, hogy miért a White-ot kéne a végére hagyni – mert van benne egy olyan fordulat (hogy valójában kinél is vannak a kötvények), ami átszínezi az egészet
még ennél is jobban…
illetve, ott azért elég sok minden történik, sőt, ott van a legtöbb fordulat
a Red olyan átvezető… de ez a Pink! jaj, én annyira kiakadtam :(
nem mondom, hogy minden szál rosszul végződik, de tényleg nem kellett volna mindenkit megölni!!
a másik dolog, ami nekem nem tetszett ebben a sorrendben, az Leo Pap lányának, Hannának (Tati Gabrielle) a megismertetése volt – van ugyanis egy rész, amikor még fiatalabb és tök más a haja
annyira, de annyira másként néz ki, hogy nem vágtam azonnal, hogy ő ugyanaz a göndör, vöröses hajú csaj, mint korábban a frufrus, fekete hajú
…és azt sem, hogy ő Leo Pap lánya
már nem tudom, melyik részben van benne és hogy néz ki, de az eleje kicsit kavarodott volt
ja, és a legfontosabb, fogalmam sem volt, ki az a srác, aki megöli Leot… azt hittem, valami megbízott bérgyilkos
konkrétan rá kellett keresnem és döbbenten olvastam, hogy Roger Salas (Rufus Sewell) fia az, akit kb. 1x látunk valamelyik részben, akkor sem sokat – baromian nem emlékeztem az arcára (+ a gyilkos arca sem látszik igazán)
de ez így normális?! mármint, hogy ezt tudnom, értenem kéne és nem értem?!
nem tudom, hogy ha a Pink marad a végére, akkor rájöttem volna-e, ki ő – nem biztos…
szóval vannak azért hibák
amúgy a sztori egy valós (hatalmas) rabláson alapul és a kaleidoszkóp – amellett, hogy mindannyian ismerjük a színes, formákat kialakítós, távcsöves játékot – azt is jelenti, hogy sok-sok pillangó együtt (épp ezért minden részben van is utalás lepkékre valahogyan)
egy játéknak, szórakozásnak jó volt, de ha én egyet javasolhatok, a Pink részt hagyjátok ki… :P vagy hagyjátok a White után, hogy ne KÖZBEN érjen csalódás benneteket, hanem „csak” a végén… :P
tudom, egyik sem jó :D
de ha javasolhatok ennél egy jobbat, akkor századjára is megnézitek a ’Kutyaszorítóban’-t ;) :D

(Fotó: netflix.com)

(2023. február 24.)

Szólj hozzá

Breaking Bad Tarantino Giancarlo Esposito Quentin Tarantino Paz Vega Rufus Sewell Kaleidoszkóp Jai Courtney Kutyaszorítóban Kaleidoscope Peter Mark Kendall A nagy pénzrablás Money Heist La casa de papel Tati Gabrielle Jordan Mendoza Rosaline Elbay