2023. ápr 01.

Dungeons & Dragons: Betyárbecsület / Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)

írta: Petra mozizik
Dungeons & Dragons: Betyárbecsület / Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)

dungeons-dragons-honor-among-thieves-is-everything-a-dd-750x375.jpg

mindenek előtt: ismételten hálás köszönet Andinak és a UIP-nak, hogy premier előtt (két héttel ;) – csak most jutottam el az írásig…), méghozzá egy extra nagy happeninges (cosplay karakterek, zene, bárdok, harcosok és gnómok (akiket valamiért egy papírtekerccsel kellett megdobni, hogy leszálljanak rólad – does is make any sense?! gondolom, a hozzáértőknek igen :P), vörösszőnyeges bemutatón nézhettem meg a filmet
köszi! <3
és szintén nagy köszönet V.-nek, aki nélkül ez a film nem jelentett volna ennyit, ugyanis ő adta meg az alfáját és az omegáját, szó szerint
ő egy profi D&D játékos, évek óta tolja, most éppen egy új kampányt (értsd: játékot ;) :P) kezdett el a kis csapattársaival, kb. kéthetente ülnek össze játszani (ami szerinte is kevés :() és ki tudja, hány hónapig, évig tolják majd
a küldetéstől és a mesélőtől/játékmestertől függ
jelenleg ő most egy 20-on x éves boszorkányt alakít
amúgy természetesen mindenki lehet minden: fiú lány, lány fiú, aki amit csak akar
nos, V. a film elején is ellátott egy nagy csokor infóval és természetesen a végén is, bár ott kevesebb időnk maradt beszélgetni, amit ő valszeg’ nem bánt, mert az elején vagy 100 (hülye, laikus) kérdést tettem fel neki a játék kapcsán, ezt a végén már nem tudtam :D
szóval a végén csak egy rövidke benyomást kaptam tőle a filmről, de majd ezt is tolmácsolom, természetesen
az azonban tény, hogy az előzetes infók abban segítettek, hogy megismerjem a D&D játékot, a világát, hogy hogyan áll fel a történet, hogyan jönnek össze a szereplők, hogy is megy az egész
az tuti, hogy a mesélőnek egy iszonyat tehetséges, jó fantáziájú, jó írás- és beszédkészséggel megáldott egyénnek kell lennie, hiszen rajta áll az egész sztori
mindent IS ő talál ki
ugyan vannak könyvek, mindenféle alapküldetésekkel (ha jól értettem), de pl. V.-ék mesélője nem ilyenből dolgozik
sőt, annyira feketeöves, hogy mindenféle terepasztalokat készít a csapatnak, hogy vizuálisabb legyen a játék
vannak bábuk is, akiket ki lehet festeni, de pl. mikor nagyon „okosan” megkérdeztem, hogy hú, de nehéz lehet kifesteni ezeket az apró figurákat, akkor nem gondoltam, hogy a D&D erre IS gondolt
a bábukat ugyanis parafára szúrják, így aki épp pingálja, nem ér hozzá, azt fogja…
jaaaaa :D :D
okos Petra!! :D
visszatérve a terepasztalhoz, V. mesélte, hogy egy kaland, bocs, kampány során pl. hegyre kellett mászniuk és frankón beletűzték a bábukat a hegybe… ha pedig valakinek úgy jött ki a „lépés” (dobás), akár le is tudta (véletlenül) lökni a társát… aztán akkor konyec filma
kimaradt a dobásból :D – ahogy anno az én koromban lévő társasokban ezt hívtuk ;)
ilyenkor az a karakter ül egy kicsit, kimarad pár játékkörből, de nem zárják ki teljesen, hanem visszatérhet valamilyen új szereplőként
szóval, a játékmester egy ász, ez már biztos
ez ugye a filmben nem jelenik meg… itt nincs játékmester
lehet, hogy gáz vagyok, de én tutira úgy forgattam volna le a filmet, hogy a főbb szereplők civil ruhában ülnek egy asztal körül, VAN mesélő (Morgan Freeman?! kell a jó hang ;) :D) és így indult volna… tényleg, mint egy játék
utána max. 1-2 jelenetben vágtam volna vissza ide, a jelenbe, a játékhoz – pl. 1-1 poén, beszólás kedvéért… de pl. a narráció végig ment volna
hiszen VAN mesélő…
sztem. ezt kár, hogy nem lőtték el
amúgy, aki emléket akar előkotorni magában a D&D-ről, az ’Agymenők’-ben előszeretettel játszották ezt (Howard micsoda mesélő!!), de ’Az ifjú Sheldon’-ban is előjön + a ’Stranger Things’-ben, természetesen
a játékosok, vagyis a KAMPÁNY (imádom!! hogy lehet ezt a szót használni a kalandra?! KÉSZ! :)) résztvevői is beöltözhetnek a játékhoz: elf-fül stb., de nem kötelező
mindent megbeszélnek, együtt döntenek, és mint a valóságban, nem mindig van egyetértés – de a csapatnak együtt kell maradnia
no, de mi érdekelte Petrát a legjobban?! az, hogy a szereplők összejöhetnek-e egymással, van-e etyepetye, miegyéb… értitek :P
na… AZ hogyan zajlik a többiek előtt?!
V. mondta, hogy igen, természetesen… ilyenkor a többiek előtt szóban elmondják, mi történik :D
