2022. júl 31.

Thor: Szerelem és mennydörgés / Thor: Love and Thunder (2022)

írta: Petra mozizik
Thor: Szerelem és mennydörgés / Thor: Love and Thunder (2022)

thortr.jpg

a ’Thor’ új része nekem olyan volt, mint a Bogoly Berti féle Mindenízű Drazsé a ’Harry Potter’-ből
(amit sosem kóstoltam, de a könyvben elég jól leírták, milyen :P)
van egy zacskó színes, élénk cukorka, és alapból nagyon vicces az egész, hiszen, ha belenyúlsz, sosem tudhatod, milyen ízű lesz
nem evidens, hogy a sárga citromos… lehet, hogy épp fülzsír ízű (bocss! :P)
szóval… elég nagy lutri
összességében szuper jó ízűek, ötletesek, de van azért 1-2 benne, amit jobb lett volna nem venni a szádba
no, valami ilyet érzek
borzalmasan látványos és vicces a film, dől (!!) a humor, minden benne van, popkultúra, utalások… tényleg remek
követni sem lehet, annyi van belőlük
viszont van 1-2 olyan rész, ami nekem: 1. túl sok 2. túl kevés 3. szinte már a gagyi határát súrolja
1.: a túl sok alatt értem pl. Christian Bale-t a főgonosz szerepében, aki nem mondom, hogy rossz, hajajj, nagyon nem
sőt: túl jó
tudjuk róla, hogy ő aztán minden szerepre szétkészüli magát: meghízik, lefogy, rágyúr, teljesen „bekattan”, ha kell
elmerül a karekterben…
ami nagyszerű egy színésztől
profi hozzáállás
viszont ez egy nagyon vicceskedő Taika Waititi rendezés (ismerjük, milyen ;) – amúgy a filmben ő Korg hangja), ahol egy ennyire komoly színvonalú drámai színész – NEKEM!! – picit sok ide
félre ne értsetek: iszonyatosan jól játszik, óriási alakítás
de nem passzol
persze, a gonosz legyen gonosz és félelmetes, de pl. Thanos esetében nem érzetem ezt az ’oda nem illőséget’…
és sok más esetben sem
ez egy nagyon laza, szinte már-már szétesően laza vígjáték, amiben ugyan van egy nagyon komoly emberi dráma is (rák), mégis, mivel a szereplő (Natalie Portman) kettős karaktert hoz – az emberi, földi Jane-t és Lady Thort, vagyis Mighty Thort – ez ott eloszlik, „könnyedebb” lesz
mindamellett, hogy nem viccelik el a rákot, a haldoklását…
az okés, az jól meg van csinálva (bevallom: nagyon féltem tőle, meg nem is szeretem N. P.-t ebben a Marvel-szériában (mint színésznő, nagyon elismerem, de a ’Thor’-ban nem kedvelem…)), mégis, azt kell, hogy mondjam: ezt jól megcsinálták
egyben drámai, emberi, egyben vicces és szuperhősös
de C. Bale nekem sok ide
az ő karakterében nem volt semmi vicces, azt is adom – de valahogy végig éreztem egy diszkomforot vele kapcsolatban
2.: túl kevés például a Galaxis őrzői csapat… értem, persze, nem lehetett egy 3 órás filmet csinálni (most csak 2 órás, de ez emészthető), de én sokkal többet szerettem volna belőlük kapni
nagyon bírom őket, és valahogy úgy lett előadva ez az egész, mintha fő vonalat kapnának ebben a ’Thor’-ban, de ez nagyon nem igaz
miközben volt jópár olyan részt, amit picit elhúztak (nevezhetjük akár fölöslegesnek is – pl. az általam nagyon kedvelt Valkyrie (Tessa Thompson továbbra is szuper a szerepben ;)) és Korg lelkizése a hajón… és hasonlók…), helyette lehetett volna több a G. őrzői és Thor közös kalandjaiból
(mert a film eleje épp emiatt bitangjó! :D)
3. a gagyi határa: amikor az istenek csarnokában vannak, pl. ott az a gőgombóc isten vagy mi…
