2022. júl 02.

Megszállottak viadala (4. évad) / Killing Eve (season 4) (2022)

írta: Petra mozizik
Megszállottak viadala (4. évad) / Killing Eve (season 4) (2022)

78693f039ce42c336810dd01d3f579e9a53c33e8b9e2c2d4b5100243837b9fc1_v_sx1700.jpg

nos, valami véget ér… ismét…
egy sorozat, amin azért elég sokat bosszankodtam, sok logikátlanságot találtam benne, sok mindent nagyon másképp, máshogyan írtam/rendeztem volna meg, mégis – egyedülálló, különleges volt
ez vitán felül áll
ez elsősorban a 2 női főszereplőnek + a 3. női szereplőnek (aki szintén főszereplő egy bizonyos mértékben, szerintem) köszönhető
a karaktereiknek: egy pszichopata, mégis nagyon szerethető bérgyilkosnő (Villanelle – Jodie Comer); egy MI5-os elemző, akiből végül MI6-ügynök lesz, az igazság bajnoka, aki mégis furcsa, hiszen egy ponton „rákap” (ha fogalmazhatok így) a gyilkolás „ízére” (Eve - Sandra Oh) és egy MI6 ügynök, egy fejes, aki nagyon titokzatos életet él – egy ponton nem tudni, hogy kém, beépített ügynök, kettős ügynök, jó vagy rossz-e (Caroly - Fiona Shaw)
ahogy írtam: a karakterek is szuperek, jól megírtak (talán Carolyn a legnagyobb rejtély – hol ezt gondoljuk róla, hol azt… :P), és az őket alakító színésznők is zseniálisak egytől-egyig
minden évadról írtam eddig, részletesen is el tudjátok olvasni, mit kedveltem, mit nem, hogyan húzott bele, hogyan rajongtam érte, félretéve minden apróbb kiakadásomat
továbbra is Luke Jennings regénysorozata adta az alapokat, hasonlóan az előzőekhez, szintén egy új forgatókönyvírót kértek el, ismét egy nőt: Laura Nealt
(nagyon sok az eltérés, a vége is más lett – de erről majd később)
az első évadot imádtam, nagyon érződött rajta Phoebe Waller-Bridge (a forg.könyvíró) humora
a másodikkal több bajom is volt, bár a „nép” és a kritika szerette azt is
viszont a 3.-at kimondottan imádtam, annak ellenére, hogy azt erősen lehúzták
no, és nem is beszélve a 4.-ről, ami sokak szerint nagyon rossz lett, tele van üresjárattal
azt adom, hogy az első 1-2 részben, amikor V. épp „megtér” sok a túlkapás (ismét) és nagyon nem passzolt ide, sőt… ez a traveszti Jézus-figura… attya ég!!! nagyon nem kellett volna szerintem…
viszont utána beindult és én elvoltam vele
megvoltak a fordulatok, tetszett az új szereplő (a bérgyilkoslány (Anjana Vasan – Pam), akit Konstantin betanít), de azzal egyetértek, hogy kevés volt a pörgés, az izgalom
szóval, ja: sok a vakvágány, ami idegesítő
ennél azonban sokkal-sokkal kiakasztóbb a vége, a drámai befejezés, ami szerintem nem passzolt ide
(és értem, hogy a jósnő épp mást jósolt nekik és azt lehetett hinni, hogy majd AZ történik meg… erre pont nem számíthatunk… - de akkor sem tudok ezzel azonosulni)
volt amúgy egy olyan terv is, hogy V. és Eve együtt leugranak egy szikla tetejéről (olyan ’Thelma and Louise’ stílusban) és együtt meghalnak
az is jobb lett volna, mint ez, komolyan mondom
de akarjátok tudni, a regény hogy végződik?
eltűnnek a világ szeme elől és boldogan élnek Szentpéterváron (abban elég erősek az orosz-szálak végig…)
mondjuk, a könyvben nem volt Carolyn, sem a fia – szóval ez TELJESEN más, be kell lássam
nekem mégis hatalmas csalódás volt, hogy C. a gonosz, aki végül is csak magának akar dolgozni, magának akar megfelelni
én a végén már nem értettem semmit… most akkor kihez tartozik? kinek akar bizonyítani? hagyja, hogy a csajok kicsinálják a The Twelve-et, majd elteszi őket láb alól, hogy ne legyen tanú?! ő meg mossa kezeit és visszatér az MI6-be?!
nekem úgy tűnt, erre ment ki a játék
nem volt ez így jó
az meg pláne nem, hogy Eve túlélte és hagyott az egésznek egy cliffhanger véget – miközben tudjuk, hogy nem lesz 5. évad :(
szóval ennek így semmi értelme
OK, azt én is érzem, hogy az, hogy ők ketten elvonulnak a naplementébe és normál életet élnek – ezekkel a karakterekkel!! – szinte lehetetlen, mégis sokkal elfogadhatóbbnak tartom, mint ezt
jobb lett volna akkor, ha mindketten meghalnak :(
no, de bocsánat, hogy rögtön a végével kezdtem…
kicsit beszéljünk a köztesről is :)
Vill. ruhái ismét ütősek
szuperek a betétdalok, mint mindig
külön kiemelném Johnny Jewel 'Tell Me' c. dalát (amiben Saoirse Ronan énekel és eredetileg a ’Lost River’ c. filmhez készült) – ez szólt a 3. évad végén, amikor a London Bridge-en áll a két nő, és most is hallható a hajón… (a rész pedig szintén a hídon ér véget… csak már nem ők állnak rajta – ez a szimbolika mondjuk tetszett ;))
és nagyon bírtam a ’Don't Blow Your Cool’-t is a The Caravelles által vagy a ’Calor’-t Conchita Velascótól
az pedig a TOP, amikor Fiona S. air guitaron játszik :D
imádom ezt a nőt!
igazából ezzel is úgy vagyok, mint a többi évaddal, komolyan: sok kis apróság, bosszúság, de amikor nézem őket, ezt a 3 zsenit, akkor túllendülök rajtuk
sok a kitérő, a kanyar
sok olyan van, ami érdekelt volna, de nem dolgozták ki
mégis: olyan a hangulata, az egész atmoszférája, hogy azt egyszerűen lehetetlen nem imádni <3             szerintem megismételhetetlen és egyedi

(Fotó: amazon.com)

(2022. július 2.)

Szólj hozzá

Thelma és Louise Sandra Oh Saoirse Ronan Fiona Shaw Laura Neal Lost River Tell Me Phoebe Waller-Bridge Killing Eve Megszállottak viadala Jodie Comer Luke Jennings Anjana Vasan Thelma and Louise Johnny Jewel Dont Blow Your Cool The Caravelles Calor Conchita Velasco