általában ez egy jó poén, gondolom, nem lehet halálkomolyan venni és beleizzadni… inkább elviccelik :P
ott van a 20 oldalú dobókocka, meg vannak más oldalúak is – ezekben nem mélyültünk el annyira, mert elkezdődött a film
(amúgy is: csak egy töredékét mondtam el a kérdéseimnek… szegény V., ennyivel tudtam csak kárpótolni, hogy legalább nagyon korán láthatta a filmet, és ezzel talán tudott egy kicsit mencizni a játékostársak előtt ;))
amúgy elég megosztó a játékosok között maga a tény, hogy mozi készült a D&D-ből… sokak szerint kár volt, nagyon nem kellett volna (látatlanban, vagy a trailer alapján mondták ezt), a másik felük viszont kíváncsi rá
nos, akkor most már tényleg beszéljünk a filmről!
a 134 perces játékidő nem vészes, gyorsan eltelik – én azt hittem, hogy hosszabb mozit csináltak belőle
az eleje nekem picit erőltetett volt, a poénok is
az viszont nagyon jó jel, ha 2 olyan vicc is megmaradt bennem, amikre azóta is emlékszem… ez nagy szó
(az egyik, amikor van az az agy alakú szörny (2 keze és 2 lába is van… nagyon vicces :))
a karakterek egy barlangban vannak, odatapadnak a falhoz, mert lent a mélység, ez az agy alakú szörny pedig eltipeg mellettük…
a vezetőjük mondja, hogy kiszúrja a hiperintelligens lényeket és azonnal nekiktámad…
ott a banda, az agy pedig elbattyog mellettük… és senkit nem támad meg :D
hahaha
Edgin, a bárd/lantos (Chris Pine) pedig mondja, hogy egy csöppet bántó volt :D :D
a másik pedig a temetős jelenet – de szerintem az mindenkinek ;)
a mid-credits scene-t pedig várjátok meg, nem sokkal a vége után van :P)
viszont sok esetben – ahogy ez már a trailerből is kiderül – kicsit erőltetett a poénkodás
a látvány hibátlan, maxra van tekerve
a karakterek jók – bár Chris Pine egyáltalán nem volt a kedvencem, szerencsétlen Michelle Rodriguez meg kb. élete végégig már csak ilyen kigyúrt, harcias nőket fog alakítani :P
VILÁGOS, hogy elfogultan, de nekem Regé-Jean Page (aki egy paladin) volt a favoritom, de ezzel sokan nem fognak egyetérteni :D
hahaha
sebaj, én szerettem őt nézni <3
illetve még ügyes volt Justice Smith (sorcerer) és Sophia Lillis (az ’It’-filmekből lehet ismerős… ő egy druid volt) is a fiatalok közül
érdemes még kiemelmi Daisy Headet (Sofina, Red Wizard of Thay) is, aki jól hozta ezt a darkos varázslós világot
(egy ponton amúgy azt hittem, hogy Jenna Ortega – kicsit emlékeztet rá a csaj)
sajnos Hugh Grant nekem erőltetett volt, pedig bírom, ha badass-t játszik… de hol volt ez kérem a ’The Gentlemen’-től?!?! sehol!
eltekintve az elejétől, ami nekem olyan semmilyen volt – látvány, 1-2 porba hulló humorbonbon… a 2. harmadától sztem. beindult a film, sőt, nagyon jó lett
a végén teljes elégedettséggel álltam fel, nyugtázva, hogy tök jól szórakoztam, és igazából profi szakértőm, V. is boldog volt
ő kiemelte, hogy nagyon jó volt pl. a labirintusban a ládás jelent, pláne, amikor az egyikben egy fura, csápos szörny van – mondta, hogy ez nagyon jellemző a játékra (hogy bármi lehet egy ládában); szerinte ez jó húzás volt
meg gondolom, hogy ő sok más összecsengést is talált (amit, mint említettem, az idő hiányában már nem tudtunk kibeszélni :()
de az mindenképp jó hír, ha egy profinak is és egy zöldfülűnek is (moi…) bejön
simán és nyugodtan megnézheti mindenki, az is, aki semmit nem tud róla
gyerekek is akár… a látvány és a kaland miatt
nekem ez a mesélős ziccer nagyon hiányzott, no, de nem én rendeztem :P
amúgy a hardcore rajongók biztosan tudják, hogy volt már egy ’Dungeons & Dragons’ filmsorozat is (egy trilógia volt), ez annak a rebootja
ja, és egy animációs filmsorozat is készült, 3 évaddal, 27 résszel… (az ottani szereplők láthatók amúgy a labirintusos küzdelemben)
gondoltam, a végére bedobok pár okosságot – de világos, hogy ez nem az agyam tudásbázisából került elő, hanem olvastam őket :D
kalandra fel…
akarom mondani: KAMPÁNYRA fel, játékos lelkületű barátaim!
egynek ez teljesen OK ;)

(Fotó: dnyuz.com)

(2023. április 1.)

Szólj hozzá

It Morgan Freeman Hugh Grant Agymenők Michelle Rodriguez D&D Chris Pine Dungeons&Dragons Justice Smith Dungeons & Dragons Gentlemen Stranger Things Sophia Lillis Az ifjú Sheldon The Gentlemen Jenna Ortega Regé-Jean Page Daisy Head Dungeons & Dragons: Betyárbecsület Betyárbecsület Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves Honor Among Thieves