2022. dec 31.

Alice Határországban (1. évad) / Alice in Borderland (season 1) (2020)

írta: Petra mozizik
Alice Határországban (1. évad) / Alice in Borderland (season 1) (2020)

alice-in-borderland-season-2-what-we-know-so-far-scaled.jpg

már magam sem tudom, hogyan került fel a sorozatos listámra az ’Alice in Borderland’ – valaki ajánlotta?! vagy olvastam róla?!
passz, igazából mindegy is
azon viszont csöppet sem vagyok meglepődve, hogy már maga a cím bejött, hiszen tudjátok, fanatikus ’Alice Csodaországban’-rajongó vagyok
könyv, film – minden jöhet
ez full az én mesém, nagyon rólam szól és imádom a mély tartalmát, ami egy bolondos, kissé szürreális körítésbe van csomagolva
ide nekem minden fehér nyulat és üreget! megyek! ;)
tetszik ez a szójáték, a sok-sok utalás (kártyalapok, Hatter karaktere, meg a többi)
nekem van egy olyan sejtésem, hogy majd a sokadik évad végén (nem tudom, mennyi lesz, a 2. most jött ki, dec. 22-én – annak még nem kezdtem neki, de lehet, hogy még a mai napba belefér ;)) talán a „magyarázatnak” (hogy mi a csuda is zajlik itt jelenleg) is köze lesz Alice-hoz és a Csodaországhoz
…értem ez alatt azt, hogy az egész csak egy álom vagy még inkább szimuláció (amit a ’Don’t Worry Darling’-ban is ellőttek), hiszen az tényleg lehetetlen, hogy egy „tokiónyi” embert csak úgy pikk-pakk eltűntessen valaki
no, a vargabetű után magáról a sorozatról: zseniális!
imádtam, faltam, habzsoltam!!
fantasztikus az egész és nem is igazán tudtam (vagy akarnék…) belekötni
Haro Aso mangája (képregénye) alapján készült és azt kell hogy mondjam: „ezek” a japánok nagyon tudnak!
eszméletlen az alapsztori és nem tudom, hogy a ’Squid Game’ alkotói nem loptak-e ebből ötleteket, mert van hasonlóság bőven (pl. a gyerekjátékok (bújócska, fogócska) vagy éppen az állatfejek (a fogócska során) – ott ugye a VIP vendégek, a „nézők” viseltek ilyen fejeket)
nekem hajaz rá… de sosem szégyen egy jó ötletet lemásolni ;) :P
teljes lopás nincs, az biztos…
merítkeztek belőle – de ez is csak az én teóriám, egyáltalán nem biztos, hogy igaz
mindenesetre, ha a kettőt egy mérlegre teszem, nekem EZ sokkal (fényévekkel) jobban tetszik
azt is szerettem… addig, amíg nem láttam ezt :D
nagyon szuperül van felépítve: percek alatt megtörténik a lehetetlen – kiürül Tokió, marad a 3 barát a milliós város közepén
de nem sok idő marad arra sem, hogy azon agyaljunk, mi van itt, ki okozta ezt és miért... máris elindul a ’The Game’, aztán szépen sorjában rájövünk, hogy nem csak ők maradtak életben, hanem mások is, és hogy mire is megy ki az egész („itt a lét a tét…” - mondjuk ebben nem egyedülálló a sorozat, számos film és sori témája ez)
imádtam az olyan apróságokat, hogy láttuk a karszalagot pár srácon, hogy hallottuk a ’The Beach’ kifejezést, de nem azonnal derül ki, mi ez, mik ezek
ezt értem az alatt, hogy szépen építkezik
az meg, hogy a 3. részben a 3 főszereplőnek hitt srác közül kettő meghal, az KÉSZ volt! sosem számítottam ilyenre
full azt hittem, ők benne lesznek végig
… de kellett a dráma, megértem
Istenem, amikor a főhősünk (Arisu - Kento Yamazaki) ott fekszik az üres utcán és mossa az eső… annyira az jutott eszembe, amikor a ’Grey’s Anatomy’-ban Izzie fekszik a fürdőszoba kövén és nem hajlandó felkelni
igen, van ez az állapot :(
nagyon cuki a kapcsolata Usagival (Tao Tsuchiya), tetszik a barátságuk, de közben ott a kémia is köztük
mellettük még a szőkére festett Chishiya (Nijirō Murakami) a kedvencem, aki eléggé megosztó karakter – de pont ez tetszik benne, hogy olyan rejtélyes, kiszámíthatatlan és nem feltétlenül jó
klassz ez az egész utópisztikus ’The Beach’, a felépítése, a belső viszályok, az ottani izgalmak
tényleg semmibe nem tudok belekötni, max. annyit írtam fel magamnak, hogy A. és U. miért nem közlekednek bringákkal, aztán ezt is „behúzták”, szóval tényleg semmi nem maradt kiaknázatlanul :D
zseniális a vizualitás, hogy rengetegszer emlékeztet a videójátékokra (már bocsi a példáért, hiszen ha belegondolunk, szörnyűséges, ami a végjátékban történik – hogy halomra ölik egymást – rettenetes, de közben meg ez van a játékokban is… mész előre és lövöldözöl, mint a bolond…)
eszméletlen jó volt a befejezés – még ha ez a metró aluljárós jelentet lehetett volna kicsit érthetőbb és kidolgozottabb is – de azoknak a hatalmas léghajóknak a bekúszása az arcos kártyákkal… wow!
nehezem álltam meg, hogy ne kezdjem el azonnal nézni a folytatást, mert ugyanis pont dec. 22-én fejeztem be ezt az évadot
nem ragozom tovább, mert ami jó, azon nincs mit…
a tény az tény: mestermunka
remélem, a 2. is ilyen lesz ;)
és szerintem ezzel a mozdulattal neki is állok :D
szóval, Ti már tudjátok, mit csinálok 2022 végén és mivel kezdem a 2023-at ;) - na jó, közben azért bulizok is majd egy hatalmasat :D
B.Ú.É.K. mindenkinek! <3

(Fotó: whats-on-netflix.com)

(2022. december 31.)

Szólj hozzá

Alice Csodaországban Greys Anatomy Kento Yamazaki Tao Tsuchiya Squid Game Dont Worry Darling Alice Határországban Alice in Borderland Nijirō Murakami Haro Aso