2022. aug 20.

Elvis / Elvis (2022)

írta: Petra mozizik
Elvis / Elvis (2022)

maxresdefault_8.jpg

Elvis Presley-ről írnom… á, nincs meg hozzá a tudásom, a képzettségem
viszont óriási tisztelettel adózom a mester munkássága előtt <3
erről a filmről is óvatosan, tényleg, mint egy néző írok majd, hiszen nem akarok okoskodni
szeretem a dalait (viszont nem ő a TOP kedvencem, az tény), de annyira nem ismerem a művészetét, az életét meg pláne nem
egy csomó dolgot viszont megtudtam róla ebből a moziból, ha nem is minden tűpontos (pl. a tükörlabirintusos beszélgetés nem történt meg + a ’Colonel’ kilétére is sokkal később derült fény…)
szinte döbbenet, hogy eddig még sosem készült Elvis életéről film, viszont nagyon belepasszol az elmúlt évek zenés életrajzi filmjei közé (’Judy’, ’Bohemian Rhapsody’, ’Rocketman’ – mindhármat láttam, de csak az első kettőről írtam; az utóbbi sajna nem tetszett annyira, nekem túlzottan „musicales” volt)
hasonló az a vonulat is, hogy van egy ember, nagyon tehetséges, de nem igazán találja a helyét
keresi… elvan…, de nem jut igazán előre
aztán felfedezik, támogatják (mondjuk, Freddie ebből kivétel, ő önmagát „csinálta” meg, nem is akárhogyan… bár ott is voltak „barátok” és „jóakarók”, akik visszaéltek a kedvességével) – csak nem feltétlenül a legjobb ember
ez annyira az élet: van egy ragyogó tehetség – akiben sokan csak az üzletet látják, a pénzt, a nyerészkedést
borzalom!!
Elvis élete inkább Judy Garlandéhoz hasonló – drogok, gyógyszerek, pia… sok hullámvölgy, aztán visszatérés
én nagyon szerettem a film felépítését, a történetmesélését, még akkor is, ha nem hangzik el benne minden nagy Elvis-sláger (mert ezzel a kritikával sokszor illetik a mozit + azzal, hogy nagyon hosszú)
nekem rendben volt így
bevallom, picit féltem tőle, ugyanis Baz Luhrmann (mint rendező) nekem néha nagyon sok, túl sok
a ’Moulin Rouge’ szinte befogadhatatlan: pörgős, túl gyors, kapkodós, szürreális
’A nagy Gatsby’ ennél egy fokkal emészthetőbb volt szerintem
de azzal is voltak bajaim (a legnagyobb bajomat úgy hívják, hogy Tobey Maguire :) :P)
sok helyen leült, uncsi volt
szóval: az egyik túlpörgött, a másik meg néha „kevés” volt
nos, az ’Elvis’-film szerintem a helyén van, jó az arány
persze, egy multiplexekhez és mai filmekhez nem szokott szemnek még ez is sok, villódzó, túl sok vágással, rengeteg technikával
de nekem nagyon bejött <3
piszok nehéz lehet egy ekkora és ennyire fajsúlyos életutat hitelesen bemutatni – az egészet nem is lehet
de tetszett, hogy kapunk a gyerekkorából, látjuk (és halljuk) a zenei gyökereit, megismerjük a családját (és a faramuci anyját…), látjuk, hogyan karolta fel az Ezredes (Tom Hanks parádés játékában + maszkjával), hogyan haladt előre az élete, család, feleség…
nekem nagyon fontos rész volt benne az a szál és üzenet, hogy nem akarta megtagadni a fekete zene iránti rajongását, az ehhez tartozó mozgáskultúrát… vagyis önmagát sem
tetszett, ahogy kiállt a barátaiért (a legtöbb afroamerikai…), egy ideig belement az Ezredes álságos kéréseibe (aki ebben is csak a saját hasznát nézte), de aztán csak fellázadt ellene
(örömteli volt látni a karácsonyi műsor felvételénél a producerek között Dacre Montgomery-t (’Stranger Things’ – Billy) + a korábbi, fiatal Elvis mellett az általam nagyon becsült és megkedvelt Kodi Smit-McPhee-t (’A kutya karmai közt’)
de hát a legfontosabb szereplő mégis csak Austin Butler, vagyis Elvis volt (aki amúgy nagyon-nagyon-nagyon messzi rokona a popkirálynak, de tényleg ;))
megkockáztatom: Tom Hanks-et is lemosta a vászonról
annyira, de annyira tökéletes – és mindenben
hang, mozgás, kinézet
csúcs választás volt a szerepre
hozzátenném, hogy végig ő énekelt és táncolt, egyedül az 1968-as special-től nem őt halljuk, ott tátog
mekkora teljesítmény már ez! ahogy Rami Malek is szuper volt Freddie-ként és természetesen Renée Zellweger is Judy-ként…
Butler amúgy jelenleg is Budapesten forgat, a ’Dune’ 2. részében alakítja majd Feyd Rautha Harkonnent és már többen is kiszúrták az utcákon
nem biztos, hogy világos hajjal megismerném, de ha bedobna egy Elvis-mozdulatot, akkor tuti ;)
eddig is sok filmben láttam (’A holtak nem halnak meg’, ’Volt egyszer egy... Hollywood’ – csak nem emlékszem rá annyira, kisebb szerepei voltak)
azt érzem, hogy óriási felfedezés a világ számára és nem csak irtó szexi, de ügyes is ;)
szerintem dőlni fognak hozzá a jobbnál-jobb ajánlatok a jövőben
tényleg nem akarom túlpörgetni a kritikát: ez a film teljesen rendben van, nagyon szerettem, bármikor újranézném
gratula az egész stábnak – nagy munka lehetett és nem kevés kockázat volt benne
de ilyen az, amikor sok profi összeáll és együtt tolnak egy szekeret ;)
bravó!

(Fotó: elvismovie.net)

(2022. augusztus 20.)

Szólj hozzá

Judy Garland Moulin Rouge Elvis Renée Zellweger Tom Hanks Dűne Tobey Maguire Judy A nagy Gatsby Baz Luhrmann Kodi Smit-McPhee Bohemian Rhapsody Dune Rocketman Dune 2 Rami Malek Dacre Montgomery Stranger Things Austin Butler Volt egyszer egy A holtak nem halnak meg A kutya karmai közt