2022. jún 19.

Jurassic World: Világuralom / Jurassic World: Dominion (2022)

írta: Petra mozizik
Jurassic World: Világuralom / Jurassic World: Dominion (2022)

09jurassic1-videosixteenbynine3000.jpg

múlt vasárnap egy hirtelen ötlettől vezérelve beültem és megnéztem a ’Jurassic World’ legújabb részét
mindenképpen terveztem, viszont az elém bekúszó 1-1 szalagcím vagy ismerősi komment miatt elbizonytalanodtam
mert azok nem voltak éppen túl pozitívak
és akkor még finom voltam…
világos, nem lehet mindig mindent full jól tolni, jól csinálni, pláne, ha egy nagy elődnek kell megfelelni
a ’Jurassic Park’ sokunknak az etalon
gyerekkorunk meghatározó élménye, emléke, filmje
az a feeling, amikor kinyílik a nagy, barna dupla ajtó és belépnek a parkba – Istenem!
vagy amikor a gyerekek a fán éjszakáznak Dr. Granttel és reggel arra ébrednek, hogy egy Brachiosaurus odasétál… meg lecsulázza őket :D :D
még így is bevállalnám ;)
sosem fogom elfelejteni ezt a filmet, a jeleneteit, az izgalmat…
de szerintem sokan vagyunk ezzel így
az a hangulat, a zene – áááá… csak arra tudtam akkor gondolni, hogy könyörgöm, egyszer legyen egy ilyen hely és el tudjak menni
persze, gyerek voltam még
de az érzés megmaradt
bevallom, a 2. és a 3. rész már nem ütött annyira (de ezzel sem mondok újat)
a 2. rész épp most pörög (ismét) a TV-ben, belenéztem
azon kívül, hogy tele van nagy nevekkel és Goldblum ebben is szerepelt – well… már nem hozta u.azt
a 3. részbe ezért visszakönyörögték Sam Neill-t (kérem, tanulja már meg mindenki, aki ír róla, hogy két ’ll’ van a nevében… :() és talán ő dobott valamit rajta
annak a sztorijával (elveszett gyerek megkeresése) még csak-csak elvoltam, de tény, ez sem volt olyan veretes, mint az 1.
meg sem közelítette…
érthető, hogy nem folytatták tovább
aztán a „Nagy Felemelegítések Ideje” megérkezett, amikor minden filmet és sorozatot elkezdtek újra megcsinálni, rebootolni, remake-elni… mindegy is, találtak valami nevet rá, hogy ez épp mi, és okot is arra, miért kellett újra leforgatni/folytatni
nem kajolom be az olyanokat, hogy „a mai fiatalok is megismerhessék”
bla-bla-bla
nézzék meg az eredetit, nem halnak bele, ha kicsit lassabb és nincs benne CGI
az ok egy: a PÉNZ
mi más?!
sajnos ez a trend azóta is tart (’West Side Story’… meg a többi)
jött a ’Jurassic’, a ’Jumanji’… á, neki sem állok sorolni, mert csak felhúzom magam rajta
a legtöbb egy kalap xar lett (’Baywatch’)
de vagyok annyira korrekt, hogy elismerjem, ha valami jó
nos, a ’Jumanji’ pont ilyen - és mind a két része (minkettőről írtam kritikát)
a ’Jurassic World’ 2015-ben jött ki, és bármily meglepő, azt is imádtam!!
a 2018-as folytatást már kevésbé…
nekem az, hogy a dínókat adják-veszik, harcászati célokra stb. olyan gáz volt
voltak azért jó részek benne, nem azt mondom, hogy a kukába való, de sok a butaság, blődség
mégis, a végén, amikor kijöttem, azt éreztem, hogy OK, elmegy, elfogadom, legyen…
belefér…
(ezekről is írtam a blogon, részletesen ;))
ezek után felvont szemöldökkel ültem be a mostani mozira
olyannyira minden mindegy volt, hogy magyarul néztem meg – ami rám nem jellemző
semmi baj a magyar szinkronnal, sőt, de általában eredeti nyelven szeretek megnézni mindent (igen, a koreai filmeket koreai nyelven, angol felirattal)
most azt éreztem, hogy beülök a moziba, nem kell se kóla, se popcorn, nem melegedek meg nagyon, mert ha xar lesz, egyszerűen kimegyek
nos, ehhez képest a székbe szögezett 
nem is tudom, mikor vettem észre, hogy „hé, ez a film jó, semmi baj vele” és eszem ágában sem volt elmenni
hiszem és vallom, hogy ha úgy ülsz be valamire, hogy pocsék lesz, jobbnak ítélheted meg a filmet, mint amilyen valójában
és u.ez fordítva is igaz: ha nagy elvárásokkal, lelkesen nézed, sokkal könnyebb csalódni, mint a zéró elvárásnál
ez tény, tapasztalat
de ennek ellenére, azt kell, hogy mondjam: nem értem, kinek mi a baja, akár a sztorival, akár mással
engem szórakoztatott, lekötött, bírtam az „új” (Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Omar Sy) és naggggggyon bírtam a régi (Laura Dern, Sam Neill, Jeff Goldblum és BD Wong) szereplőket
mindegyik imádnivaló!!
jaj, olvadoztam…
pluszban pedig kapunk „mégújabb” szereplőket, akik közül ki kell emelnem DeWanda Wise színésznőt, akinek olyan színű barna szemei vannak, hogy világítanak az arcából!
emellett cool a karakter, bírtam mindent vele kapcsolatban
az pedig külön egy öröm volt, hogy a ’Severance’ (<3) sorozatból megismert wellness lady, Dichen Lachman is felbukkan, hosszú, szőke hajjal
tényleg vannak jó arcok, érthető (és nekem) és logikus a sztori, van minden, ami kell
kaland, szerelem, izgalom és sok-sok dínó
Rexi pedig RULEZ, mint mindig ;)
mi ezzel a probléma, kérem?!

(Fotó: nytimes.com)

(2022. június 19.)

Szólj hozzá

Baywatch Jurassic Park West Side Story Omar Sy Chris Pratt Laura Dern Severance Bryce Dallas Howard Jeff Goldblum Sam Neill Világuralom Jumanji BD Wong Jurassic World Dominion DeWanda Wise Dichen Lachman Jurassic World: Világuralom Jurassic World: Dominion