2020. okt 19.

Schitt's Creek (season 6) (2020)

írta: Petra mozizik
Schitt's Creek (season 6) (2020)

schitts-creek-finale-wedding-news.jpg

minden jó véget ér egyszer...
de – hogy egy újabb közhellyel éljek – minden jó, ha a vége jó ;)
és ez nagyon jó volt!!
igazán megszerettem <3
örömteli, hogy egy kanadai sorozat ekkora sikert futhatott be, hogy – ugyan csak a 6., záró évad után – elismerték (Emmy-díjeső)
viszont, ha nincs az Emmy, talán sosem vágok bele
olyan nagyon nem hatott meg, amikor rápillantottam
viszont tényleg érdemes néha megnézni, miket díjaz a szakma, mert nem mondanak butaságokat :D
(a ’Succession’-t is ennek köszönhetem, és az ISZONYAT nívós sorozat; ennél sokkal jobb… mondjuk, nagyon más)
a ’Schitt’s Creek’ évadai erősen hullámzóak voltak, de sosem lehet mindig mindent egyenlő színvonalban elkészíteni (báááár, a korábban említett ’Succession’ mindkét szériája rendkívül színvonalas, és pl. a ’Fargo’ 3 évada is hasonlóan jó – szóval, erre máris rácáfoltam)
a 6. évad szerintem méltó és szép, de azért maximálisan nem vagyok boldog:
egyrészt azért, mert ez NEM ért véget, baromian lehetne még folytatni
másrészt, mert 1-2 ember szálát nem varrták el :(
márpedig ez nem valami alternatív, életszagú dráma-széria, ahol akár függőben is maradhat a vége
ez vígjáték; ez egy sitcom
itt kell (kéne!) a befejezés
OK, igazi dráma nincs – ahogy ezt a korábbi évadoknál is megjegyeztem -, viszont nem vagyok teljesen lekenyerezve :D
na, de nézzük részleteiben!
* Johnny – végre révbe ért! éljen!
5 évadon keresztül néztem, ahogyan bénázik, botladozik
szinte minden, amibe fogott, balul sült el
aztán elkezdett egyre ügyesebb lenni
előjött az emberi oldala ÉS az igazi, üzletember-vénája is, amiről olyan sokat hallottunk (tőle… nosztalgikusan)
hell, yeah!
kicsit lassú volt ez a beúszás (a többiek – mindhárman – sokkal előbb meg- és feltalálták magukat), de végül csak összejött
beindul a szállodalánc, megvan a szerződés, a támogatás és J.-ék végre dobbanthatnak az Isten háta mögül… amit – tegyük hozzá – nagyon megszerettek a végén
ha Moira karrierje nem vett volna ekkora fordulatot (és ebben a földrajzi váltás is benne van), sztem. Johnny maradt volna
ő egy nagyon kedves és jó ember
kissé naiv, el lehet nyomni (a felesége különösen jó ebben :)), mégis, annyira, de annyira szerethető
egy igazi, szerető férj és a végére nagyon jó apa is lesz (lásd: amit David esküvője kapcsán tesz)
igazán megérdemel minden fanfárt – holott (még egyszer) szerintem ő kapta a legkevesebb figyelmet a sorozat alatt
* Moira – na, nála már igazi befutásról és karrierről lehet beszélni
egy dolog a ’Crow’ film (ami azért inkább vicces (nem kicsit), mintsem átütő ’hit’), viszont az ügyes PR-fogásnak köszönhetően (thanks to Alexis) maximálisan a fókuszba kerül
újra felfedezik, mindenki a tenyeréből eszik
felkínálják neki a ’Sunrise Bay’ folytatását, méghozzá Nicole Kidman (! :) !) mellett
itt is Alexis talpraesettségének hála – a lehető legjobb szerződést zsírozza le magának ;)
apropó, ’Sunrise Bay’ – azt hiszem az egyik legjobb rész az volt, amikor Alexis a depije legmélyén (majd mondom, miért) nonstop nézi a sorozat részeit
hahaha
amikor 1-1 momentumot kiemel, kész!
korábban is voltak utalások Moira szerepére, a karakterére és annyira szürreális, hogy még csak idézni sem tudom
