2022. okt 08.

Beugró a Paradicsomba / Ticket to Paradise (2022)

írta: Petra mozizik
Beugró a Paradicsomba / Ticket to Paradise (2022)

p21683944_v_h8_aa.jpg

nem igazán (mondjuk azt: soha) kap el olyan hangulat, hogy „hú, én annyira vágynék megnézni egy jó kis romantikus vígjátékot!”
így van/volt ezzel George Clooney is, aki ugyan lehet, hogy néz ilyen filmeket, de 1996-ban megfogadta, hogy soha többet nem szerepel egyben sem
nos, van az a pénz… VAGY van az a Julia Roberts, aki meggyőzte az ellenkezőjéről :P
a ’One Fine Day’ óta nem szerepelt romantikus filmben és valójában nem tudom, most mi győzte meg (a fenti kettő közül bármelyik lehetett :P), de hogy sok embert be fog húzni a moziba, az biztos ;)
visszatérve rám: ha belefutok 1-1 ilyen limonádéba a TV-ben, nem mondom, hogy azonnal elkapcsolok, de jobban szeretem a „sima” vígjátékokat romantikus jelző vagy előtag nélkül :P
az meg, hogy rohanjak és moziban nézzem meg… meg hogy még fizessek is érte?! áááá… ilyen talán nem is volt még :D
a ti Petrátok nem túl romantikus-szerelmes lelkületű, de szerintem ezzel nem mondtam újat ;)
empatikus? igen
segítőkész? igen
emberbarát? igen
romantikus? nem (volt, ami/aki kiölje belőlem… :P)
viszont amikor elém került ez a páros: Julia Robert és George Clooney, a trailer, a csodás helyszín (ja, amúgy tök nem Balin forgatták, hanem Ausztráliában), azonnal azt éreztem, hogy nekem ezt látni kell
két ekkora színész, végre újra együtt (ez az 5. közös filmjük – a 2 ’Ocean’s’-film mellett még volt a ’Pénzes cápa’ és az ’Egy veszedelmes elme vallomásai’ is)… ezt muszáj megnézni!!
van most körülöttünk, annyi fájdalom és nehézség – egyszerűen KELLETT valami vidámság
reméltem, hogy a film parádés lesz, nagyon vicces és talán nem csordul majd túl a romantika
nos, kikapcsolódásnak nem volt rossz – de messze nem azt kaptam, amit vártam :(
egyrészt azért, mert a Roberts-Clooney páros a film max. 60%-át uralják csak (de lehet, hogy még kevesebbet)
a többi 40%-ban a lányuk, Lily (Kaitlyn Dever) naggggyon csöpögős és abszolút hihetetlen és túlzóan romantikus kalandjait figyelhetjük
+ a lány barátnőjének (Wren – van ilyen név?!) (Billie Lourd) teljesen indokolatlan jelenlétét és jeleneteit
na, hogy ő minek van ott és mit csinál Balin, minek marad ott?! érthetetlen…
rettenet gagyi a szerepe és nagyon nem írták meg a karakterét… (még a drámainak szánt beszélgetése Clooney-val a bárban is olyan, mintha rá akarna mozdulni… aztán szintén teljesen indokolatlanul C. neki önti ki a szívét…?! WTF?! hagyjuk már!!)
ami pedig még ennél is szomorúbb: messze nem olyan humoros, mint hittem, reméltem
OK, persze, van azért poén, de közel nem annyi, ami elfért volna
az egész indonéz család, ez a kultúra, a szokások, a ceremónia – teljesen le van minősítve, butítva… nem tudod átélni igazán
olyan kommersz, hollywoodi
pláne úgy, hogy Julia Roberts-szel mindeniki látta az ’Ízek, imák, szerelmek’-et… van fogalma róla (neki és nekünk is), milyen az utazás, a vallás, a kultúra, az ízek, a család, a barátság…
és számos más filmben (’Napsütötte Toszkána’) is láttunk már hasonlót
itt kapunk egy ilyen instant, gyorsan melegvízzel felönthető és elkeverendő zacskós levesport – és tessék, kedves Nézők, ez Bali, ez Indonézia
csodás, ugye?!
minden álomszerű és szépséges
odamegy ez a gazdag lány, aki ügyvéd lett és 2 hónap (!!) alatt eljut oda, hogy: szerelmes – forever, férjhez megy – forever és itt él majd – forever
velem van a baj, hogy ezt nem hiszem el?!
történt már bárkivel hasonló?
gáz, hogy azt érzem, hogy a szülei teljes joggal akarják erről lebeszélni és hazahozni?!
persze-persze-persze, ez egy film, vágom én
ahogy egy szalagcímben olvastam, ez a ’Mamma Mia!’, csak itt nem énekelnek
teljesen tökéletes meglátás!
(gondolom ezért kellett a Wren nevű bartánő is, mert ott is voltak barátnők – az anyának is, a lánynak is…)
