2015. okt 08.

Mentőexpedíció / The Martian (2015)

írta: Petra mozizik
Mentőexpedíció / The Martian (2015)

martian2.jpg

nekem akkor is 'A marsi' :)
zseniális film!!
fényévekkel (hehe) jobb, mint a Gravitávió és az Interstellar
az előbbinél kész voltam a drámától, a szenvedéstől és a rinyától
hiába volt ott G. C., meg S. B. - sőt, utóbbi konkrétan kikészített, és imádkoztam, hogy NE legyen hős belőle, úgy lenne korrekt, ha nem élné túl
(bocsi! nem vagyok gonosz, sem beteg, de úgy lett volna rendjén, sztem...
ha más nem, a végén, a tóban kapja már el egy kroki...)
az Interstellar eleje uncsi, a többi része meg sok helyen érthetetlen (számomra)
lehet, hogy 'A marsi' le van butítva az én szintemre, passz, nálam működött
látványos, izgalmas, vicces, de ami a legfőbb: emberi
és ehhez mondjuk 2 név kellett: Ridley Scott és Matt Damon
(OK, a Gravitációban meg ott volt az imádott Cuarón-om... de hiába... annyi jó film után csak eladta a lelkét Hollywoodnak :( )
persze, persze, itt is felmerül 1-2 kérdés - mondjuk, hogy tényleg mindent megold-e egy ragasztószalag, vagy, hogy Matt hogyan képes a VÁLLÁVAL lelökni a 400 kilós rakétacsúcsot - de mindegy, elnézem
azért, mert jó a film, működik
nem érzed a hosszát, nem feszengsz
ami miatt én imádtam: hogy egy percre sem keseredik el, aktív, cselekszik
de mindezt nem úgy, hogy csöpögős legyen (úgy, mint Sandra B.), hanem szimpatikusan
feláll, megrázza magát és nekiáll gondolkodni
és mégsem lesz hős belőle
ahogy a társaiból sem, akik megmentik
ill., DE, azok - mégsem így jön le
itt emberi sorsok vannak
az talán kicsit túlzás, hogy minden csatorna élőben közvetíti a sztorit - nem hinném, hogy a NASA ezt valaha is hagyná, azért nagy a kockázata, sok múlik rajta és nem lenne túl szép, ha nem jönne össze, ergo: live-ban letolnák egy (vagy több) ember halálát...
ja, és köszönet a kínaiaknak ;)
megint rajtuk múlt a dolog (ahogy a Gravitációban is)
a kínaiakon, akiknek a központja a MÜPA
a film szerint legalábbis :))))
csekkoljátok a magyar helyszíneket, a HÉV-et és a többit
zseniális :)

szóval: jó film, szerettem, imádtam, újra is nézném - teljesen hibátlan <3

(a könyv is!!!)

(Fotó: falconmovies.wordpress.com)

(2015. október 8.)

Szólj hozzá

Ridley Scott Matt Damon Sandra Bullock Alfonso Cuarón Gravitáció A marsi The Martian Mentőexpedíció