őrület!
spin-off-ként EZT le kéne forgatniuk, komolyan mondom
beteg!! :D
(bőven túlszárnyalja a ’Jóbarátok’-ban az ’Életünk napjai’ fordulatait :))
annak azért örültem, hogy hiába lesz Moira-ból is kedvesebb, jobb ember, azért alapjaiban a szarkazmusa nem változik, nem tűnik el
meg a stílus, ahogyan mindezt előadja
top kedvencem volt… <3
* Alexis – nála viszont vannak történések, bőven
visszatér az a fejlődési-ív is, amit a legutóbbi évadban hiányoltam
hogy elkezdett jobb ember lenni… aztán „visszabutult” :)
A. „véletlenül” itt marad, nem utazik Ted után (vili, hogy így akarták, hogy itt maradhasson, úgy írták meg) és tolják a távkapcsolatot
ami megy nekik, szeretik egymást
viszont 1 pontig
sztem. aki valaha ilyet művelt, tudja, hogy ez nem tud örökké működni
megtesznek mindent, kellően romantikáznak (+ szexelnek) is, de akkor is… :P
aztán amikor Tednek fix állást ajánlanak Galapagoson, szakítanak :(
ez nagyon elszomorított
Alexist is, érthetően
utána beleveti magát az életbe, ismét, pasizik ezerrel (haha, egy olyan fószerral, aki az apja lehetne – az vicces rész ;))
viszont a munkájában nagyon sikeres lesz (Moira kapcsán írtam) – tényleg van érzéke a PR-hoz és ahhoz, hogy hogyan lehet a legtöbbet, legjobbat kihozni dolgokból…
a vége pedig kicsit ’La La Land’-es: ott van álmaid pasija, életed szerelme, de neki OTT van a karrieje, neked meg ITT
ez van… van ilyen…
ennek ellenére VÉGIG vártam és reméltem, hogy Ted valahogy betoppan, visszatér, mint Oscar a Stallone-filmben :D
(akár pont az esküvőn)
de nem toppan… :(
Alexis tényleg megváltozott, lett értékrendje, barátra lelt Twy személyében, viszont nekem ez elvarratlan
most akkor elmegy New Yorkba, egyedül él majd és tolja a PR-t valahol?! :(
nem vagyok boldog ettől a befejezéstől…
* Stevie – az évad elején még botladozik az álláskeresésben (repülős cég, stewie-munka - haha Stevie mint stewie :P), aztán rájön, hogy a hotelben és Johnny mellett a helye
tök szimpi, ahogy beleáll a szerepbe, a feladatba, elkezd hinni benne és tenni érte
leveti ezt az életunt, szakadt bölcsész-énjét és végre kihúzza magát
pasi-ügy sajna nem alakul újabb, amit sajnáltam, de valahogyan ismerős ez a szitu… hogy a munkában megtalálja magát, a magánélete meg kuka :D
ez is kicsit elvarratlan, de ő sokkal boldogabb, mint Alexis, az tuti
* és hát a lényeg: David és Patrick
a „lány”kérés után szervezik az esküvőt
ez kapja a fő hangsúlyt az egész évadban (a sok apró sztori és szál mellett, természetesen)
kellően szépséges és romantikus
a vége mélységesen megható és sírós… de nem is vártam mást <3
cuki, hogy itt is van egy fordulat: David menni akar New Yorkba, de aztán P. romantikus húzása miatt mégis maradnak
ez már csak azért is jó, mert Stevie-vel is barátok maradhatnak így (továbbra is ők a legjobb páros, még akkor is, ha „csak” barátok)
tényleg szuper minden és happy end a vége, de mondom, bennem ott a hiányérzet
és folytatásért kiáltok!
mindenki térjen haza és éljenek Schitt’s Creekben <3 :D
(Fotó: tvguide.com)
(2020. október 19.)
Szólj hozzá

sorozat series Jóbarátok Oscar Sylvester Stallone Eugene Levy Emily Hampshire Fargo Catherine OHara La La Land Dustin Milligan Succession Schitts Creek Dan Levy Annie Murphy Chris Elliott Jenn Robertson Noah Reid Sarah Levy Sunrise Bay Életünk napjai