2015. már 11.

Amerikai mesterlövész / American Sniper (2014)

írta: Petra mozizik
Amerikai mesterlövész / American Sniper (2014)

nagy_1.jpg

nem szeretem a háborús filmeket...
persze, megvolt a 'Ryan közlegény megmentése', meg 'A bombák földjén' is - elismerem nagyságukat, de a pátoszos hőseposz nem az én stílusom (ennek ellenére: az utóbbi nagyon tetszett! többször is láttam)
épp ezért a "megnézendő filmek" listámnak csak a végén kullogott ez a szegény 'Amerikai mesterlövész'
Clint Eastwood számomra zseni - színészként és rendezőként is
Bradley Cooper meg egy nagyon jóképű pasi, de mint színész, nekem semmi - bocsi minden rajongótól...
tudom, hogy rengeteget dolgozott ezen a szerepen (minden értelemben), de a legkomolyabb, legmegrázóbb jelenetekben (SPOILER!!! lelője-e a kissrácot, vagy sem...) sem volt hiteles :(
ami tetszett benne, hogy olyan, mint egy "sima" film, hiába háborús
szerelem, család, izgalom, akció stb., minden van benne
de igazából láttunk már ilyet, nem is egyszer
még egyszer: ami előny, hogy nem akar hatásvadász lenni
(vagy lehet, hogy akart, de nálam nem érte el)
romantikus, de nem túl...
izgi, de nem túl...
semmi kiemelkedő
nem véletlen, hogy a 6 jelölésből 1 Oscart nyert csak, valami kisebbet
talán ha másnak adta volna Clint a főszerepet...
nézhető, okés, de én csak a végén sírtam, amikor az IGAZI Chris Kyle-ról mutatták a képeket

(Fotó: filmmunch.com)

(2015. március 11.)

Szólj hozzá

Clint Eastwood Bradley Cooper Ryan közlegény megmentése A bombák földjén American Sniper Amerikai mesterlövész