mivel nem olvasom/olvastam a képregényeket, lehet, hogy ez valami übernagy poén vagy utalás, amit csak én nem értettem – de így felettébb fura volt
sőt, gáz…
sok vicc picit szintén a gagyi határát súrolta és nem nagyon tudtam nevetni rajta
akár amiatt, hogy eltúlozták, túl kiélezték
illetve – baj vagy nem baj – nekem a végével is volt némi kellemetlen érzésem
az is lehet, hogy az így van megrajzolva, ebben a furcsa világban – most itt Gorr döntésére és halálára utalok
de nekem annyira nem tetszett :(
persze, sejtettem, hogy happy end lesz, meg az utána nagyon vicces volt, amikor már Thor nevelte a kislányt :P
de ez az egész… na, szerintem itt is az volt a baj: C. Bale nagyon drámai és hatásos volt és egyszerűen nem illett bele ebbe a közegbe
mintha lenne egy komoly dráma, haldoklás a színpadon – egy Shakespeare-i királydrámában, de héj, közben ez a ’Tévedések vígjátéka’ darab…
remélem, nagyjából érthető, amit írok
viszont…
ezeket gyorsan söpörjük is félre az asztalról, mert Bogoly Berti drazséjainak a 85-90% százaléka isteni finom és imádod!
a terpesz spárgát, á lá Jean-Claude Van Damme, a Mátrixos utalás, Zeusz mellett a lányok ÉS fiúk elájulása (bár ezt ugye már a tarilerben is ellőtték ;) – sebaj, annál jobban vártam ezt :P), amikor meglátják Thort meztelenül, Valkyrie fegyverarzenálja, majd a kis music boksz a kezében, Matt Damonék cameója, ismét, mint színészek (mondom, konkrétan ki kicsoda: Sam Neill (Odin), Luke Hemsworth (Thor), Matt Damon (Loki) and Melissa McCarthy (Hela) ;))…
szakadtam, téééényleg
leírni is lehetetlenség, annyi nagy durranás volt benne
az egész soundrtack… ami konkrétan egy Guns N’ Roses best of ;) <3
hell, yeah, azt végig énekeltem!! nagyon passzolt ide!
tényleg fergeteges és szórakoztató az egész
szuper volt a mid-credit (SPOILER!!), amikor felbukkant Herculesként Brett Goldstein, akit nem biztos, hogy mindenki felismert – én a ’Ted Lasso’ miatt mindenképp
majdnem elbőgtem magam, komolyan!
gyorsan rá is gugliztam, hogy jól láttam-e, de igen, ő volt, majd fel is dobott a net egy olyan cikket, hogy a saját anyjának sem mondta el, hogy szerepelni fog majd a ’Thor’-ban ;)
ALIG várom a folytatást, azt, hogy főszerepet kapjon – remek választás!
az end-credit scene nekem nem sokat jelentett, na bumm, nem halt meg – valszeg’ lesz még szerepe… (amúgy a képregényben maga Jane sem hal meg és felépül a rákból…)
mindent összegereblyézve: tényleg szuper és szórakoztató film, de nekem hiába mondják, hogy ez a legjobb Thor – nekem az a ’Ragnarök’ volt, szintén Waititi rendezésében
de egy a fő, Gyerekek: THOR!! őt pedig nagyon szeretem, továbbra is
és mivel a Vasember sajnos kiesett, maradt két szerelmem: Thor és Deadpool – ez mindent el is mond arról, milyen nőci vagyok én :P

(Fotó: rottentomatoes.com)

(2022. július 31.)

Szólj hozzá

Christian Bale Harry Potter Thor Shakespeare Matt Damon Deadpool Natalie Portman Mátrix Jean-Claude Van Damme Melissa McCarthy Chris Hemsworth Sam Neill Tévedések vígjátéka Guns N’ Roses Tessa Thompson Taika Waititi Thor Ragnarok Luke Hemsworth Thor Ragnarök Thor: Love and Thunder Love and Thunder Ted Lasso Brett Goldstein Thor: Szerelem és mennydörgés Szerelem és mennydörgés