2022. júl 11.

Váratlan szerencse / Windfall (2022)

írta: Petra mozizik
Váratlan szerencse / Windfall (2022)

9fpro.jpg

teljesen egyértelmű, hogy miért néztem meg ezt a mozit
egy név: Jesse Plemons
akiért rajongok, mint tudjátok
nem egy szép ember, de annál tehetségesebb színész
most már tényleg „vadászom” a fimjeit, és mindig jól járok
ha ez a kis 3-4 szereplős kamaradarab nem is akkora durranás, mert nem az – egy lassú és kissé faramuci krimi –, ettől még J. P. ismét olyat alakít, amit tanítani sem lehet
ehhez így kell születni
hol egy kanos pasi, hol egy minden hájjal megkent üzletember, hol egy zsarnok férj, hol egy hatalommániás CEO, hol egy bekattant vadállat, hogy el kedves főnök…
annyi minden
és mindet elhittem neki…
a film ötletét Jason Segel találta ki: felhívta jóbarátját, Charlie McDowell-t (rendező), aki szólt a feleségének (Lily Collins – nem mellékesen Phil Collins lánya)
Segel együtt dolgozott Plemons-szal a ’The Discovery’-ben, gyorsan szólt neki is – és bumm, összeállt a kis stáb
megvolt a csodálatos (! <3 !) helyszín (Casa Ojai Inn, California), igazán le tudták limitálni egy kis stábra az egész forgatást, szóval a Covid ellen is bevédték magukat
pikk-pakk megvolt 
ugyan a rendező úr hatásként Alfred Hitchcock-ra és John Cassavetes-re utalgatott (és más cikkek is emlegették Hitchcock-ot), én egyáltalán nem láttam ezeket, őket benne
igaz, az eleje, a főcím, a zene (Danny Bensi, Saunder Jurriaans) nagyon jóóó… abszolút ott a suspense
aztán csak várunk, várunk, lassan folydogálnak az események – és lehet, hogy gáz, de én szerettem így is
bejött, tetszett
bár biztos vagyok benne, hogy az emberek 80-90 százalékának ez piszok uncsi
csak sokkal később lesz igazi akció
addig megy a szerencsétlenkedés
a balfék betörő, emberrabló – és a házaspár, akiknek (ugyan nem számoltam) kb. millió alkalmuk lett volna, hogy leüssék, fellökjék, leállítsák
BÁRMIT megtehettek volna
hagyjuk azt, hogy ott lóbálta a pisztolyt
számomra ez felfoghatatlan volt – de értem, hogy egy ilyen hangulatot akartak teremteni
a férj annyira nem vette komolyan ezt a lúzert, annyira nem érdekelte, annyira nem jelentett számára valós veszélyt – ezért is volt úgy, hogy megvárják a pénzt, odaadják neki, aztán mindenki éli tovább az életét
és nem is véletlen, hogy a vége felé, a szerencsétlenkedés sokadik hullámánál elgurult a gyógyszere és nekitámadt
elege lett
hogy Ő volt az, aki feltolta a „váltság”díjat, konkrétan
ő és a felesége
ennyire nem számít nekik a pénz
meghatározták a saját reálértéküket :D
kész voltam!
én végig értettem Jesse-t (vagyis a férjet)
a nőt annál kevésbé
borzalmas volt ez a spleen, a szenvedés, a dráma – kicsit a ’The White Lotus’-ból a feleségre emlékeztetett
ó, szegény-szegény kis áldozat
szegény kis egérke
akinek „fel kellett” adni az életét, önmagát, a csóróságot
és bele „kellett” ülnie a pénzbe, a jóba, és szöszölget valami alapítvánnyal
felháborító, nem?! mit el nem kell ma viselnie egy nőnek!!
:D :D
nem tudok mit kezdeni ezekkel a "hölgyekkel"
sőt, kimondom: megvetem őket
fogják be szépen a pici szájukat, ha egy napot nem dolgoztak, és most azon picsognak, hogy de rossz gazdagnak lenni
vicc!
a legcukibb és legemberibb egyértelműen a kertész volt, aki sajnos igen rövid kört futhatott ebben a filmben :P
igazából ez egy 3 fős színdarab, emberi sorsok, emberi életek – mindegyiknek megvan a maga baja, szerepe az élet nagy szőnyegén vagy akár sakktábláján (az inkább szemléletes)
és mindet lehet LÁTNI, érteni – az más kérdés, hogy azonosulsz-e velük
a vége meglepett, nem erre számítottam, az bejött
Segel és Plemons alakítása (de főleg az utóbbi!) rendben volt, Lily C. viszont nekem NAGYON sokszor túljátszotta a szerepét (az egyik legrosszabb jelenet az volt, amikor kifelé menet a pénzért megborzongott – jááááájjj, annyira mesterkélt volt!)
tényleg nem egy akkora durranás, de nekem bejött
a lassúsága ellenére is
és igen – zárva azzal, amivel indítottam, egy név miatt <3
(SPOILER! ha bárkiben is felmerülne, a nő táskájában Femhrt van, amiről azt olvastam, hogy van egy olyan hatása, ami az ovulációt és a menstruáció szabályozását segíti elő… vagyis nem hogy nem akar teherbe esni, hanem azért szedi, hogy sikerüljön neki – így érthető a férj reakciója, aki röhögésben tört ki azon, amit a betörő mondott neki - én így olvastam, így értelmeztem, de persze lehet, hogy nincs igazam...)

(Fotó: moviesr.net)

(2022. július 11.)

Szólj hozzá

Alfred Hitchcock Jesse Plemons Jason Segel Phil Collins Lily Collins John Cassavetes The Discovery The White Lotus Váratlan szerencse Windfall Charlie McDowell Casa Ojai Inn Danny Bensi Saunder Jurriaans