de tényleg u.az: ott is az anya bizonytalan volt, picit megkérdőjelezte a lánya gyors házasodási ötletét (de nem volt se gonosz, se erőszakos + nem tett semmi olyat, ami megfúrhatná a frigyet – itt Julia R. tesz, természetesen ;))
fiatal még, éljen, tapasztaljon, utazzon – ráér hozzámenni a sráchoz
és az a szép szerintem, hogy ott végül ezt választják… nem az anya miatt, hanem belátják…
itt olyan az egész, mintha nem lenne más lehetőség: Lily férjhez megy a szépséges fiúhoz (Maxime Bouttier) és ott maradnak Balin, hínárt termesztenek
blaaa…
na persze!
az miért nem jut senkinek eszébe, hogy a fiú is menjen el Lily-vel az ő országába, kicsit nézze meg ő is, hogy a csaj honnan jött stb.
bármi más lehetett volna, ami nem ennyire csöpögős és hihetetlen
nekem ez volt a fő bajom vele – és tényleg tegyük félre, hogy ez egy romcom –, hogy meg sem próbáltak úgy romantikusak lenni, hogy közben picit reálisak maradnak, tiszteletet állítva az ottani emberek autentikus szokásainak
ez olyan, mint a kép, ami sokakban él Kubáról: a menő, régi amcsi autók és mindenki zenél, táncol az utcán
nos, elmentem, megnéztem: senki nem táncolt, senki nem zenélt… annál többen kéregettek :(
ja, és akkor mér nem is meséltem a másik olyan szereplőről (a feleség sokkal fiatalabb pasija – Paul (Lucas Bravo)), aki teljesen bénának és balféknek volt megírva
semmi, de SEMMI hús-vér nem volt benne
Gyerekek! ez nem az ’Office’-sorozat – ott el lehet túlozni mindent, oda sztereotípiák kellenek
de esküszöm, azokban a figurákban is volt jó és rossz, kedves és negatív
de itt Paul teljesen gagyira van véve
először is, egy J. R. féle nő tutira nem bírná sokáig egy ilyen arccal, no-no
volt egy nagyon hasonló sztorim, egy nagyon hasonlóan szép fiúval és ott is ez lett a vége, mint itt a filmben (szinte szó szerint)
ugyan nem volt rá utalás (azt hiszem), hogy Georgia (J. R.) mióta van együtt Paullal, én pár hónapot bírtam azzal a fiúval – és nem az ő hibája volt, tényleg nem
emlékszem, azt mondtam neki, hogy én egy vonat vagyok, ami száguld a síneken, ő meg egy szamáron ül, ami baktat a sínek mellett
és ezt nem lenézésből mondtam
egyszerűen mások vagyunk, más a tempónk
ettől még nagyon kedveltem, ő nagyon szeretett, a tenyerén hordozott, meg nem bántott… én őt viszont igen, nagyon is :( (nem ezzel a beszólásommal, mással – elnézést kértem érte, de nem hiszem, hogy igazán elfogadta, megértette :()
de ezzel nincsen semmi gond!! be kell látni és akkor tovább mozdulni, ha ez így nem működik
végül is, itt is ez történik
nem is a lánykéréssel és a szakításukkal van a bajom
hanem, hogy Paul GAGYI
:(
szerintem meg lehetett volna ezt csinálni jól is… anélkül, hogy full megalázzák őt
az egyedüli ami csúcs és szuper és mérhetetlenül szerethető, az a Roberts-Clooney páros
ők nagyon működnek
veszekedve, nosztalgiázva is
fantasztikus minden jelenetük, működik a kémia
(mondom, lehetett volna több humor, de ez nem az ő hibájuk)
a legzseniálisabb talán a csók és utána a reakciójuk – szerintem az olyan volt, mintha full szívből jött volna, mintha nem megírva lenne, hanem ők maguk, a két színész így reagált volna
kész voltam! szakadtam!
a többi meg a kivágott jelentekben van – főleg a diplomaosztós beszólások (az egyik közülük benne volt a trailerben, és amikor magában a filmben nem volt, tök csalódott voltam, mert az egy nagyon jó beszólás… de hála ég a végén ott volt ;))
jók együtt, szeretem őket és alig várom már az új ’Ocean’s’ filmet! <3
egynek jó, nézzétek meg, lehet kikapcsolódni, szórakozni, gyönyörködni a tájban (azt nagyon!!) és a végén az ő döntésüket már nem is agyaltam túl, nem kattogtam, nem akadtam ki – azt az egyet elhittem és örültem neki…
én is ugrottam volna ;)

(Fotó: tvinsider.com)

(2022. október 8.)

Szólj hozzá

Napsütötte Toszkána George Clooney Julia Roberts Office Mamma Mia Ízek imák szerelmek Mamma Mia! Kaitlyn Dever Oceans Pénzes cápa Billie Lourd Oceans Eleven - Tripla vagy semmi Oceans 8 Oceans 13 Mamma Mia 2 Maxime Bouttier Lucas Bravo Beugró a Paradicsomba Ticket to Paradise One Fine Day Egy veszedelmes elme vallomásai