2022. okt 14.

Az északi / The Northman (2022)

írta: Petra mozizik
Az északi / The Northman (2022)

the_northman_movie_poster_nicole_kidman_alexander_skarsgard_anya_taylor-joy.jpg

amikor rákerestem arra, hogy mik 2022 legjobb filmjei, a ’Maverick’ (amit továbbra sem vagyok hajlandó megnézni, ne is győzködjetek – annyira nem szeretem Tom Cruise-t, hogy kész…) és a ’Minden, mindenhol, mindenkor’ (Everything Everywhere All at Once) (kritika a blogon!! borzalmas film volt, nem voltam képes befejezni, annyiara szenvedtem :P) a ’The Northman’-t is kidobta a rendszer
hú, eszembe is jutott, hogy ez engem érdekelt, meg is akartam nézni, szóval nagy elánnal beleugrottam
csodálatos, látványos és lenyűgözőek a tájak (főleg Észak-Írország, amit imádok <3 és van benne egy kicsi Izland is, amit megint csak nagyon szeretek)… de kb. ennyi
komolyan mondom
annyira faék egyszerű a sztori (nagyjából ez volt az alapja: Gesta Danorum (History of the Danes)), hogy az már vicc
a trailer baromi-baromi jól volt megcsinálva, de az bizony ez szakma
nem mindig azonos értékű magával a filmmel, sőt!
jelen esetben sem :(
az a baj, hogy ha úgy nézem, mint egy mesét – még akkor sem
a képi világ tényleg elvisz, szemet gyönyörködtető – de nekem ez nem elég…
az egész kitalálható, full sejthető (a Nicole Kidmanes „fordulat” is :( - hiszen tudjuk, hogy az udvari bolond mindig igazat mond…)
telepakolták óriás nevekkel (az említett Kidman mellett Alexander Skarsgård és Anya Taylor-Joy) – akik amúgy teljesen vállalhatóan játszanak, de sajna... kevés...
még ez is…
de mondok jobbat: telepakolták nagy nevekkel a mellékszereplők sorát is: Ethan Hawke, Willem Dafoe és Björk, akit frankón felismertem!! (leállítottam a filmet, hogy ez tényleg ő-e (az arca alig látszik, szóval a hangja alapján tippeltem…) és ő volt az! <3)
hiába, mind hiába… :(
persze, biztos vagyok benne, hogy aki beleásott ezekbe a mítoszokba és legendákba, annak nagyon tetszhetett a sok karakter, a nevek, hogy ki milyen az írott szövegben és itt – és amúgy nem zavaró, minden vili és érthető
lehet, hogy utána kellett volna olvasnom és akkor izgibb lett volna
mert így nem volt az :(
az egyedüli ami tetszett, az a kutyába „lemenés” volt – az a vallási extázis vagy nem is tudom, micsoda, amikor apa és fia vonyított
meg nagyon bírtam ott Dafoe-t, mint Heimir...
mondom, jók a főszereplők, szép minden, de lepergett rólam
pedig általában bírom ezeket a típusú filmeket - nagyon is
no, nem is ragozom túl, annyira nem hatott meg, hogy már magamat is unom, miközben írom ezt :P :D 

(Fotó: eclecticpop.com)

(2022. október 14.)

Szólj hozzá

Tom Cruise Alexander Skarsgard Maverick Nicole Kidman Alexander Skarsgård Ethan Hawke Björk Willem Dafoe Anya Taylor-Joy Minden mindenhol mindenkor The Northman Everything Everywhere All at Once Az északi Gesta Danorum History of the Danes)